ustawienie rozrzadu, nie da sie tego zgrac. |
Autor |
Wiadomość |
liku025 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 19 Mar, 2015 ustawienie rozrządu, nie da sie tego zgrać.
|
|
|
Ustawiam rozrząd w gs 500 z 92, za chiny nie mogę go ustawić, nie wiem co jest nie tak ale robię to tak, wypustka impulsatora na kreskę za T ustawiam następnie wałek wydechowych (wyfrezowanie w kierunku ssących idealnie równolegle do krawędzi styku głowicy z pokrywą zaworową) tak aby łańcuszek od wału do wałka wydechowego był napięty, później odkręcony wałek ssący ustawiam analogicznie wycięciem do wydechowego lecz niestety się nie da, zawsze wychodzą różnice albo jest za wysoko albo za nisko nie poprawia się jak naciągnę tą roleczką na spirali, łańcuch jest nowy wiec co jest nie tak, lub co robię źle, że znaki mi nie wychodzą tak jak powinny ? pomimo że mam odstęp 18 ogniw ? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 19 Mar, 2015 Re: ustawienie rozrządu, nie da sie tego zgrać.
|
|
|
liku025 napisał/a: | wypustka impulsatora na kreskę za T ustawiam następnie wałek wydechowych (wyfrezowanie w kierunku ssących idealnie równolegle do krawędzi styku głowicy z pokrywą zaworową) tak aby łańcuszek od wału do wałka wydechowego był napięty, później odkręcony wałek ssący ustawiam analogicznie wycięciem do wydechowego |
chyba robisz coś źle....
wstaw zdjęcia jak to wygląda. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015
|
|
|
a napewno masz dobry NOWY łańcuszek ? |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
liku025 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2015
|
|
|
są dwa rodzaje ? po czym poznać ? |
|
|
|
|
igorto [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
liku025 napisał/a: | są dwa rodzaje ? po czym poznać ? |
wstaw zdjęcia.. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2015
|
|
|
Ja zawsze do rozrządu podchodzę tak:
1. Zwijam napinacz łańcuszka rozrządu.
2. RT na impulsatorze (mam po lifcie więc odrobinę inaczej to wygląda niż u ciebie, ale zasada ta sama)
3. Napinam samemu łańcuch żeby być pewnym że na wale jest ułożony i będzie naciągnięty na wałku wydechowym.
4. Wpasowuje mniej więcej wałek wydechowy, lekko łapie półpanewkami. W tym momencie wcięcie z boku wałku jest troszkę za wysoko, a strzałka celuje lekko w dół.
5. Zakładam wałek ssący licząc odpowiednie 18 pin, lekko łapie półpanewkami.
6. Małymi krokami przykręcam coraz mocniej półpanewki na zmianę.
7. Jak lewy czop wału wydechowego zaczyna napierać na zawór - zwalniam powoli napinacz łańcuszka żeby nie przeskoczył na wałku wydechowym.
8. Dociągam małymi krokami półpanewki na zmianę do docelowych momentów.
9. Widać na tym etapie czy wszystko jest ładnie ustawione. Jak wcięcie na wałku wydechowym nie jest na równi z głowicą robię tak:
10. Sprawdzam w którą stronę powinna iść zębatka na wałku wydechowym - zazwyczaj jest to 1 ząbek w górę lub w dół.
11. Odkręcam półpanewki
12. Jak czop nie napiera na zawór luzuję napinacz łańcuszka
13. Przestawiam wałek wydechowy zgodnie z wyliczeniem i lekko łapię półpanewki
14. Powtarzam kroki 5-8. W razie potrzeby powtarzam 9-14.
Generalnie teraz z ustawianiem rozrządu się za bardzo nie spieszę Weryfikacja w pkt 9 jest bez obrotu wału - kiedyś zbyt wcześnie zakręciłem przy impulsatorze i miałem 2 zawory walnięte...
Jeśli po takim ustawieniu impulsator i wałki są w odpowiedniej pozycji kręcę wałem i weryfikuje po raz kolejny...
Ważny szczegół: Nie ma się co załamywać jak w trakcie dociągania na wałku wydechowym wcięcie pójdzie lekko w górę - zwłaszcza gdy napinacz jest już zwolniony. Dopóki wałek nie będzie dokręcony napinacz i zawór próbują go obrócić. U mnie dopiero po dokręceniu się wpasował idealnie - wcześniej cały czas wycięcie było dolną krawędzią równo z głowicą (czyli jakieś 5mm za wysoko). |
|
|
|
|
liku025 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015
|
|
|
dziś ustawiłem ciśnienie mam 10.5 na zupełnie zimnym, na ciepłym sie powiększy czy nie bardzo ?:) |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015
|
|
|
liku025 napisał/a: | dziś ustawiłem | I były jakieś problemy?
co do ciśnienia - nie wiem jaka będzie różnica, ale pomiar na ciepłym będzie bardziej przydatny. |
|
|
|
|
liku025 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015
|
|
|
w sumie dałem świetnie rade dzięki za porady ta powyższa porada powinna być przyklejona, świetnie wytłumaczone. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|