dziś zmieniłem olej w moim moto, ale stary olej śmierdzi ostrym zapachem, zupełnie innym niż nowy olej. Nie powiem na 100% że to paliwo w oleju (bo paliwo pachnie inaczej), ale obawiam się, że może tak być.
Proszę was o poradę, jak dokładnie zdiagnozować objawy i co po kolei sprawdzić by paliwo nie przedostało się do cylindrów, a tym samym do oleju. Dodam, że moto cały czas sprawuje się bardzo dobrze.
Czy w wypadku gdy moto jest na PRI (nigdy tak nie zostawiłem) paliwo nie powinno zlecieć drenem zamiast dostawać się do cylindra?
sprawa pilna, wiec proszę o pomoc
Odpowiedz do tematu
: paliwo w oleju?
:
Witaj. Generalnie w zużytym oleju jest sporo ostrych związków chemicznych, które powodują ten ostrzejszy zapach.
Nie ma co porównywać go do nowego oleju prosto z butelki.
Jeśli paliwo przedostawałoby się do oleju to czułbyś wyraźnie jego zapach.
Olej byłby rozcieńczony a jego stan ponad max.
Dzieje się tak jeśli w gaźnikach są uszkodzone zaworki iglicowe domykające dopływ paliwa do komory pływaka. Jeśli ustawisz kranik na PRI i zostawisz tak na dłużej przy uszkodzonych zaworkach to paliwo może przedostać się do silnika.( przez króciec na tłoki i przez pierścienie w dół) Przy sprawnym kraniku ( nieprzepuszczającym na postoju) zalanie jest niemożliwe ponieważ paliwko nie poleci do gaźników bez podciśnienia ( a to jak wiadomo tylko na zapalonym silniku)
Nie ma co porównywać go do nowego oleju prosto z butelki.
Jeśli paliwo przedostawałoby się do oleju to czułbyś wyraźnie jego zapach.
Olej byłby rozcieńczony a jego stan ponad max.
Dzieje się tak jeśli w gaźnikach są uszkodzone zaworki iglicowe domykające dopływ paliwa do komory pływaka. Jeśli ustawisz kranik na PRI i zostawisz tak na dłużej przy uszkodzonych zaworkach to paliwo może przedostać się do silnika.( przez króciec na tłoki i przez pierścienie w dół) Przy sprawnym kraniku ( nieprzepuszczającym na postoju) zalanie jest niemożliwe ponieważ paliwko nie poleci do gaźników bez podciśnienia ( a to jak wiadomo tylko na zapalonym silniku)
:
dzięki. Pierwszym zdaniem rozwiałeś moje wątpliwości. Oleju ani nie było więcej ani olej nie był rozcieńczony. Świec także nie zalewało nigdy i startował od dotknięcia nawet po 2 tygodniowym postoju.
A zapach oleju faktycznie przypomina bardziej związki chemiczne niż benzynę.
A czy na zimę trzeba robić jakies specjalne akcje, na wypadek gdyby kranik miał puścić ? czy to się może zdarzyć? Moto stoi juz z pełnym bakiem, nowym olejem - nie chce żeby coś się przytrafiło.
A zapach oleju faktycznie przypomina bardziej związki chemiczne niż benzynę.
A czy na zimę trzeba robić jakies specjalne akcje, na wypadek gdyby kranik miał puścić ? czy to się może zdarzyć? Moto stoi juz z pełnym bakiem, nowym olejem - nie chce żeby coś się przytrafiło.
:
Z założenia nie powinien puścić.
Zawsze możesz zakręcić ten pierwszy zaworek na zbiorniku...tak na wszelki wypadek.
Spuść na zimę paliwko z komór pływakowych.
Zawsze możesz zakręcić ten pierwszy zaworek na zbiorniku...tak na wszelki wypadek.
Spuść na zimę paliwko z komór pływakowych.
:
Ty sam sobie wyszukujesz problemy..
:
nie wiem jak to zrobić szukałem na forum, ale nie znalazłem. I czy to jest konieczne?
Leon84 napisał/a: |
Spuść na zimę paliwko z komór pływakowych |
nie wiem jak to zrobić szukałem na forum, ale nie znalazłem. I czy to jest konieczne?
:
Ostatnio zmieniony przez Leon84 Wto 18 Lis, 2008, w całości zmieniany 2 razy
Po bokach komór pływaka masz śruby spustowe.
Odkręcasz śrubokrętem i spuszczasz paliwko aż do ostatniej kropli.
Odkręcasz śrubokrętem i spuszczasz paliwko aż do ostatniej kropli.
Ostatnio zmieniony przez Leon84 Wto 18 Lis, 2008, w całości zmieniany 2 razy
:
jak nie wiesz jak to zakrec kranik pod bakiem odpal i poczekaj az sie wypali paliwo i po sprawie
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
Bardzo wskazane. Długo stojące w gaźnikach paliwo częściowo odparuje pozostawiając cięższe frakcje , trudno palne co znacznie utrudni zapłon i zaleje swiece. W ostateczności po odparowaniu paliwa zostaje syf blokujący kanały i dysze w gaźnikach. Potem trzeba na wiosnę kombinowa, a tak po spuszczeniu jesienią na wiosnę napełniasz komory na PRI i odpalasz moto bez problemu.
metalbeast napisał/a: | ||
nie wiem jak to zrobić szukałem na forum, ale nie znalazłem. I czy to jest konieczne? |
Bardzo wskazane. Długo stojące w gaźnikach paliwo częściowo odparuje pozostawiając cięższe frakcje , trudno palne co znacznie utrudni zapłon i zaleje swiece. W ostateczności po odparowaniu paliwa zostaje syf blokujący kanały i dysze w gaźnikach. Potem trzeba na wiosnę kombinowa, a tak po spuszczeniu jesienią na wiosnę napełniasz komory na PRI i odpalasz moto bez problemu.
:
dzięki Breżniew. Tak zrobię. co do spuszczania paliwa już wyczaiłem prawdopodobnie gdzie to się robi. Tylko zastanawia mnie, że pod prawym jest jakby króciec pod który można by podłaczyć wężyk, by spuścić paliwo, a z lewej przy takiej samej śrubce jest tylko otwór już bez króćca.
wolę wiedzieć co i jak dokładnie zrobić tym bardziej że sam dbam o moto i chce być go pewnym na 100%
wolę wiedzieć co i jak dokładnie zrobić tym bardziej że sam dbam o moto i chce być go pewnym na 100%
: Benzyna w Oleju
Witam
W jaki sposób rozpoznać benzynę w oleju
W jaki sposób rozpoznać benzynę w oleju
:
odkręć korek wlewu oleju i powąchaj. Jeżeli poczujesz benzynę to masz olej do wymiany.
:
A dlaczego chcesz rozpoznawać benzynę w olej , o jaką sytuację chodzi itd ?
bo cięzko ogarnać co masz na mysli czy miske z olejem i benzyną oraz drugą z samy olejem i która to która bo ci ktoś dał zagadke czy co ?
Genralnie benzyna z olejem mięsza się dobrze jeśli chodzi ci o to.
bo cięzko ogarnać co masz na mysli czy miske z olejem i benzyną oraz drugą z samy olejem i która to która bo ci ktoś dał zagadke czy co ?
Genralnie benzyna z olejem mięsza się dobrze jeśli chodzi ci o to.
:
Może zostawił kranik na PRI i teraz boi się obecności benzyny w oleju.
:
Odpowiedz do tematu
kolega tim trafił w samo setno GS jest moim pierwszy motorem i z początku nie wiedziałem jak ustawić kranik choć teraz już wiem że powinien być ustawiony na ON albo RES
a po drugi mam pewne obawy że kranik jest uszkodzony ponieważ zostawiłem motocykl na noc filtr paliwa był prawie pusty a rano był pełny
a po drugi mam pewne obawy że kranik jest uszkodzony ponieważ zostawiłem motocykl na noc filtr paliwa był prawie pusty a rano był pełny