WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
Parczi 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

przebrnąłem przez cały temat i widzę, że podobnych problemów ze spadkiem ładowania wraz ze wzrostem obrotów było sporo lecz nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Zacznę jutro od przejrzenia kostek w instalacji aczkolwiek coś ten nowy regulator też coś mi nie pasuje. Jakmierzyłem regulator. Miernik (firmy Unit) ustawiony na diodę. Na opdpiętych wtyczkach kabel czarny miernika (-) przyłożony do kabelka czarno czerwonego kablem czerwonym (+) sprawdzam na żółtych kablach i mam wartości 563, 567, 572. Gdy zamienię kable miernika to nie pokazują się wartości (cały czas 1). Gdy kabel plusowy miernika dam na kabelek czarno biały a kablem miernika czarnym sprawdzam wartości na żółtych kablach to mam: 547, 551, 563, zamieniając kable miernika mam wartości 1.
Kabel "plus" miernika na kabelek czarno biały, Kabel "minus" miernika na czarno czerwony wartość 712. zamieniając kable daje wartość 1.

Natomiast w nowym regulatorze wygląda to tak
Kabel minus miernika na kabel do kabla czerwonego a kabel plus na kable żółte - 406, 408, 415
zamieniając kable miernika pokazuje 1.
Kabel plus miernika na kabel czarny a kablem minusowym na żółte przewody - 405 406 406
zamieniając kable miernika pokazuje 1.
Kabel czerwony miernika na kabelek czarny, kabelek czarny miernika na kolor czerwony regulatora wartość 738. zamieniając kable wartość 1.

jak to pomierzyłem zanim zamówiłem nowy regulator to od razu na niego postawiłem diagnozę aczkolwiek albo to ślepa uliczka albo nowy regulator również jest uszkodzony.

dalej się kieruję że jest problem gdzieś w kablach, jak przeczyściłem styki kontaktem tam gdzie jest przekaźnik rozrusznika to miałem problem z prądami, nagle wszystko znikło, poruszałem kostką wróciło, a jak odpaliłem motocykl to zaczął nieregularnie chodzić, nie chciał się wkręcać na obroty, chodził na jeden cylinder a przy dodaniu gazu z wydechu szły ognie piekielne. prosiłbym o weryfikację tych powyższych wymiarów zanim zajrzę do alternatora
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Jak byś podawał jednostki i wiedział jak działa tester półprzewodników było by łatwiej zrozumieć co piszesz.

Miernik ustawiony na tester półprzewodników podaje wartość spadku napięcia na złączu p-n wyrażoną w mV (miliwoltach), np. dla popularnych diod krzemowych jest to ok. 0,7V czyli miernik pokazuje ok. 700, dlatego w pierwszym momencie mi te wyniki do niczego nie pasowały, bo brakowało mi jednostek.

Ale do rzeczy zarówno stary regiel jak i nowy pokazuje wartości mieszczące się w granicach tolerancji więc są sprawne - wg. wskazań miernika będą to odpowiednio dla pierwszego i drugiego pomiaru wielkości z zakresu 400-700 [mV], a dla trzeciego z zakresu 500-1200 [mV] pozostaje problem z uzwojeniem co sugerują jego pomiary napięcia.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 25 Paź, 2016   

Parczi napisał/a:

dalej się kieruję że jest problem gdzieś w kablach, jak przeczyściłem styki kontaktem tam gdzie jest przekaźnik rozrusznika to miałem problem z prądami, nagle wszystko znikło, poruszałem kostką wróciło, a jak odpaliłem motocykl to zaczął nieregularnie chodzić, nie chciał się wkręcać na obroty, chodził na jeden cylinder a przy dodaniu gazu z wydechu szły ognie piekielne. prosiłbym o weryfikację tych powyższych wymiarów zanim zajrzę do alternatora


Sprawdzałeś napięcie na wyjściu z regulatora?
Przy podłączonym do motocykla regulatorze, obciążeniu światłami, przy 5000 obr. /min, wkładając miernik od tyłu kostki, zmierz napięcie na przewodach wychodzącym z regulatora.
Zmierz tez napięcie miedzy minusem regulatora a minusem akumulatora oraz między plusem regulatora a plusem aku.

Tak samo możesz sprawdzić napięcia z alternatora. Potem moim zdaniem można obejrzeć stojan alternatora.
_________________

  
 
 
Parczi 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Ostatecznie zdjąłem dekiel i nie wygląda to źle, na pewno nikogo przede mną tam nie było. Stator nie wygląda na upalony lecz na cewkach była już popękana izolacja. Ostatecznie spakowałem stator i wysłałem do fachowca do sprawdzenia.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Parczi napisał/a:
lecz na cewkach była już popękana izolacja

mogły się pojawić zwarcia między zwojowe, po ponownym polakierowaniu i przewinięciu powinno być ok
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 05 Lis, 2016   

Cytat:
- na klemach akumulatora (bez obciążenia): przy 1500obr/min - 14,2V, przy 2000obr/min jest juz 13,9V, a przy 5000obr./min - 13,8V
- na klemach akumulatora (obciążenie światłami): przy 1500obr/min - 14,0V, przy 2000obr/min jest 13,6V, a przy 5000obr./min - 13,2V


Rozwiązałem mój problem: przyczyną były spadki napięcia na instalacji.

Nie miałem już cierpliwości do czyszczenia kostek, z reszta niewiele to dało, wiec dorobiłem dodatkowy przewód masowy 6 mm2 z akumulatora do ramy i do minusa regulatora oraz dodatkowy przewód plusowy 3 mm2 z bezpiecznikiem łączący akumulator (przykręciłem pod przekaźnik rozrusznika) z plusem regulatora. :looka:

Efekt: 14,1V na klemach akumulatora przy 5000obr./min i obciążeniu swiatłami. :ok:

_________________

 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

trochę nie rozumiem tylko po co ten bezpiecznik 10A dałeś, bo nie usuwając oryginalnych kabli on i tak jest zmostkowany przez oryginalną instalację
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

studi napisał/a:
trochę nie rozumiem tylko po co ten bezpiecznik 10A dałeś, bo nie usuwając oryginalnych kabli on i tak jest zmostkowany przez oryginalną instalację


W sensie że można było nie dawac tego bezpiecznika? czy jest bezużyteczny ? :niepewny:

Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się jakoś nad tym, a rysunek powstał jako "powykonawczy".
Tak z rozpędu - po prosu jakoś głupio było mi wpinać się bezpośrednio w plus akumulatora bez żadnego bezpiecznika :) wydaje mi sie, ze w przypadku jego braku i przy zwraciu gdziekolwiek w instalacji to ten 20A (fabryczny ) w ogole by nie zadzialal....
_________________

  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

dymny napisał/a:
W sensie że można było nie dawac tego bezpiecznika? czy jest bezużyteczny ?

Jeśli pozostawiłeś oryginalną wiązkę, to prąd (zakładając, że rezystancja przewodów, złączek itp jest bliska między oboma wiązkami) płynie oboma przewodami po równo mniej więcej połowa starą wiązką a połowa nową, prąd zatem musiał by wzrosnąć do 20A w instalacji aby zadziałał Twój bezpiecznik, ale przy takim prądzie zadziała główny bezpiecznik GSa, z drugiej strony, jak się spali dodatkowy to jedynym efektem będzie to, że nie będzie działać twoja dodatkowa wiązka a całość będzie działać w oparciu o oryginalne okablowanie GSa.

Tak czy inaczej bezpiecznik nie pełni tu żadnej roli zabezpieczającej i jest jedynie atrapą powodującą straty mocy na dodatkowych złączach oprawy bezpiecznikowej.

Dla zobrazowania błędu grafika poniżej.

Zakładam, że gałąź z bezpiecznikiem głównym 20A ma rezystancję R1, a z bezpiecznikiem dodatkowym R2. Z prawa Kirhoffa suma prądów wpływających i wypływających z węzła są sobie równe, czyli prąd I dzieli się na I1 + I2. Z prawa Ohma z kolei U = I*R, oraz z założenia, że rezystancje tych obu gałęzi są praktycznie równe otrzymujemy, że R1 = R2 z czego wynika, że I1 = I2 = I/2

Zatem, jeśli nastąpi awaria motocykla gdzie w normalnym układzie prąd wzrośnie do 20A (np. zwarcie w cewce zapłonowej) to bezpiecznik główny nie zadziała w założonym czasie, bo w pierwszym momencie będzie przez niego płynął prąd tylko 10A, a drugie 10A przez twój dołożony, dopiero po jego spaleniu (a bezpieczniki z zasady są zwłoczne) pełny prąd popłynie przez bezpiecznik główny i dopiero wtedy on zadziała, ale może to być za późne zadziałanie bo w między czasie stopi się izolacja na kablach lub jeszcze co gorsza zacznie się palić instalacja.

Jeszcze gorzej jeśli go nie będzie wcale, bo wtedy cała instalacja będzie nie chroniona, zetem powinieneś zdemontować ten bezpiecznik, a dodatkową wiązkę wpiąć z drugiej strony głównego bezpiecznika na obudowie przekaźnika rozrusznika.

bezp.png
Plik ściągnięto 7098 raz(y) 6,39 KB

_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

Hmmm... A nie jest tak, ze dodatkowym przewodem plusowym bez bezpiecznika po prostu zmostkowalbym ten fabryczny i przy zwraciu gdziekolwiek w instalacji to ten 20A (fabryczny ) w ogole by nie zadzialal, bo prad plynalby mostkiem. Nowym przewodem polaczylem bezpośrednio plus akumulatora z plusem instalacji "za bezpecznikiem 20A "
_________________

 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

dymny napisał/a:
A nie jest tak, ze dodatkowym przewodem plusowym bez bezpiecznika po prostu zmostkowalbym ten fabryczny i przy zwraciu gdziekolwiek w instalacji to ten 20A (fabryczny ) w ogole by nie zadzialal, bo prad plynalby mostkiem. Nowym przewodem polaczylem bezpośrednio plus akumulatora z plusem instalacji "za bezpecznikiem 20A "

Jest dla tego napisałem, że:
studi napisał/a:
zetem powinieneś zdemontować ten bezpiecznik, a dodatkową wiązkę wpiąć z drugiej strony głównego bezpiecznika na obudowie przekaźnika rozrusznika.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

studi napisał/a:
dymny napisał/a:
A nie jest tak, ze dodatkowym przewodem plusowym bez bezpiecznika po prostu zmostkowalbym ten fabryczny i przy zwraciu gdziekolwiek w instalacji to ten 20A (fabryczny ) w ogole by nie zadzialal, bo prad plynalby mostkiem. Nowym przewodem polaczylem bezpośrednio plus akumulatora z plusem instalacji "za bezpecznikiem 20A "

Jest dla tego napisałem, że:
studi napisał/a:
zetem powinieneś zdemontować ten bezpiecznik, a dodatkową wiązkę wpiąć z drugiej strony głównego bezpiecznika na obudowie przekaźnika rozrusznika.


Ok :) nie zovaczylem dalszej czesci odpowiedzi.

Rozumiem wszystko, tylko z zalozenia ten dodatkowy przewod mial byc m. in. "bypassem " dla istniejacego gniazda na ktorym pojawiaja sie jakies straty napięcia. Moze warto zmniejszyc wartość dodatkowego bezpiecznika i głównego np. oba na 7,5A
_________________

  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 06 Lis, 2016   

bypassujesz i tak kawałek wiązki motocykla i jedną złączkę jak popatrzysz na schemat, więc wpięcie się bezpośrednio na gniazdo jeśli jest ono sprawne nie powinno znacznie pogorszyć parametrów ładowania.

Z drugiej strony przyjmując równy rozpływ prądu powinieneś zmienić główny bezpiecznik na 10A i wtedy powiedzmy, że zachowanie układu będzie prawidłowe, ale jakakolwiek awaria w twojej dodatkowej wiązce i ponowne zasilanie wyłącznie poprzez główny powodować będzie pewnie ciągłe jego wywalanie.

Może lepszym rozwiązaniem będzie po prostu wymiana całego tego odcinka w oryginalnej wiązce na nowe kable, bez dorabiania jakiś bypasów.

Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę, kolejny właściciel nie będzie miał zagadek co to za dodatkowe kable i bezpiecznik i od czego one są.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Parczi 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

studi napisał/a:
Parczi napisał/a:
lecz na cewkach była już popękana izolacja

mogły się pojawić zwarcia między zwojowe, po ponownym polakierowaniu i przewinięciu powinno być ok


Dzisiaj dzwonił do mnie fachowiec, któremu powierzyłem alternator i stwierdził że wszystko z nim ok. Firma się nazywa Gywer i od kilkunastu lat trudni się naprawą alternatorów motocyklowych. Czy jest możliwe że nowy regulator który kupiłem też jest "trafiony"? Wcześniej,kiedy alternator był jeszcze na miejscu przyjżałem się bezpiecznikowi przy przekaźniku rozrusznika - był stary zaśniedziały i nadtopiony (poza tym że to był bezpiecznik 30A - zielony). Wymieniłem na nowy, uruchomiłem motocykl na nowym regulatorze, ładowania jak nie było tak nie ma, przy przygazowywaniu napięcie zaczęło spadać aż do poziomu 12v, wtedy motocykl zaczął też przerywać, palić na jeden gar a z drugiego sadzić ogniste marchewki wraz ze strzałami z rury.

Generalnie objawy z prądami są takie że na jałowych obrotach jakieś ładowanie jakby jest (ok. 12,8v), zwiększając obroty do 2 tys. światła zaczynają mrugać - raz jaśniej raz ciemniej, a powyżej 2 tysięcy są już tylko przygaszone, ładowania nie ma - napięcie zaczyna spadać poniżej wartości nominalnej akumulatota. NIE NAWIDZĘ PRĄDÓW!!
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 07 Lis, 2016   

Parczi, zadzwoń albo napisz do Set3 czyli do NetBikera może się dogadacie i wypożyczy Ci np. uzwojenie ze zdrowej maszyny abyś mógł porównać jak zachowuje się na innym uzwojeniu, bo jak wcześniej pisaliśmy nieobciążony alternator i tak daje u Ciebie za niskie napięcia.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.