WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
paliwo w oleju?
Autor Wiadomość
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Paliwo w airboxie i paliwo w oleju to dwie różne kwestie. Jedna świadczy o konieczności przeprowadzenia regulacji, a druga o nieszczelności w gaźniku. Jeśli zaworek iglicowy i jego uszczelnienia są w dobrym stanie to nawet gdybyś zostawił kranik na PRI to nic nie powinno się dziać.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Ok. Czyli twierdzisz że kwestie związane z kranikiem można śmiało odpuścić.

Też mi się wydaje że zaworek iglicowy jeżeli jest dobry nawet na PRI powinien trzymać.
Zresztą na początku jako nieświadomy użytkownik tak przez chwilę używałem moto i zupełnie nic się nie działo.
Inna sprawa że oglądałem oba zaworki i ni cholery nie widzę powodu żeby coś mogło być nie tak. W takim wypadku problem leży w jakimś uszczelnieniu.

Trzeba chyba ogarnąć gaźniki ale zostawię to fachowcowi bo sam nie bardzo wiem jak się za to zabrać i co dokładnie sprawdzić.
Tylko myślę jeszcze co z tym olejem żeby znowu 100 nie wywiało z portfela :suchy:
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013   

gacek778 napisał/a:
Trzeba chyba ogarnąć gaźniki ale zostawię to fachowcowi bo sam nie bardzo wiem jak się za to zabrać i co dokładnie sprawdzić.

Dasz radę samemu to zrobić :) http://forum.gs500.pl/vie...er=asc&start=15
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Bzdryk
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

Cytat:
Tylko myślę jeszcze co z tym olejem żeby znowu 100 nie wywiało z portfela :suchy:


Silniki w Gs'ach to konstrukcja z lat 80' także kiedyś nie mieli takiego wyboru w olejach. Jak zalejesz gorszy olej to nic go nie będzie boleć. Można skrócić tylko żywotność jednostki napędowej, ale Ty tego nie doświadczysz bo na gorszym oleju pojeździsz zamiast powiedzmy 20 lat maszyna wytrzyma tylko 15. także bez obaw :) Takie jest moje zdanie na ten temat :P
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

Oczywiście, ale jeśli olej został rozrzedzony przez paliwo to traci on swoje właściwości i nadaje się tylko do wymiany. Natomiast konstruktor silnika gsa zaleca stosować olej silnikowy o klasie jakościowej minimum SE/SF lub lepszy.
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

z olejem jest jak z gumą, lepiej nie próbować jechać po taniości...;]
_________________
5*
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

misiorek napisał/a:
z olejem jest jak z gumą, lepiej nie próbować jechać po taniości...;]

Jeżeli piszesz to w sensie kupowania tej czy innej marki to raczej stwierdzenie kulą w płot.
Kapeć to fundamentalna kwestia w dziedzinie bezpieczeństwa, marka oleju to jedynie dobre samopoczucie użytkownika.
Olej ma być świeży i o odpowiedniej lepkości ale przede wszystkim w odpowiedniej ilości reszta jest nie ważna.

Bzdryk ja tego nie doświadczę tak jak 99% użytkowników bo ile Gsów dotrwa do swojej śmierci naturalnej spowodowanej zużyciem?
Wątpię czy na forum jest ktoś kto ma przebieg rzędu 140 tyś bo może wtedy byłoby to istotne.

Wracając do meritum olej wymieniam bo jest bardzo rzadki, już widząc jak kapie z bagnetu wiem że się nie nadaje. Ja jeżdżę na oleju JMT bo jest najtańszy i nie zauważyłem żadnej różnicy między nim a Valvolinem.
Swoją drogą zastanawiam się nad tym czy ja przypadkiem nie jeździłem chwilę z tym syfem w silniku. Nie wiem czy tak jest ale wydaje mi się że benzyna nie powinna być zmieszana z olejem a się na nim raczej unosić a u mnie jest zmieszana.
I jeszcze takie pytanie bo się zastanawiałem. Czy po uruchomieniu silnika z taką mieszanką w środku czujnik ciśnienia oleju nie powinien dawać znaku że coś jest nie tak?

kempes napisał/a:

Dasz radę samemu to zrobić :) http://forum.gs500.pl/vie...er=asc&start=15

Kurka widzę że we mnie wierzysz, może faktycznie poczytam temat i coś wyrzeźbię :)

Napewno dam znać co dalej się dzieje.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

gacek778 napisał/a:
Nie wiem czy tak jest ale wydaje mi się że benzyna nie powinna być zmieszana z olejem a się na nim raczej unosić a u mnie jest zmieszana.
I jeszcze takie pytanie bo się zastanawiałem. Czy po uruchomieniu silnika z taką mieszanką w środku czujnik ciśnienia oleju nie powinien dawać znaku że coś jest nie tak?


Nie, benzyna świetnie rozcieńcza olej i nie będzie się na nim unosić. Czujnik informuje tylko o tym, czy ciśnienie w układzie smarowania jest powyżej pewnej ustalonej wartości, a nie o tym czy olej jest bardziej lub mniej "płynny". Jak zalejesz jakiś rzadki, typu 0W30 to też się nie zaświeci a jest rzadszy niż np. 15W50 (oczywiście jeśli pompa jest sprawna).
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Marcin ADHD 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 02 Maj 2013
Pochwał: 2
Posty: 59
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

Ja tez kiedyś jezdziłem na pri i miałem olej do wymiany a gaznik od czyszczenia

Pri poprostu słuzy do ominiecia membrany i spuczszenia paliwa wiec paliwo leci

Druga sprawa jest ze nimalnoscia jest to ze do oleju dostaje sie paliwo przy pracy silnika
mało tego kazdy silnik bierze sladowe ilosci oleju ale sa one niezauwazalne bo tyle zamo uzupełni sie włanie paliwem

potwierdzona i sprawdzona teoria :)
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

Podczas pracy silnika powstają przedmuchy w suwie sprężania, co skutkuje częściowym przeciskaniem się mieszanki paliwowej z nad denka tłoka przestrzenią pomiędzy gładzią cylindra/a płaszczem tłoka przez zamki pierścieni tłokowych do skrzyni korbowej silnika. Dlatego tak fajnie pachnie po odkręceniu korka wlewu oleju.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 14 Maj, 2013   

Marcin ADHD napisał/a:
kazdy silnik bierze sladowe ilosci oleju ale sa one niezauwazalne bo tyle zamo uzupełni sie włanie paliwem


To teraz podaj mi literaturę, w której wyczytałeś takie rzeczy....

Cytat:
Podczas pracy silnika powstają przedmuchy w suwie sprężania, co skutkuje częściowym przeciskaniem się mieszanki paliwowej z nad denka tłoka przestrzenią pomiędzy gładzią cylindra/a płaszczem tłoka przez zamki pierścieni tłokowych do skrzyni korbowej silnika. Dlatego tak fajnie pachnie po odkręceniu korka wlewu oleju.


Ok, ale temperatura w skrzyni korbowej podczas pracy silnika jest na tyle wysoka, że paliwo odparowuje i ucieka przez odpowietrzenie skrzyni korbowej, a nie skrapla się mieszając z paliwem. Prawda?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 17 Maj, 2013   

Marcin ADHD napisał/a:
Ja tez kiedyś jezdziłem na pri i miałem olej do wymiany a gaznik od czyszczenia


A kto jeszcze jeździł na PRI? :zdziwko:
Jakby to był mój problem to bym tu nie pisał tylko zmienił olej i jeździł dalej. Problem w tym że trudno namierzyć usterkę (szczególnie jak się ma 500 innych zajęć :zdegustowany: )

Swoją drogą jak masz wszystko sprawne (dobre zaworki) to nawet na PRI się nie powinno przelać.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 12 Cze, 2013   

Tak na przyszłość jeżeli ktoś miałby problem....
Odpuściłem sobie grzebanie przy gaźnikach i zapchałem moto do mechanika.
Fachura powiedział mi tyle że gaźniki były w opłakanym stanie i raczej dawno ich nikt nie czyścił. Wymienił elementy gumowe (uszczelki, oringi), zrobił synchro i jak narazie benzyna jest na swoim miejscu.
Na moje stwierdzenie że rok temu gaźniki były na serwisie u innego mechera gość zareagował dziwnym wyrazem twarzy i pokazał mi pustą puszkę szpereju do czyszczenia gaźników stwierdzając że nigdy mu się jeszcze nie zdarzyło zużyć na raz całej.
Można więc wyciągnąć samemu pewne wnioski....
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sob 21 Wrz, 2013   Konsultacja lekarska

Czesc chcialbym przedstawic swok problem i skonsultowac rozwiazanie :)

Duzo w kwestii paliwa w oleju zostalo juz napisane ale problemem wiekszosci z nas jest obawa ze i nowy olej pojdzie sie j... :kwasny:

W moim przypadku "oleju" przybylo tak z 7mm na bagnecie, a wiec sporo :(

Problem w tym, ze nie wiem kiedy to sie stalo. Przed czy po regeneracji gaznikow.

Zaworki iglicowe, uszczelki i oringi wymienione poza tym od gniazda iglicy bo nie bylo go w zestawie i bede musial dokupic oddzielnie.

Kranik rowniez sprawdzalem i wszystko bylo w normie.

Nowy olej z filtrem juz w drodze i tu standardowo zaczynaja sie schody. Lac czy nie lac, pusci znowu czy nie? :zdziwko:

Na chwile obecna spuscilem bene z gaznikow, poziom paliwa byl na rowno (+/- 1mm) z wierzcholkami pokrywek wiec w normie, plan jest taki aby odczekac kilka dni, odkrecic srube spustowa i teoretycznie przy sprawnym kraniku nie powinna spasc nawet kropelka.

Nastepnie wpiac wezyk do krucca spustowego ustawic kranik na PRI po czym odkrecic srube spustowa i teoretycznie przy sprawnym zaworku iglicowym poziom paliwa w komorze nie powinien przekroczyc "ustawowego".

Jezeli wszystkie testy wyjda poprawnie i moje rozumowanie jest prawidlowe powinno to rozwiac wszelkie obawy na temat marnowania nowego oleju?

Czy na silniku pracujacym pod obciazeniem tj. podczas jazdy wystepuje jakies zjawisko mogace zaowocowac bena w oleju? Dodam ze moto zrobilo ok 2km jazdy testowej.
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 22 Wrz, 2013   

Jak najbardziej możesz sprawdzić to wg. swojego opisu. Dla lepszej wiarygodności dodam, że możesz wykonać prosty test polegający na ocenie sprawności/szczelności zaworków iglicowych gaźników. Wystarczy w miejsce standardowego przewodu doprowadzającego paliwo, podłączyć przewód paliwowy o długości około 1m. Następnie montujesz pojemnik/zbiorniczek, wlewasz paliwo, i czekasz np. jedną godzinę. Przy sprawnym układzie zamykającym dopływ paliwa do gaźników, nie powinno dojść do sytuacji w której paliwo będzie się przelewało przez gaźniki. Jeżeli test się powiedzie, to możesz być spokojny o szczelność gaźników.

Występuje kilka możliwości przedostania się paliwa do skrzyni korbowej silnika (oleju silnikowego) tak jak: nieszczelny zaworek iglicowy gaźnika, uszkodzona membranka kranika, i np. zbyt luźne pasowanie/zużycie układu tłok-cylinder-pierścienie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.