WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
jak zbudowac wlasne wakuometry
Autor Wiadomość
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   jak zbudować własne wakuometry

znalezione na innym forum

http://www.virago.com.pl/...der=asc&start=0

tak tanie że az warto spróbowac :chytry:


Cytat:
Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.
Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.
Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.
Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on
Satysfakcja gwarantowana [...]


Cytat:
Wiosna nastała i nasze dywagacje teoretyczne należało wdrożyć w życie.
A, że wątek nam się nieco przykurzył, proponuję oto fotorelacje z mojej budowy i użycia wakuometru.

Najpierw kombinujemy ze sklepu motoryzacyjnego 5mm wężyk przeźroczysty:


W aptece kupujemy igły do strzykawek najmniejsze jakie mają (minimum 2, ale radzę wziąć 4 aby nie latać ponownie niepotrzebnie, kosztują grosze)
Igła w całej okazałości:


Metalową igłe należy odciąć w miarę blisko plastikowej nasadki (aby nie rozharatała nam wężyka). Tak to ma wyglądać:


Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nie zgięliśmy przelotu wystarczy nasadzić końcówkę na strzykawkę i sprawdzić czy powietrze swobodnie przelatuje.
Plastikowy płaszczyk z drugiej strony należy ściąć czymś ostrym, aby wyglądało to tak:


Wężyk napełniamy ok 50ml zużytego oleju silnikowego (ważne aby napełnić wężyk olejem _przed_ nałożeniem igiełek) i pozwalamy mu spokojnie opaść:


Przygotowane wcześniej końcówki strzykawek wpychamy w oba końce wężyka. Ja użyłem do tego klucza imbusowego i wepchałem jak najdalej się dało.


Tak wyglądają końce wężyka z zapuszczonymi tłumikami z końcówek strzykawkowych:



Sposób podłączania do króćców gaźnikowych:


Troszkę szerszy kadr (nie przejmujcie się że nie macie takich rurek jak ja, to część systemu odzysku spalin który jest w viraszkach rodem z ameryki):


Jedziemy z koksem. Na rozgrzanym motorku regulujemy śrubkę:


i dopóty poziom oleju w rurce nie wyrówna się i nie będzie stabilny (nie będzie go ssało w górę lub w dół):


_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1023
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

No no wlasnie przeczytalem na ich forum caly watek i musze przyznac ze znakomity pomysl:)

Cos czuje ze na wiosne kazdy bedzie ganial do motoryzacyjnego po rurki i do apteki po igly :P
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

No to banalna sprawa a ktora przy gaźnikach to srubka międzygażnikowa?
 
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

właśnie ;] może jakiś rysunek, czym pokręcić i gdzie podłączyć ??
super sprawa. Sam sobie takie coś zrobię i moto będzie zawsze elegancko wyregulowane.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Tym kręcisz

 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

czyli śruba mieszanki biegu jałowego, tak myslałem
 
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Hmmm z tego co mi wiadomo to kolega pokazał śrubę regulacji składu mieszanki, która ma być wykręcona fabrycznie o 2,5 obrotu i są 2 takie jedna na gaźnik i są one od DOŁU gaźnika skierowane pionowo. Natomiast do SYNCHRONIZACJI gaźnika służy śruba która jest u GÓRY czyli jak podepniemy wakuometry to mniej więcej na środku między 2 gaźnikami pod kątem jest taka śruba ze sprężyną i ona ustawia położenie PRZEPUSTNIC "klapkowych" względem siebie i dzięki temu synchronizuje się gaźniki, a tą śrubę którą kolega zaznaczył najlepiej ustawić na fabrykę czyli 2,5 obrotu wykręcona w jednym i drugim gaźniku przed synchronizacją, generalnie synchronizacją powinno się raczej robić na końcu regulacji gaźnika.

Pozdrawiam ;)
 
 
qazzz 


Wiek: 39
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 32
Skąd: GTC
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Oto moja konstrukcja,troche bardziej ucywilizowana,ale nadal prosta,łatwa i tania w wykonaniu

http://images29.fotosik.p...88aa19f2med.png

Miałem tylko kłopot z dławikami,aby odczyt był dokładniejszy,ale widze ze końcówki od tych igieł rozwiązały by problem ;)

Tutaj link w podobnym temacie:

http://forum.motocyklisto...21&hl=wakuometr

Tylko podcisnienie regulujemy śrubką między gaźnikami,patrząc od góry,śrubka ta reguluje położenie przepustnic,reguluje sie to po to aby podcisnienie w każdym gaźniku było takie same,krecimy i oglądamy wskazania wakuometrów.
 
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

no dokładnie, paie mr0zd ;] nie kręć. Poza tym przy działającym silniku ciężko by sie dostać od dołu.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Czyli kręcimy tym?


Chodzi o tą śrubę w kółeczku
 
 
qazzz 


Wiek: 39
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 32
Skąd: GTC
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008   

Dokładnie ta :]
 
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1023
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Sob 27 Gru, 2008   

A moze ktos wrzucic fote i zaznaczyc gdzie przy gaznikach podlacza sie obie rurki????
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Gru, 2008   



Zaraz koło śrubki mocującej plastikowe pokrywy membram masz zaślepiony kominek.
To są właśnie króćce do których podpinasz się z wakuometrem.
 
 
barteq
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Mozecie mi powiedzieć jak kręcić tą śrubką, żeby nie ściągać baku? Silnik ma pracować podczas regulacji, czyli musi miec paliwo.
Mysle że trzeba tylko unieśc lekko bak, ale nie jestem pewny.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Wto 24 Lut, 2009   

Najłatwiej zrobić tzw tymczasowy bak, butelka, dziurka i wlewamy tam paliwo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.