Shimmy |
Autor |
Wiadomość |
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2007 Shimmy
|
|
|
Witam...mam pytanie co może być powodem takiego zachowania: jechałem ostatno na moto, puściłem kierownicę i chciałem stanąć na podnóżkach....nie doszło do tego ponieważ kierownica zaczęła mi drgać i wpadała w coraz większy rezonans...na szczęście zdazyłem złapać i wyprostować kiere.....podobna sytuacja zdarzyła się podczas pokonywania zakrętu...140km/h zakręt z pochyłem i shimmy...nie powiem żebym miał nasrane ale już później jechałem wolniej...co może powodować takie coś? ciśnienie w normie |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2007
|
|
|
Stare opony , luzy w zawieszeniu , zła geometria podwozia itp. Opony ile maja lat?
olej w amorach z przodu kiedy wymieniałeś? jak masz głęboko wpuszczone lagi w półkę? Nie masz luzu w tylnym zawiasie i w głowce ramy? Nie stuka przy hamowaniu przodem? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2007
|
|
|
ja mam identycznie... tyle ze uszczelniacze z przodu mam strzelone i praktycznie juz oleju nie mam... tu lezy problem.... |
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2007
|
|
|
hmm no opony nie są nowej daty:/ planuję na przyszły rok zmienić...jak zobaczyć te luzy?olej...hmm nie wiem bo moto mam od ponad miesiąca:/ sprężyny wpuszczone tak że 3 kreski wystają....a przy hamowaniu nic nie stuka...bynajmniej nic się nie zmieniło od kupna,żadnego nowego dźwięku nie zarejestrowałem.
Jak wymienić olej w lagach? i co wlać? Uszczelniacze mam ok....lagi suchutkie..no chyba że tez już nie mam oleju hehe:) |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2007
|
|
|
jak bys nie mial oleju to bys czul przy naciskaniu ze Ci dobija... ja sie musze wziasc przez weekend moze za wymiane oleju i uszczelniaczy.... |
|
|
|
|
milowski [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2007
|
|
|
Wg. mnie to zawieszenie. Sprawdź czy nie masz luzu na przednim kole i na wahaczu ( ja miałem - w zakrętach to czułem dobitnie). |
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2007
|
|
|
a jak to sprawdzić i usunąć te luzy?? |
|
|
|
|
milowski [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2007
|
|
|
Kurczę, ciężko mi to opisać, ale spróbuję. (jak napiszę coś źle to niech mnie forumowicze poprawią )
Postaw na centralnej stopce. Luz na wahaczu - poruszaj kołem w górę i w dół, nic nie powinno stukać.
A przód to sprawdź luzy na łożysku przedniego koła. Najlepiej poczujesz to ruszając kołem przód-tył. |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2007
|
|
|
Luz na łozysku koła-ruczając kołem na boki przy zblokowanej kierownicy(kierownica musi być sztywna).
Luz na główce ramy-ruchy prostopadłe do płaszczyzny lag(przednich amorów).mozna złapać za koło.Ja robiłem to w ten sposób żę postawiłem moto na centralnej i lewarkiem z klocuszkiem drewnianym odchyliłem moto do tyło żeby było sztywne. lewarek oparłem od spodu o silnik między rurami wydechu.Myślę że luzy na główce można czasami wyłapać ruszając kierą prawo lewo przy kole przednim podniesionym.To tak wstępnie. |
|
|
|
|
milowski [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2007
|
|
|
"Luz na łozysku koła-ruczając kołem na boki przy zblokowanej kierownicy(kierownica musi być sztywna). "
Jak bym miał taki luz to bym bał się jeździc. Łożysko zciorane na max. Bo ja np. wiem że mam do wymiany łożyska w przednim kole, ale jeszcze takich luzów nie mam żeby wyczuć je podczas ruszania kołem na boki. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2007
|
|
|
Na początek zacznij od sprawdzenia ciśnienia w kołach. Nie gdzieś na stacji paliw z rozwalonym manometrem ale sprawnym i dokładnym sprzętem . To ważne , a mało kto o to dba. Ciśnienia w kołach masz podane w instrukcji i na naklejce pod siedzeniem.
Obejrzyj tez dokładnie bieżnik w oponie. wszelkie nierówne wytarcia , bąble, wyzabkowanie lub brak symetrii w osi bieżnika dyskwalifikuje tą gumę . tak samo w tyle. Opony motocyklowe powinne byc nie starsze niz 5 lat. Po tym okresie mimo dobrego jeszcze bieżnika guma staje sie zbyt twarda i podatna na pekanie.
Podnies przednie koło na centralnej stopce i zakręć kołem sprawdzajac czy niema bicia oraz luzow w łozysku , główce ramy i samych rurach teleskopów. sprawdź dokręcenie przedniego koła oraz wszystkich śrub. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Paź, 2007
|
|
|
Podejrzewam że to wina starych opon:/ muszę wymienić je na przyszły sezon i to koniecznie:/ |
|
|
|
|
Kugel [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lis, 2007
|
|
|
Tez miałem taki problem,ostatnio wymieniłem przednia oponę i już nic sie nie dzieje |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010
|
|
|
odświeżę temat
dzisiaj odbyła się pierwsza przejażdżka i
wyskakuje z za zakrętu odkręcam na maxa wrzucam 3-ci bieg dalej ciągnę do końca i zaczyna się przy 130-140 shimmy.
dodam że wjechałem na dość po garbowaną drogę ,czy brak ciężarków kierownicy może być tego przyczyną.?sprawdzałem zawieszenie niema żadnych luzów |
|
|
|
|
...KaMiL.... [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Mar, 2010
|
|
|
mam pytanko czy drgania kierownicy mogą być spowodowane brakiem cieżarków na feldze
cz to raczej mało prawdopodobne?? |
|
|
|
|
|