Wyciek z czarnej gumowej zaslepki w napinaczu |
Autor |
Wiadomość |
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014
|
|
|
Do obsługi układów/mechanizmów rozrządu używa się specjalistycznych narzędzi "blokad", które po założeniu blokują we właściwym ustawieniu wał korbowy/wałki rozrządu, i wiele innych mechanizmów silnika.
Jak Simin wspomniał, z zastrzeżeniem iż niedopuszczalne jest w takiej sytuacji obracanie wałem korbowym w czasie, gdy napinacz łańcuszka rozrządu jest zwolniony.
Ja dodatkowo np. mam zrobiony prosty napinacz manualny (zastępczy), który przykręcam od razu w miejsce wyciągniętego oryginalnego napinacza. Po jego przykręceniu dokręcam ręką śrubę napinającą do momentu wyczuwalnego/delikatnego naciągnięcia łańcuszka rozrządu... i co? i nie muszę się tym przejmować, czy wałki przeskoczyły czy nie- jeden problem/dylemat (z wielu) z głowy podczas naprawy moto. Po naprawie oryginalnego napinacza zamieniamy miejscami z napinaczem "tymczasowym", sprawdzamy poprawne ustawienie rozrządu/działanie napinacza, przeprowadzamy kontrolę/ewentualną regulację luzu zaworowego, później raz jeszcze kilka obrotów wałem korbowym- ponowna kontrola wszystkich ustawień. Jeśli wszystko się zgadza, możemy uznać prace nad obsługą układu rozrządu za ukończoną. |
|
|
|
|
indy23 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Witam
Chciałem zapytać, z boku na pokrywie zaworowej jest taki wziernik (zaznaczyłem na zdjęciu), czy po zdjęciu tej zaslepki gumowej da się sprawdzic ustawienie rozrządu? (patrząc też na ustawienie T na dole na wale korbowym)? czy trzeba zdjemowac pokrywę zaworową i uszczelniać silikonem całą
dot.SUZUKI GN 250
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3137 raz(y) 30,38 KB |
|
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Nie ma zdjęcia. |
_________________ |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Zdjęcie się nie wyświetla, ale nie kojarzę tam żadnego wziernika. Domyślam się, że chodzi Ci o gumowy półksiężyc uszczelki. W takim przypadku nie sprawdzisz ustawienia rozrządu. Musisz zdjąć pokrywę. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
indy23 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
załączałem , pisał że załączył,,,,,,,,,,,,,,,
jeszcze raz
soryy plik sie spier...... po zapisaniu na dysk
[ Dodano: Pią 27 Lut, 2015 ]
zdjęcie już załączone
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 78 raz(y) 129,82 KB |
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
Pod miejsce zaznaczonym (uszczelniaczem) znajduje się napęd obrotomierza. A dokładniej jest to pozostałość po procesie technologicznym wykonania miejsca dla wałka rozrządu.
Natomiast ustawienie rozrządu sprawdzisz w tym silniku tylko po ściągnięciu pokrywy głowicy.
Kilka zdań na poruszony temat....
Przy demontażu pokrywy głowicy w tym silniku musisz być bardzo ostrożny, i zwracać szczególną uwagę na kolejność wykonywanych czynności. Z racji że pokrywa stanowi (po części) zwarty element dla wałka rozrządu jak i dźwigienek zaworowych, wymagana jest przy tym demontażu duża (wspomniana) ostrożność. Przed odkręceniem pokrywy, należy najpierw ustalić właściwy punkt położenia wału korbowego, następnie należy poluzować/zdemontować napinacz łańcuszka rozrządu- aby nie wywierał nacisku zarówno na łańcuch, jak i wałek rozrządu- aby mieć dodatkową pewność ustalenia punktu zerowego oprócz znaków, możesz sprawdzić ręcznie czy dźwigienki zaworowe są luźne (czy nie wywierają nacisku na zawory). Po tych czynnościach możesz poluzować/odkręcić/zdjąć pokrywę głowicy. Prawidłowość ustawienia rozrządu wykonujesz za pomocą odpowiedniego przymiaru, który przykładasz w wycięcia po drugiej stronie końca wałka rozrządu. Przymiar można przyłożyć tylko w jednej właściwej pozycji, co oznacza jednocześnie prawidłowe ustawienie rozrządu "równolegle do płaszczyzny głowicy". Po wykonaniu już tych wszystkich ważniejszych czynności, możesz przystąpić do montażu pokrywy. Sprawdzasz ponownie czy rozrząd jest właściwie ustawiony, zakładasz wstępnie/dokręcasz pokrywę, i dopiero po tej czynności zakładasz/przykręcasz napinacz wałka rozrządu. Po tym wykonujesz kluczem kilka obrotów wałem, aby napinacz odpowiednio naciągnął łańcuszek rozrządu. Dodatkowo pozostaje wykonanie ponownej kontroli/regulacji luzu zaworowego, dlatego że dźwigienki zaworowe zostały umiejscowione w tym silniku właśnie w pokrywie głowicy.
Celem wyjaśnienia. Po to należy zdemontować napinacz rozrządu, aby przez odkręcenie pokrywy głowicy i jednoczesne związane z tym poluzowanie wałka rozrządu, nie nastąpiło ewentualne ściągnięcie wałka przez łańcuszek. Co prawda nie musi, ale może dojść do takiej sytuacji, dlatego jeżeli ktoś robi to bez demontażu napinacza, to należy przed montażem pokrywy sprawdzić, czy wałek rozrządu dokładnie leży w gniazdach głowicy. Niezachowanie ostrożności w tym miejscu, poskutkuje poważnym uszkodzeniem silnika. |
|
|
|
|
indy23 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015
|
|
|
dzięki wielkie Katana, wydrukowane i wykute na pamięć
tam w kilku miejsach napisałeś "napinacz wału rozrządu" tzn rozumiem ze chodzi o napinacz łańcucha
wiem że w tym silniku w pokrywie siedzą dźwigienki na takim sworzniu bodajże wsuniętym do pokrywy (widziałem to na zdjęciach w takiej książce)
niestety będę musiał to zrobić na silniku zamontowanym na motocyklu, będzie ciasno
A pytam dlatego bo sam sobie zrobiłem ku-ku, pokręciłem wałem korbowym przy zdemontowanym całkiem napinaczu... i teraz musze sprawdzić ustawienie rozrządu
a co do tego przymiaru, jak go zrobić? nie mam go |
|
|
|
|
indy23 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Mar, 2015
|
|
|
wykonałem robotę półtora tygodnia temu,, miałem więcej szczęścia niż rozumu bo rozrząd nie był przestawiony, ale pokrywę ściągnąłem i sprawdziłem,, silnik już złożyłem i już pojeździłem, byłem w dalszą trasę
tylko kilka uwag do tego co pisał Katana:
-ustawienie koła rozrządu sprawdza się po tej stronie co ta zaslepka
-po zdjęciu samej zaślepki można sprawdzic ustawienie rozrządu na 50% bo dwa znaki są widoczne na wałku. Na 50% bo są mozliwe dwa ustawienia-poprawny albo o 180st przestawiony patrząc na te dwa znaki i płaszczyznę głowicy, a być może ,można nawet na 100% bo przez ten otwór widać tego pina na kole (nie sprawdzałem tego)
- w moim przypadku prawie na 100% można było sprawdzić ustawienie rozrządu przez zaślepkę bo jeżeli znaki by były na równo z głowicą to jakie jest prawdopodobieństwo że koło rozrządu obróciło-przestawiło się dokładnie o 180st (podczas tamtego kręcenia) i znaki są równo z głowicą???
dobrze podejrzewałem tą zaślepkę, mogłem tam sprawdzić ustawienie rozrządu prawie na 100 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|