WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jazda w grupie
Autor Wiadomość
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012   

Nie podoba mi się tam 6. animacja (rozdzielenie na skrzyżowaniu).

Jak dla mnie grupa która zdążyła przejechać powinna się zatrzymać na tyle daleko za skrzyżowaniem żeby cała grupa się tam zmieściła.
W sytuacji gdyby np. padła maszyna prowadzącego przy zachowaniu jak na animacji reszta grupy nie mogłaby stanąć na poboczu zachowując szyk.
 
 
 
janus19
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

No to głupie zatrzymywać się od razu za skrzyżowaniem. W ogóle po co się zatrzymywać? Można powoli sobie jechać a reszta grupy dogoni zaraz :P

Jechałem parę razy w konwoju na obstawie wesela :P meeega fajna sprawa, tylko trzeba zachować odpowiedni odstęp, dostosować prędkość i mieć oczy szeroko otwarte, i szybko uciekać jak ktoś przed Tobą zaczyna palić gume ;] gorąca guma przykleja się do wszystkiego i roztapia się na gorącym.
 
 
nav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 11
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

janus19 napisał/a:
W ogóle po co się zatrzymywać? Można powoli sobie jechać a reszta grupy dogoni zaraz :P
O ile zaraz nie skręcasz znowu ani nie wpakuje się między was 50 innych pojazdów, bo tak jest ustawiony cykl świateł. Lepiej się zatrzymać w odpowiednim miejscu, tak aby pozostali widzieli gdzie mają dalej jechać, a "stracone" kilkadziesiąt sekund i tak zbytnio nie wpłynie na czas dojazdu do celu.

Mi z kolei nie podoba się sygnał na "wyłącz kierunkowskaz", kojarzę go bardziej jako "włącz światła". Do sygnalizacji kierunkowskazu naprzemiennie zaciska się i otwiera pięść. Sygnały ręczne: http://www.klubmotocyklow...e&id=6&Itemid=9 (na dole). Znak na posiłek bardziej pasuje na "muszę zatankować" :)

Swoją drogą, mamy 4 strony tematu i dopiero na końcu pojawiają się jakieś konkrety o jeździe w grupie, a reszta to dyskusje o tym kto i jak jechał po zlocie. Może by wydzielić część tematu, jako informacyjny o jeździe w grupie.
_________________
XR&XR&FE
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

nav napisał/a:
Mi z kolei nie podoba się sygnał na "wyłącz kierunkowskaz", kojarzę go bardziej jako "włącz światła".
Mi natomiast podoba się blokowanie pasa żeby cała grupa mogła skręcić/włączyć się do ruchu a nie rozbijać na kilka par między autami.

Trzeba jeszcze tylko dopracować dojazd i ruszanie ze świateł. Jak wbiłem się rok temu w grupę lecącą z mazur, to wyglądało to tak że wszystkie maszyny ustawiały się na pasie do skrętu w szyku, jedna maszyna blokowała auto stojące pierwsze na światłach (jak studi przy włączaniu się do ruchu przy powrocie ze Skoja).

Jak było zielone grupa jechała prosto, maszyna blokująca na końcu startowała i wracała na swoje miejsce w szyku.
 
 
 
janus19
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

nav napisał/a:
O ile zaraz nie skręcasz znowu ani nie wpakuje się między was 50 innych pojazdów, bo tak jest ustawiony cykl świateł. Lepiej się zatrzymać w odpowiednim miejscu, tak aby pozostali widzieli gdzie mają dalej jechać, a "stracone" kilkadziesiąt sekund i tak zbytnio nie wpłynie na czas dojazdu do celu.


No to wszystko zależy od sytuacji ale tak jak pokazane było na tym gifie to można sobie jechać powoli.

no blokowanie pasów na skrzyżowaniach też ważną rzeczą, i żeby to robiły najszybsze motocykle w grupie, żeby mogły wyprzedzić grupę i zablokować pasy (oczywiście odpowiednio z czasem) i później nadgonić grupę.

A co do umownych znaków to wypadałoby pokazać je przed wyruszeniem jakiejś zorganizowanej grupy i tyle :P
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

Tak simin tylko to nie powinienem robić jako prowadzący tylko kolejna osoba w grupie.

janus19 nie porównuj jazdy w paradzie czy obstawie ślubu gdzie połowa osób nie ma pojęcia o tym co robi i gdzie jest do jazdy pareset kilometrów w grupie zorganizowanej
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

nav napisał/a:
Sygnały ręczne: http://www.klubmotocyklow...e&id=6&Itemid=9

Moim zdaniem przydatne i stosowane są jedynie zwolnij i wyłącz kierunkowskaz. Reszta to utrudnianie sobie życia i kombinowanie.
 
 
 
janus19
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

studi napisał/a:
janus19 nie porównuj jazdy w paradzie czy obstawie ślubu gdzie połowa osób nie ma pojęcia o tym co robi i gdzie jest do jazdy pareset kilometrów w grupie zorganizowanej



No broń boże, nie porównuję. Tylko wspominam o tym jako miła odmiana jazdy w konwoju. Tak po prostu wspomniałem xD
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2012   

studi napisał/a:
Tak simin tylko to nie powinienem robić jako prowadzący tylko kolejna osoba w grupie.
Zdaję sobie z tego sprawę, ale maszyny jadące za Tobą były trochę za słabe żeby sprawnie gonić grupę.

A biorąc pod uwagę że konkretnych ustaleń odnośnie tego kto blokuje nie było, chyba całkiem nieźle to wyszło - mam tu na myśli np. jazdę gęsiego żebyś mógł szybko wrócić na pozycję lidera...

Z tak ogólnie zgodnie z zasadami blokować powinniśmy ja i dunja, tak?
W linku podrzuconym kilka postów wyżej jest napisane:
Cytat:
Nie możemy dać się podzielić. Blokujemy skrzyżowanie z lewej i z prawej strony (ronda wystarczy blokować z lewej strony) do chwili, kiedy przejedzie cała kolumna. Blokuje pierwszy i drugi motocykl jadący za prowadzącym.
Motocykle, które blokowały skrzyżowanie dołączają na końcu kolumny, ale przed SWEEP CAPTAIN-em.


Trochę to burzy zasadę że za prowadzącym jadą mniej doświadczeni motocykliści / słabsze maszyny, i powoduje roszady po każdym skrzyżowaniu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.