Slaba kompresja |
Autor |
Wiadomość |
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Przede wszystkim czy było coś robione w silniku?
Ja jak miałem po remoncie na lewym garze kompresję 1 czy 2, trochę wzrosła przy próbie olejowej (do 4-5) to powodem był skrzywiony zawór.
Po wymianie zaworu - kompresja 11-12 na każdym garnku. |
|
|
|
|
kiler
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 21 Paź 2010 Pochwał: 1 Posty: 219 Skąd: Starachowice/Kraków
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Jeszcze zachodzi pytanie czy kolega ma prawidłowy luz zaworowy? |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Skoro bierze oleum i to dużo musi być nieszczelność....pomiar wykonywałem na zimnym silniku przy otwartej przepustnicy...Luzy zaworowe nie wiem czy mam poprawne..niby poprzedni właściciel robił..ale czy robił to tego nikt nie zgadnie. |
|
|
|
|
kiler
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 21 Paź 2010 Pochwał: 1 Posty: 219 Skąd: Starachowice/Kraków
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Silnik ma być nagrzany, dopiero po uzyskaniu temperatury roboczej ustalają się odpowiednie luzy pomiędzy pracującymi układami. Na zimnym silniku ciśnienie może być dużo zaniżone i taki pomiar jak dla mnie to jest o kant dupy. |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Lip, 2014
|
|
|
Okej to wykonam pomiar przy nagrzanym silniku. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
Silnik rozgrzany, aku naładowane w 100%, przepustnica maksymalnie otwarta. Rozrusznikiem kręcisz aż wskazówka manometru nie przestanie "iść" w górę. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
zmierzyłem tak jak mówiliście...na lewym prawie 12 na prawym prawie 8 |
|
|
|
|
Jabol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 12 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
Dla mnie wygląda to dmuchnięta uszczelkę pod głowicą. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
Należy teraz sprawdzić luz zaworowy. Jeżeli takowy jest, to w dalszej czynności: demontaż głowicy/cylindrów, kontrola min. zaworów lewej a zwłaszcza prawej komory spalania w głowicy, oraz kontrola stanu gładzi cylindrów/tłoków/pierścieni. Wykonać pomiary płaskości powierzchni głowicy/cylindrów, i na podstawie weryfikacji pomiarów przeprowadzić ewentualną naprawę układu. |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2014
|
|
|
dodam że na lewym jest ładnie wypalona świeca a na prawej na elektrodzie jest coś białego...jakby elektrodę pomalował białą farbą... |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lip, 2014
|
|
|
Jabol napisał/a: | Dla mnie wygląda to dmuchnięta uszczelkę pod głowicą. | Dlaczego niby to ma być uszczelka ? Jakby to była uszczelka to raczej silnik by Się pocił z zewnątrz a jest wszędzie suchutko |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pią 11 Lip, 2014
|
|
|
gdyby była uszczelka to by sie pocił.
zrobiłes pomiar olejowy wzrost ciśnienia jest ale znikomy.
pomiary nie zawsze można robić na ciepłym silniku. Jezeli nie możemy silnika np odpalić pomiar kompresji z musu robimy na zimnym tylko oczywiście bierzemy to pod uwagę.
u Ciebie obstawiam
1. Za mały luz zaworowy
2. Krzywy zawór
Czemu bierze Ci olej i ile. Branie oleju może być spowodowane
1. wycieki
2. pierscienie na tłoku
3. uszczelniacze na zaworach
4. wywalanie oleju do airboxa przez odmę który potem zawala nam to olej gaźniki.
ale może pomiary nie był zrobiony prawidłowo ten pomiar olejowy. może to się zdarzyć gdy dałeś na ten cylinder za mało oleju. Wtedy wzrośnie Ci niedużo nie pokazało prawdy. Bo gdyby to były pierscienie na tym cylindrze tłumaczyło by i kompresje i branie oleju.
kompresja powinna być pomiędzy 9-12 na zimnym i 10-14 na ciepłym silniku. z tym ze 9 to juz za mało. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
kiler
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 21 Paź 2010 Pochwał: 1 Posty: 219 Skąd: Starachowice/Kraków
|
Wysłany: Sob 12 Lip, 2014
|
|
|
Set3 napisał/a: | kompresja powinna być pomiędzy 9-12 na zimnym i 10-14 na ciepłym silniku. z tym ze 9 to juz za mało. |
Serwisówka podaje, że prawidłowa wartość to 10-14 barów. Nie wiem skąd wziąłeś te informację o wartościach na zimnym silniku...
Dodatkowo najmniejsza wartość na jednym cylindrze może wynosić 8 barów, z tym że róźnica pomiędzy dwoma cylindrami nie może być większa niż 2 bary.
Reasumując u Ciebie i tak wartości nie są w normie, sprawdź że ten luz zaworowy, bo tak to można się doktoryzować wieki. |
|
|
|
|
BiałyX [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Lip, 2014
|
|
|
Killer właśnie mam oddać do mechanika żeby go przeserwisował...czyli zaworki gaźniki..zmiana oleju na gęstrzy...Czy ja dobrze myślę czy jeżeli by były wylatane cylki/pierścienie to na obu garach a nie na jednym mniej a na drugim wiecej ? |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014
|
|
|
kiler serwisówka podaje na ciepłym silniku. Na zimnym są niższe. To co napisałem nie znalazłem w serwisóce a raczej z doświadczenia. Np teraz przyprowadziłem motocykl o którym nic nie wiem. Nie mogę go odpalić. Pierwsze co robię sprawdzam kompresje. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
|