WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek z czarnej gumowej zaslepki w napinaczu
Autor Wiadomość
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Do obsługi układów/mechanizmów rozrządu używa się specjalistycznych narzędzi "blokad", które po założeniu blokują we właściwym ustawieniu wał korbowy/wałki rozrządu, i wiele innych mechanizmów silnika.

Jak Simin wspomniał, z zastrzeżeniem iż niedopuszczalne jest w takiej sytuacji obracanie wałem korbowym w czasie, gdy napinacz łańcuszka rozrządu jest zwolniony.

Ja dodatkowo np. mam zrobiony prosty napinacz manualny (zastępczy), który przykręcam od razu w miejsce wyciągniętego oryginalnego napinacza. Po jego przykręceniu dokręcam ręką śrubę napinającą do momentu wyczuwalnego/delikatnego naciągnięcia łańcuszka rozrządu... i co? i nie muszę się tym przejmować, czy wałki przeskoczyły czy nie- jeden problem/dylemat (z wielu) z głowy podczas naprawy moto. Po naprawie oryginalnego napinacza zamieniamy miejscami z napinaczem "tymczasowym", sprawdzamy poprawne ustawienie rozrządu/działanie napinacza, przeprowadzamy kontrolę/ewentualną regulację luzu zaworowego, później raz jeszcze kilka obrotów wałem korbowym- ponowna kontrola wszystkich ustawień. Jeśli wszystko się zgadza, możemy uznać prace nad obsługą układu rozrządu za ukończoną.
 
 
indy23
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Witam

Chciałem zapytać, z boku na pokrywie zaworowej jest taki wziernik (zaznaczyłem na zdjęciu), czy po zdjęciu tej zaslepki gumowej da się sprawdzic ustawienie rozrządu? (patrząc też na ustawienie T na dole na wale korbowym)? czy trzeba zdjemowac pokrywę zaworową i uszczelniać silikonem całą

dot.SUZUKI GN 250

1.jpg
Plik ściągnięto 3137 raz(y) 30,38 KB

 
 
_adam_ 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2014
Pochwał: 3
Posty: 343
Skąd: Lublin/Kozienice
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Nie ma zdjęcia.
_________________
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Zdjęcie się nie wyświetla, ale nie kojarzę tam żadnego wziernika. Domyślam się, że chodzi Ci o gumowy półksiężyc uszczelki. W takim przypadku nie sprawdzisz ustawienia rozrządu. Musisz zdjąć pokrywę.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
indy23
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

załączałem , pisał że załączył,,,,,,,,,,,,,,,
jeszcze raz

soryy plik sie spier...... po zapisaniu na dysk

[ Dodano: Pią 27 Lut, 2015 ]
zdjęcie już załączone

1.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 129,82 KB

 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

Pod miejsce zaznaczonym (uszczelniaczem) znajduje się napęd obrotomierza. A dokładniej jest to pozostałość po procesie technologicznym wykonania miejsca dla wałka rozrządu.

Natomiast ustawienie rozrządu sprawdzisz w tym silniku tylko po ściągnięciu pokrywy głowicy.

Kilka zdań na poruszony temat....

Przy demontażu pokrywy głowicy w tym silniku musisz być bardzo ostrożny, i zwracać szczególną uwagę na kolejność wykonywanych czynności. Z racji że pokrywa stanowi (po części) zwarty element dla wałka rozrządu jak i dźwigienek zaworowych, wymagana jest przy tym demontażu duża (wspomniana) ostrożność. Przed odkręceniem pokrywy, należy najpierw ustalić właściwy punkt położenia wału korbowego, następnie należy poluzować/zdemontować napinacz łańcuszka rozrządu- aby nie wywierał nacisku zarówno na łańcuch, jak i wałek rozrządu- aby mieć dodatkową pewność ustalenia punktu zerowego oprócz znaków, możesz sprawdzić ręcznie czy dźwigienki zaworowe są luźne (czy nie wywierają nacisku na zawory). Po tych czynnościach możesz poluzować/odkręcić/zdjąć pokrywę głowicy. Prawidłowość ustawienia rozrządu wykonujesz za pomocą odpowiedniego przymiaru, który przykładasz w wycięcia po drugiej stronie końca wałka rozrządu. Przymiar można przyłożyć tylko w jednej właściwej pozycji, co oznacza jednocześnie prawidłowe ustawienie rozrządu "równolegle do płaszczyzny głowicy". Po wykonaniu już tych wszystkich ważniejszych czynności, możesz przystąpić do montażu pokrywy. Sprawdzasz ponownie czy rozrząd jest właściwie ustawiony, zakładasz wstępnie/dokręcasz pokrywę, i dopiero po tej czynności zakładasz/przykręcasz napinacz wałka rozrządu. Po tym wykonujesz kluczem kilka obrotów wałem, aby napinacz odpowiednio naciągnął łańcuszek rozrządu. Dodatkowo pozostaje wykonanie ponownej kontroli/regulacji luzu zaworowego, dlatego że dźwigienki zaworowe zostały umiejscowione w tym silniku właśnie w pokrywie głowicy.

Celem wyjaśnienia. Po to należy zdemontować napinacz rozrządu, aby przez odkręcenie pokrywy głowicy i jednoczesne związane z tym poluzowanie wałka rozrządu, nie nastąpiło ewentualne ściągnięcie wałka przez łańcuszek. Co prawda nie musi, ale może dojść do takiej sytuacji, dlatego jeżeli ktoś robi to bez demontażu napinacza, to należy przed montażem pokrywy sprawdzić, czy wałek rozrządu dokładnie leży w gniazdach głowicy. Niezachowanie ostrożności w tym miejscu, poskutkuje poważnym uszkodzeniem silnika.
 
 
indy23
[Usunięty]

Wysłany: Pią 27 Lut, 2015   

dzięki wielkie Katana, wydrukowane i wykute na pamięć

tam w kilku miejsach napisałeś "napinacz wału rozrządu" tzn rozumiem ze chodzi o napinacz łańcucha

wiem że w tym silniku w pokrywie siedzą dźwigienki na takim sworzniu bodajże wsuniętym do pokrywy (widziałem to na zdjęciach w takiej książce)

niestety będę musiał to zrobić na silniku zamontowanym na motocyklu, będzie ciasno

A pytam dlatego bo sam sobie zrobiłem ku-ku, pokręciłem wałem korbowym przy zdemontowanym całkiem napinaczu... i teraz musze sprawdzić ustawienie rozrządu

a co do tego przymiaru, jak go zrobić? nie mam go
 
 
indy23
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Mar, 2015   

wykonałem robotę półtora tygodnia temu,, miałem więcej szczęścia niż rozumu bo rozrząd nie był przestawiony, ale pokrywę ściągnąłem i sprawdziłem,, silnik już złożyłem i już pojeździłem, byłem w dalszą trasę

tylko kilka uwag do tego co pisał Katana:
-ustawienie koła rozrządu sprawdza się po tej stronie co ta zaslepka

-po zdjęciu samej zaślepki można sprawdzic ustawienie rozrządu na 50% bo dwa znaki są widoczne na wałku. Na 50% bo są mozliwe dwa ustawienia-poprawny albo o 180st przestawiony patrząc na te dwa znaki i płaszczyznę głowicy, a być może ,można nawet na 100% bo przez ten otwór widać tego pina na kole (nie sprawdzałem tego)

- w moim przypadku prawie na 100% można było sprawdzić ustawienie rozrządu przez zaślepkę bo jeżeli znaki by były na równo z głowicą to jakie jest prawdopodobieństwo że koło rozrządu obróciło-przestawiło się dokładnie o 180st (podczas tamtego kręcenia) i znaki są równo z głowicą???

dobrze podejrzewałem tą zaślepkę, mogłem tam sprawdzić ustawienie rozrządu prawie na 100
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.