WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
paliwo w oleju?
Autor Wiadomość
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Cytat:
zbyt luźne pasowanie/zużycie układu tłok-cylinder-pierścienie


I tego sie najbardziej boje, bo wydaje mi sie ze przelalo sie podczas lub po jezdzie testowej, chociaz pewnosci jeszcze nie mam.

Z drugiej strony, zrobilem nawet niecale 2km + lacznie jakies 15 min rozgrzewania na postoju a "oleju" przybo calkiem sporo jak na tak krotki czas
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Jeżeli masz taką możliwość, to możesz za pomocą specjalistycznego manometru wykonać pomiar ciśnienia sprężania w posczególnych cylindrach. Paliwo będzie się przedostawało także wtedy, kiedy mieszanka jest zbyt bogata w paliwo np. zła regulacja gaźnika, nieprawidłowo działający układ rozruchu zimnego silnika (ssanie). Jakiego koloru jest nalot na elektrodach świec zapłonowych?
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Z mieszanka mogloby sie zgadzac, swiece wsadzilem nowe i jeszcze za wczenie zeby cos ustalic bo nie moge jeszcze jezdzic (prawko, podatek, ubezpieczenie itp) wzbogacilem lekko mieszanke na wolnych, bodajze 3 obr (przy okazji moge sie pochwalic ciekawym rozwiazaniem problemu srubokreta do srub od skladu :P ) iglice na 3 rowku, do wymiany krucce ssace bo lewe pow. Lapie, btw orientujesz sie moze w cenie tych kroccow w ASO?

W manometr musze koniecznie zainwestowacupic i sprawdzic kompresje bo nie mam pojecia jak jest, rozrzad ustawialem niedawno ale za Chiny ludowe nie da sie uatawic znacznika nr 1 rowno z krawedzia glowicy...

Jest ok 3mm powyzej, rownolegle do powierzchni, pozostale znaczniki sa ok.

Przez ponad miesiac moto stalo bez gaznikow, z odlaczonym bakiem wiec zaweza to znacznie krag poszukiwan kiedy moglo sie przelac.
Wszystko wkazuje na to iz stalo sie to w ciagu ostatnich dni

[...]

WyKonalem wlasnie test nr 1 i zglupialem juz totalnie.Podpialem wezyk do gaznika od strony kranika, odkrecam a tam bena plynie spoko to KRANIK, ulga, potem prawy gaznik i dupa moze z 2ml wyplynely :zdziwko:
_________________
Bikes are awesome!
 
 
kiler 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 21 Paź 2010
Pochwał: 1
Posty: 219
Skąd: Starachowice/Kraków
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

godofrock90 napisał/a:
ale za Chiny ludowe nie da sie uatawic znacznika nr 1 rowno z krawedzia glowicy...



Jest ok 3mm powyzej, rownolegle do powierzchni, pozostale znaczniki sa ok.


Jak na moje to ta strzałka 1 nie ma być na równo z krawędzią głoiwcy tylko równolegle, więc masz ok. ;)
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

W takim razie musisz koniecznie najpierw wymienić uszkodzone króćce ssące, a dopiero później dokonać właściwej/całkowitej regulacji gaźników. Co do znacznika wałka wydechowego to wszystko jest ok, o ile znacznik ten lekko odchyla się w górę nad płasczyznę głowicy, i jeżeli tak jest, oznacza to że łańcuszek rozrządu jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Jeżeli znacznik "leci" w drugą stronę poniżej płaszczyzny głowicy, oznacza to że łańcuszek jest już na wykończeniu (wyciągnięty). Te "3mm" to jest zapas dla samego łańcuszka rozrządu. Wszystko sprawdzasz na dokładnie ustawionym wale korbowym w pozycji "T". Koszt samego króćca ssącego oscyluje w granicach 200 zł. Czyli jednak zaworki iglicowe puszczają (być może na o-ringu), zawsze warto jest wymienić w komplecie gniazdo zaworka, sam zaworek iglicowy, jak i o-ring gniazda zaworka. Później ewentualna regulacja/korekta poziomu paliwa na pływakach, i będzie ok.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Zaworki sa ok .
Wymienione jakies 2 mies temu i zrobily tylko te 2km :P
Wykonalem probe nr 2 i poziom paliwa wzrosl jakies 2 mm powyzej krawedzi pokrywki i sie zatrzymal.

Dodam jeszcze ze wczoraj spuszczajac paliwo z lewego gaznika (od strony kranika) w wezyku bylo bardzo duzo pecherzykow powietrza i paliwa zlecialo o wiele mniej niz z drugiej strony.

Wyglada to tak jakby calosc nie zostala spuszczona calkowicie wczoraj a dzisiaj przy probie nr 1 spuscilem reszte.

Dzis przy probie nr 2 bylo bardzo podobnie tj. Zapowietrzony wezyk spustowy i problemy ze sciekaniem paliwa z komory do wezyka
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 23 Wrz, 2013   

Problem w swobodnym upuszczaniu paliwa z komory pływakowej może być np. w drożności kanału śrubki spustowej, lub pływak lewego gaźnika zbyt szybko zamyka dopływ paliwa- stąd ta mała ilość upuszczonego paliwa. Jeżeli pływaki są dość mocno nadwyrężone (pokrzywione) to będzie znacznie ciężej ustawić prawidłowo poziom paliwa. W skrajnym przypadku może się okazać również że pływak jest np. nieszczelny, a wtedy żadne regulacje poziomu paliwa nie pomogą. Szczelność pływaka sprawdzisz wkładając go na chwile do lodówki, a następnie zanurzasz w wodzie. Jeśli okaże się że pływak jest nieszczelny, to po jego zanurzeniu będą wydostawały się pęcherzyki powietrza.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

Olej z filtrem juz czeka.

Motul 5100 10w40 5litrow
Filtr KN

Kranik sprawdzony- dziala jak nalezy
Zaworki iglicowe trzymaja.

Zloze do kupy, odciagne nadmiar oleju, przejade tyle samo co ostatnio tj 1.5km sprawdze stan i przy odrobinie szczescia bede mogl spokojnie wlac nowy olej.

Przy okazji wypierdziele filterek paliwa- wiecej z nim klopotu niz pozytku :kwasny:
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Krzys PL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 13 Sie 2012
Pochwał: 1
Posty: 37
Skąd: Hemel Hempstead
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

chyba nie masz zamiaru jeździć na tym oleju z paliwem?
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Wto 24 Wrz, 2013   

Zaskocze Cie, mam zamiar

Zrobie dokladnie taka sama jazde testowa jak ostatnio czyli mniej wiecej kilometr.

Nie dajmy sie zwariowac, paliwo w oleju zmniejsza jego wlasciwosci smarne a nie wyklucza ich calkowicie.

Nie zatre silnika po kilometrze normalnej, spokojnej jazdy a Sa przeciez na forum ludzie, ktorzy zrobili dluuugie trasy zanim sie zorientowali, ze maja za duzo oleju.

Zaznaczam tylko, ze robie to na wlasna odpowiedzialnosc NIE NAMAWIAM I NIE POLECAM nasladowania
_________________
Bikes are awesome!
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sro 25 Wrz, 2013   MAYDAY!

HELP!

Wszystkie proby przeprowadzone, czlowiek ucieszony, ze moze zmieniac olej a tu dupa! :zalamany:

Zrobilem wczoraj 0.8mili + 5 min na rozgrzanie, polowe mniej niz ostatnio.
Efekt?

Polowe mniej benzyny w oleju.

Nosz kur normalnie rece opadaja.

Przez dobe, badz przez zrobienie 0.8 mili przybylo ok 1-2mm "oleju" na bagnecie.

Co jest nie tak, juz nie mam sily...

Odlacze gazniki, zaniose do domu, podepne zbiorniczek z bena a od strony kruccow jakis inny zbiorniczek (jak po dniu zobacze tam benzyne to mlotek pojdzie w ruch)

Do przewodu kranik-->gaznik rowniez podlacze zbiorniczek (j.w.)


Nie sprawdzilem jeszcze kompresji, ale jezeli to jej wina patrz wyzej.

Zalamac sie idzie, choc z drugiej strony ciesze sie ze mialem przeczucie i nie wymienilem oleju z filtrem
_________________
Bikes are awesome!
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   Re: MAYDAY!

godofrock90 napisał/a:

Przez dobe, badz przez zrobienie 0.8 mili przybylo ok 1-2mm "oleju" na bagnecie.
Co jest nie tak, juz nie mam sily...


Jak dla mnie to zbyt aptekarsko podchodzisz do tematu. ;)
Poziom oleju na bagecie delikatnie się waha w zależności od przeprowadzenego pomiaru - czy zimny czy ciepły silnik/olej, ile odczekałeś od wyłączenia silnika, ...
Poczytaj w wątku o sprawdzaniu poziomu oleju.


godofrock90 napisał/a:

Zrobilem wczoraj 0.8mili + 5 min na rozgrzanie, polowe mniej niz ostatnio.
Efekt?


To mało czasu na rozgrzanie oleju. Jak miałem termometr oleju w korku spustowym to temperaturę roboczą >90*C osiągał dopiero po dobych 15-20km jazdy.
Miałeś zimny olej i nie spłynął do miski jak mierzyłeś stąd piszesz, że było go "połowę mniej".
_________________

 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

KATANA napisał/a:
Paliwo będzie się przedostawało także wtedy, kiedy mieszanka jest zbyt bogata w paliwo np. zła regulacja gaźnika


Wydaje mi się, że znalazłem przyczynę.

Przy okazji pomocy koledze KILEROWI w temacie serwisu gaźników przestudiowałem serwisówkę raz jeszcze i mnie olśniło :D

ale po kolei:
postanowiłem odłączyć gaźniki i wykonać test zalecony przez KATANĘ dodatkowo podpiąłem buteleczkę z przewodem do kranika, żeby upewnić się, że membrana trzyma oprócz tego dmuchałem w przewód paliwa w gaźniku i zaworki iglicowe nie puszczały powietrza.

Ponieważ przed regeneracją gaźników miałem problem z lewym cylindrem chciałem sprawdzić czy został zażegnany, wykręciłem lewą świece, przyłożyłem do cylindra i zakręciłem.
Na prawym cylindrze zapalił i chodził równo, następnie powtórzyłem czynność dla lewego cylindra, również odpalił chodził równo ale bardzo powoli.

Świeca na prawym szarawa, a na lewym wilgotna z czarnawą plamą (śruby od składu na 2.75 obr)

Przy okazji chyba jestem w błędzie myśląc, że śruby te muszą być ustawione jednakowo?

Przypomniało mi się co wczoraj wyczytałem w serwisówce, aby po serwisie gaźników dokonać "wstępnej" synchronizacji, t.j. ustawic przepustnice (motylki) tak żeby po obu stronach widoczna była dziurka od kanału wolnych obrotów.
U mnie w lewym była całkiem zamknięta :wstyd:

Wydaje mi się, że mogło to powodować zalewanie cylindra i pocenie się dyszy głównej powietrza, a potem benzynka do skrzyni korbowej. Być może dochodzi do tego słaba kompresja, odpukać :zdegustowany:

Co sądzicie?

Dziękuję za pomoc i cierpliwość :padam:
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

To co piszesz o synchro tłumaczy tylko fakt dlaczego po odłączeniu jednego gara pracował dobrze na drugim garze. Co do zalewania jednego garu też ok, ale nie ma możliwości żeby na kręcącym się silniku paliwo dostawało się do oleju w takiej ilości. Po prostu nie ma szans. Rozumiem że benzyna się bardzo dobrze rozpuszcza w oliwie, ale przy cyklu pracy silnika masz po pierwsze bardzo małe dawki paliwa, dwa czas kontaktu jest minimalny o ile w ogóle jest, bo zawirowania mieszanki powodują że ma ona mieć jak najmniejszy kontakt ze ściankami. DODATKOWO i co najważniejsze, układ cylinder tłok jest uszczelniony przez film olejowy, czyli mieszanka nie ma po prostu prawa się przedmuchiwać do środka.

I to wsio, ja obstawiam że mierzysz olej w krzywym miejscu albo krzywo stawiasz moto. Dwa że jak zostawiasz moto do ostygnięcia, to ten olej zewsząd gdzie jest po prostu spływa do michy i jest go więcej.

Jeżeli benzyna by się przedostawała przez gaźnik do środka, to byś po nocy miał dodatkowe 2l w skrzyni korbowej.

Zmierz sobie ze dwa trzy razy poziom oleju w tym samym miejscu 1h po jeździe jak silnik będzie mniej więcej równo wystudzony do każdego pomiaru i masz odpowiedź. A tak poza tym, dopóki nie masz masła pod bagnetem to jest ok.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Maslo mam w wezyku od odmy.

Wszystko co piszesz sie zgadza, za dizo tej beny zeby przez cylinder przeszla, ale skoro wszystko inne jest w 100% sprawne to nie widze po prostu innej mozliwosci.

Sprawdzenie kompresji pewnie wszystko wyjasni
Pozdrawiam
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.