Problem z odpaleniem w niskiej temp. / po postoju |
Autor |
Wiadomość |
grzesiekyogi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014 Problem z odpaleniem w niskiej temp. / po postoju
|
|
|
Witam,
mam problem z odpaleniem GS-a, kiedy temp. spada poniżej 10*C. Dzisiaj w nocy było dość zimno i teraz nie mam szans go odpalić. Akumulator Yuasa nowy model zgodny z serwisówką. Napięcie sprawdzone - idealne. GS kręci aż miło. Moto stało ok. miesiąca. Oczywiście przed odpaleniem przestawiam kranik na PRI na 5 minut. Wykręciłem świece, kolor książkowy. Rodzaj świecy - NGA - dokładnie taki jak z serwisówki. Po kręceniu kilkukrotnym świece wilgotne - paliwo dochodzi.
Słyszałem, gdzieś że na niskie temperatury powinno się zmieniać w GS-ach na inny rodzaj świec, czy słyszeliście podobną opinię? (w serwisówce nic takiego nie znalazłem). Niestety nie sprawdzałem czy jest iskra - kiedy odepnę fajkę z lewego cylindra a sprawdzam na prawym to moto w ogóle nie kręci. Świece są stare to fakt, ale powiem że w środku sezonu nie mam najmniejszych problemów z odpaleniem zarówno na zimnym jak i gorącym.
Z góry dzięki za wszelkie uwagi, no i udanego latania w tą piękną niedzielę. Ja idę teraz na rower |
|
|
|
|
kiler
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 21 Paź 2010 Pochwał: 1 Posty: 219 Skąd: Starachowice/Kraków
|
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014
|
|
|
Odpalasz na ssaniu bez dotykania manetki gazu? |
|
|
|
|
Marek111
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 100 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014
|
|
|
Cytat: | Słyszałem, gdzieś że na niskie temperatury powinno się zmieniać w GS-ach na inny rodzaj świec, czy słyszeliście podobną opinię? (w serwisówce nic takiego nie znalazłem). |
Nie wiem czy powinno się, ja nie zmieniałem a w zeszłym roku zdarzało mi się odpalać po tygodniu przymrozków i jedyne z czym miałem problem to słabe aku ale ostatecznie odpalił.
Możesz wymienić świece na nowe, dużo nie kosztują a się nie zmarnują |
|
|
|
|
grzesiekyogi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Wrz, 2014
|
|
|
kiler napisał/a: | Odpalasz na ssaniu bez dotykania manetki gazu? |
Na ssaniu z lekko wychyloną manetką. Bez manetki też się da, ale wtedy łapie za 2 lub 3 "kopem" - oczywiście kiedy temp. nie spadnie poniżej 10*C. Kiedy jest już chłodno to jakbym nie próbował (z ssaniem/ bez ssania/ z manetką i bez) ni ch...a nie odpali.
Najlepsze jest to, że zostawiłem moto na słońcu na godzinę. Wracam, po godzinie - dotykam cylindra - ciepły od słońca. I co? pali od kopa . Także jestem pewny, że przyczyną jest niska temp.
Marek111 napisał/a: |
Możesz wymienić świece na nowe, dużo nie kosztują a się nie zmarnują |
Masz rację, już to zrobiłem. Miałem NGK więc teraz wziąłem dla odmiany DENSO również o standardowej ciepłocie. Wkręciłem zgodnie z serwisówką i przejechałem dziś 40 km żeby je dobrze wygrzać. Zobaczymy czy to były świece.
A propos świec - to przyznam, że troche to Denso mnie zmartwiło . NGK były schludniej wykonane (brak widocznego spawu zewnętrznej elektrody do gwintu oraz elektrody idealnie symetrycznie ułożone). W Denso ten spaw taki troche niechlujny poza tym w obu świecach nie są one symetrycznie (na środku) z elektrodą środkową. Już tego nie ruszałem bo nie chcę osłabiać spawu - sprawdziłem przerwę, była 0,85 więc ok. Wkręciłem i zobaczymy co będzie jak będę odpalał w najbliższym czasie po chłodniejszej nocce. Niedługo się odezwę... podejrzewam jednak, że przyczyny będę musiał szukać gdzie indziej. |
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
|
|
|
|
grzesiekyogi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
To nie świece. Moto nadal nie odpala gdy jest zimno na zewnątrz. Idąc za radą sziwu sprawdziłem cewki wysokiego napięcia oraz cewkę impulsatora (mam tylko jedną impulsatora bo to wersja k4 - 2004 rok)
Wyniki:
Cewka HV lewa
1) 5.7 ohm (powinno być 3 do 6)
2) 29.2 kohm (powinno być 18k do 30k)
Cewka HV prawa
1) 5.7 ohm (j.w)
2) 29.5 kohm (j.w)
Cewka impulsatora:
319 ohm (powinno być 250 - 420 ohm)
Więc faktycznie w tym co pisze sziwu być może jest źdźbło prawdy. Wyniki obu cewek HV są już na granicy. Pytanie czy ktoś się jeszcze z takim przypadkiem spotkał żeby przez cewki nie dało się odpalić gdy jest zimno? Bo nie wiem czy mam szukać dalej czy inwestować w nowe. Macie może jeszcze inne rady co można sprawdzić? Tak jak pisałem wcześniej - gaźnik działa bez problemu, raczej spodziewam się problemu po stronie elektrycznej. |
|
|
|
|
ingaginger
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączyła: 09 Lis 2012 Pochwał: 3 Posty: 295 Skąd: tąd
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Nie wiem czy to pomoże - z babskiego punktu widzenia Moja też nie chciała odpalać jak było w nocy poniżej 5-10 na plusie, jak postała trochę na słońcu to bez problemu. Odkąd zaczęłam zabierać akumulator na noc do mieszkania problem zniknął więc nie szukałam głębiej przyczyn - wymontowanie i zamontowanie ponowne to tylko chwila ale nie ma stresu czy odpali czy nie. |
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
ingaginger, tylko że w tym przypadku aku kręci a problem jest chyba bardziej złożony grzesiekyogi, może postaraj się w jakimś stopniu ogrzać cewki już zamontowane w moto. Ze wzrostem temperatury rezystancja powinna spaść a tym samym moto powinno odpalić. To chyba najprostsza metoda bez zabawy w podmienianie cewek. |
_________________ |
|
|
|
|
ingaginger
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączyła: 09 Lis 2012 Pochwał: 3 Posty: 295 Skąd: tąd
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
U mnie aku się nie rozładowywał przez noc (bo jak brałam później pod ładowarkę to kilka sekund dosłownie się ładował), nie wiem czy problem bardziej złożony czy nie - opisałam co u mnie pomogło w (sądząc po opisie) bardzo podobnej sytuacji. |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
sziwu napisał/a: | Ze wzrostem temperatury rezystancja powinna spaść |
Co to za bzdura ? |
_________________ |
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
_adam_, fakt, rezystywność maleje jedynie w półprzewodnikach a cewka do takich raczej nie należy... Cóż, nie doczytałem, przepraszam za wprowadzanie w błąd. |
_________________ |
|
|
|
|
grzesiekyogi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
Dzięki za wasze uwagi. Akumulatora raczej nie obwiniam, jest nowy, oryginalny yuasa (taki jak w serwisówce), rozrusznik kręci aż miło, napięcie 12,65 V więc też jest idealne. Poza tym u mnie problemy zaczynają się nie tyle w temperaturach poniżej 0* ale już poniżej 10*. Zresztą zawsze wyciągam aku na zimę i odpalenie w marcu/kwietniu kiedy temp oscylują koło 10* też jest zawsze problemem. Chyba faktycznie zrobię jak sziwu napisał - tzn odepnę cewki i ogrzeję w domu przez noc, następnego dnia zamontuję i na szybko bez baku spróbuję odpalić. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|