WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek z czarnej gumowej zaslepki w napinaczu
Autor Wiadomość
zloty1984
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Kwi, 2009   

miesiać temu odkręcilem dekielek, wyczyscilem, silikonu użyłem i skręcilem i przestał olej kapać. dziś byłem niemile zaskoczony,jak zobaczyłem znowu olej pod napinaczem... nie wiem jakim cudem,ale poprostu odkręcają się te śrubki trzymające dekielek. musze je skleic klejem do srub i teraz pytanie czy kazdy taki klej wytrzyma wysoką temperature ?? nie chce poprostu kolejny raz rozbierac wszystkiego jak znowy sie odkreci...
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Kwi, 2009   

Możesz także użyć taśmy teflonowej. Owinąc gwint śrubek dwa razy i będzie trzymało.
Klej do gwintów np. Loctite ( ten z możliwością późniejszego rozkręcenia gwintu) wytrzyma wysokie temperatury.
 
 
egzi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Dla potomnych.
W napinaczu jest oring, jak cieknie ze środka napinacza tzn. że się wyrobił. Niestety rozebranie napinacza nie należy do najprostszych czynności. Żeby go rozebrać wbiłem do środka 4 kołki mocujące od szczytu napinacza, a następnie trochę je skróciłem nawiercając wiertarką (nie da się ich wbić wystarczająco bo zapierają się o trzpień napinacza). Następnie wybiłem środek uderzając w śrubę zwalniania napinacza. Środek jest dosyć pancerny więc można dosyć swobodnie pobijać. Załączam zdjęcia wnętrza.

DSC_0135e.jpg
Wnętrze napinacza 1
Plik ściągnięto 78 raz(y) 210,19 KB

DSC_0133e.jpg
Wnętrze napinacza
Plik ściągnięto 63 raz(y) 209,94 KB

 
 
JarkoRBK 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 53
Skąd: Rybnik
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

a ja to wkońcu wygląda z wykręceniem całego napinacza łatwo to zje.. psuć ? bo też się boje o ten wczesniej opisywany przeskok łańcuszka a już nie mam siły szukać kolejnego "serwisu" który zlikwiduje mi ten wyciek , bo w zeszłym roku na początek i na koniec sezonu miałem to robione i po przejechaniu połowy baku w tym sezonie silnik znowu zarzygany olejem i to tak że po jeździe krople wiszą pod napinaczem :/ w samochodzie potrafilem uszczelnic czerwonym silikonem pompe wody i po roku nie cieknie wiec i z tym dam sobie rade jeśli tylko w/w opisana moja obawa nie pokrzyżuje mi planów
_________________
Patrz w lusterka dwa razy - ojcowie,synowie,mężowie są wszędzie !
 
 
 
egzi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

JarkoRBK napisał/a:
a ja to wkońcu wygląda z wykręceniem całego napinacza łatwo to zje..


Moim zdaniem nie ma możliwości, żeby przeskoczył rozrząd. Pomiędzy wałkami i obudową nie ma tyle miejsca, żeby łańcuch mógł odejść na tyle żeby było to możliwe. Na dole raczej też nie. Ja w każdym razie wielokrotnie odkręcałem go od tak po prostu.
Zdejmowanie luzu przed odkręcaniem przez pokręcanie centralnej śruby również uważam za bezsensowne. Ważne, żeby przy przykręcaniu maksymalnie zwinąć napinacz.

Chcesz mieć pewność to po złożeniu pokręć ręcznie silnik i sprawdź czy się nie klinuje tj. czy zawory nie będą się stykać z tłokiem. Jak nie to jesteś bezpieczny. Jak moto zacznie inaczej jeździć to najwyżej ustawisz rozrząd od nowa. To żadna filozofia. Od razu sprawdzisz jak luzy zaworowe.

Ewentualnie zrób od razu luzy zaworowe wtedy możesz tak ustawić wałki, żeby wszystkie krzywki były u góry. Wtedy na łańcuchu nie ma naprężeń i nie ma prwa nic przeskoczyć.
 
 
Marek111 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 100
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Podłączę się do tematu bo u mnie jest ten sam problem. Na jesieni wymieniona została u mnie ta czarna zaślepka, ale wyciek pozostał, wiec zastanawiam się czy pod ta zaślepką powinien być w ogóle olej? Jeśli nie to pewnie wina cieknącego o ringu ze zdjęć wyżej, można taki kupić? Bo w spisie elementów napinacz jest jako całość. Czy może lepiej po prostu zalepić to silikonem?
 
 
 
egzi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Marek111 napisał/a:
czy pod ta zaślepką powinien być w ogóle olej? Jeśli nie to pewnie wina cieknącego o ringu ze zdjęć wyżej, można taki kupić? Bo w spisie elementów napinacz jest jako całość. Czy może lepiej po prostu zalepić to silikonem?


Nie powinno być tam oleju. Ja wymieniłem oring i jest susza (na zdjęciu go nie widać, ale był tam i był pęknięty), a zaślepki w ogóle nie mam bo zgubiłem.
Oring trzeba dobrać taki, żeby pasował i faktycznie uszczelniał. Nie w każdym sklepie takie mają bo jest stosunkowo mały.
Najłatwiej jest ten otworek zakleić, ale sama przyczyna tkwi w oringu. Ja nie wytrzymałem, żeby go nie wymienić :) Tak jak pisałem trzeba było trochę rozwiercić bolce, ale złożyłem używając tych samych części i moto śmiga.
 
 
Marek111 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 100
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Jak wymieniałeś to może znasz jego wymiary dokładne? Czy dobierać na oko? :D
 
 
 
JarkoRBK 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 53
Skąd: Rybnik
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

niewiem czy dobrze zrozumialem ale czy do tego trzeba wyjąć silnik z ramy ?? bo mi chodzi o taka naprawy bez tej konieczności
_________________
Patrz w lusterka dwa razy - ojcowie,synowie,mężowie są wszędzie !
 
 
 
Marek111 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 100
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Nie trzeba, napinacz jest przykręcony z tylu cylindrów (nad pokrywa rozrusznika), dobrze jest zdjąć pokrywę zaworów żeby upewnić się że nie doszło do przestawienia rozrządu.
 
 
 
egzi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Marek111 napisał/a:
Jak wymieniałeś to może znasz jego wymiary dokładne? Czy dobierać na oko? :D


Dobierałem na oko. Kupiłem 2 z tego rozmiaru i jak nie pomyliłem ich to mierząc ten co mi został jest to 1,8 grubość i 2,5 średnica wewnętrzna. Jak byś kupił trochę przygruby to łatwiej jest założyć na oring podkładkę (jest na wierzchu tego kielicha) tak żeby go trochę ścisnęła po średnicy i wtedy wciskać w otwór właściwy (jeśli wiesz o co mi chodzi).
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

egzi napisał/a:
Moim zdaniem nie ma możliwości, żeby przeskoczył rozrząd. Pomiędzy wałkami i obudową nie ma tyle miejsca, żeby łańcuch mógł odejść na tyle żeby było to możliwe. Na dole raczej też nie.


Jesteś w błędzie...

egzi napisał/a:
Ja w każdym razie wielokrotnie odkręcałem go od tak po prostu.


Do trzech razy sztuka...

egzi napisał/a:
Chcesz mieć pewność to po złożeniu pokręć ręcznie silnik i sprawdź czy się nie klinuje tj. czy zawory nie będą się stykać z tłokiem. Jak nie to jesteś bezpieczny. Jak moto zacznie inaczej jeździć to najwyżej ustawisz rozrząd od nowa. To żadna filozofia.


A jednak jest to jakaś "filozofia", bo nie masz pojęcia co do wykonywania prawidłowej kolejności/obsługi układu rozrządu. Takie ręczne pokręcanie wałem korbowym może się skończyć pogiętymi zaworami, i nawet tego oporu uderzenia nie poczujesz w rękach.

egzi napisał/a:
możesz tak ustawić wałki, żeby wszystkie krzywki były u góry.


Co za bzdury wypisujesz. Powiedz mi proszę jak ustawić wałki rozrządu, aby wszystkie garby krzywek były jednocześnie w górze?

egzi napisał/a:
Wtedy na łańcuchu nie ma naprężeń i nie ma prawa nic przeskoczyć.


Że jak?. Wytłumacz raz jeszcze, czego nie ma na zmontowanym/ustawionym układzie rozrządu (łańcuszku) przygotowanym do regulacji luzu zaworowego?

Moim zdaniem brak naprężenia/luźny łańcuszek, to większe ryzyko przeskoczenia "tak mi się bynajmniej wydaje" ale może jestem w błędzie.
Ostatnio zmieniony przez KATANA Sro 09 Kwi, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Jako osoba która miała przestawiony rozrząd (prawdopodobnie po wyjęciu napinacza przeskoczył na dole) i skrzywiła zawór przy ustawianiu rozrządu podpisuje się pod postem Katany.
 
 
 
Marek111 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 100
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

W takim razie jak zablokować rozrząd żeby móc bez konsekwencji wymontować napinacz?
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Nie kręć wałem przy wykręconym napinaczu, a po wkręceniu sprawdź czy jest ustawiony prawidłowo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.