Gaznik |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2008
|
|
|
Regulacje składu mieszankiw motocyklu nie zrobisz żadnym analizatorem spalin z prostego powodu. Każdy cylinder ma oddzielny gaźnik ale wylot jest wspólny. Z kąd zatem będziesz wiedział który gaźnik ma prawidłową regulację a który nie , skoro spaliny się mieszają i dadzą błędny wynik?
Skład mieszanki w silnikach motocyklowych w dobrych serwisach ustawia się za pomocą świec colortune. Dzięki temu , ze można obserwować na bieżąco kolor płomienia w cylindrze przy odpowiednich obrotach , mamy możność porównać go z tabela i odpowiednio skorygować. Poza tym bardzo dużo zależy od wiedzy i doświadczenia mechanika. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2008
|
|
|
a teraz przykład jak ustawisz gażnik w samochodzie który ma nie 2 garki a np 6 ? i wspólny wydech i musi to być dobrze bo pojedziesz na przegląd diagnosta czujnik w wydech i lipa. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 12 Lut, 2008
|
|
|
ascon20 napisał/a: | a teraz przykład jak ustawisz gażnik w samochodzie który ma nie 2 garki a np 6 ? i wspólny wydech i musi to być dobrze bo pojedziesz na przegląd diagnosta czujnik w wydech i lipa. |
tak ale w tym wypadku możesz mieć dobry skład spalin z wydechu a skład mieszanki na poszczególnych cylindrach nie koniecznie. wynik nie będzie miarodajny.
W takim wypadku pomogą te swiece i/ lub pomiar temperatury spalin na kazdym cylindrze. Inaczej wygląda sprawa jesli kolektor wydechowy posiada specjalne korki umożliwiające wsadzenie sondy do każdego wydechu z osobna.
No i oczywiście pomiar na hamowni. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008 Gaźnik
|
|
|
Wsiadam na moto cały szczęsliwy że prognoza pogody nie sprawdziła się dzisiaj i jadę. po ok4 km moto stanęło :shock: pierwszy raz gs zawiódł! próbowałem odpalić ale nic z tego. zauważyłem że leci z gaźnika jak diabli jak kręcę. nie miałem wyjścia i jakoś udało mi się zgiąć przewód paliwowy żeby nie dostarczał paliwa i w końcu odpalił ale przewód musiał być zgięty żeby ograniczać paliwo. kilka razy musiałem puścić przewód w drodze do domu bo jedną ręką ciężko wszystko obsługiwać i sytuacja się powtarzała ale jakoś dojechałem. jakieś sugestie?? nie mam pojęcia o gaźnikach ale idę walczyć(obym nie zepsuł nic
zdjąłem bak i leci dokładnie stąd, tylko jaka przyczyna że ta paliwo leje że aż tam wylatuje
|
|
|
|
|
smoku [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
mi wywalalo paliwo przez rurke odchdozaca zza gaznikow jakby gdy zablokowaly sie zawory iglicowe (czy jakos tak)- zalewalo gazniki, byly problemy z odpalaniem, utrata mocy podczas jazdy itp |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
Cos podlazło pod zaworek iglicowy w którymś gaźniku lub masz uszkodzona membranę w kraniku podciśnieniowym.
Filtr w zbiorniku funkcjonuje? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
zbiornik czysty. rozebrałem komorę pływakową, wywaliłem syf przedmuchałem kanaliki(są drożne) rozebrałem komorę podciśnieniową wszystko si (przepona, iglica, przepustnica OK) teraz paliwo nie wywala przy próbie odpalenia ale nie mogłem go uruchomić. musiałem troszkę ochłonąć bo już mnie kurw...ca brała więc wziąłem świece żeby je wypalić nad kuchenką. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
Sprawdź czy nie masz paliwa w oleju. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
sprawdzałem, poziom, zapach i gęstość ok |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
odpaliłem paliwo już nie leci, coś musiało się tam zatkać że tak przelewał a syfu sporo było w komorze pływakowej. teraz tylko muszę dać na serwis gaźników bo nie wiem kiedy był robiony a nie regulowałem nigdy sam, poza tym nie mam vacuometrów. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
pootie szkoda ze blizej nie mamy do siebie bo byś miał regulacje za przysłowiowego browarka ^^ |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
może kiedyś będzie jeszcze okazja chociaż na samego browarka się spotkać, chciałbym poznać człowieka który stworzył takie fajowe forum |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
pootietang napisał/a: | może kiedyś będzie jeszcze okazja chociaż na samego browarka się spotkać, chciałbym poznać człowieka który stworzył takie fajowe forum |
troszke off topic ale to ostatnia moja odp:) tez mysle ze sie uda spotkac xD z innymi GS riderami również. aaa gdzie Ty dokladnie mieszkasz bo coś pyrlandi mi nie chce na mapie znalezc
ps. tylko trochę mi głupio że admin taki młody a wy tacy "starzy doświadczeni wyjadacze" jesteście hehe :oops: |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Kwi, 2008
|
|
|
"STARY" to ja jestem tylko wiekiem bo motocyklista to jeszcze ze mnie żaden w sumie pyrlandia=poznań |
|
|
|
|
Si_Fu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Gru, 2008 Wartość podciśnienia w gażnikacha
|
|
|
Witam serdecznie
Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem interesujacych mnie danych a mianowicie:
Jakia powinna być wartość podcisnienia w gaznikach (kg/cm2 lub w innych jednostkach).
Motorek z 98r.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|