WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 20 Kwi, 2016   

Niżej masz linka do pomiaru reglera.

http://www.bbburma.net/Sc...g_Rect_Test.jpg

Alternator z tego co piszesz wydaje się więc być sprawny, spróbuj może podstawić jeszcze inny akumulator i wtedy sprawdź ładowanie.

Stacyjka dla obwodu ładowania jest zbędna, ponieważ alternator-regulator-akumulator są połączone ze sobą bezpośrednio (bezpiecznikiem).
 
 
DarthxVader 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sro 20 Kwi, 2016   

Dzięki wielkie.
Dziś wieczorem ciąg dalszy "nierównej" - dosłownie i w przenośni walki :)
Aku. leci podobno 2 rok ale poprzedni właściciel przezimował 1 zimę suzi pod wiatką na deszczu i śniegu. Co zrobił z aku nie wiem.
Dam znać jakie wyniki.

[ Dodano: Sro 20 Kwi, 2016 ]
No i chyba jest winowajca, o ile mój miernik nie zaliczył kapoty to ogólnie w regulatorze nie ma żadnych "oporów", jakieś gdzieś tylko mikro przejście w dwóch położeniach, jeszcze sprawdzę innym miernikiem z ciekawości, choć te dziwne "pęknięcia" na tyle regulatora chyba wszystko mówią.
Szczęście w nieszczęściu że pogoda nie rozpieszcza bo zakładałbym na szybko chyba reg. od żuka :)
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 20 Kwi, 2016   

DarthxVader napisał/a:
Szczęście w nieszczęściu że pogoda nie rozpieszcza bo zakładałbym na szybko chyba reg. od żuka :)


Niestety... konstrukcja tego regulatora pozwala na zastosowanie go wyłącznie w układzie, z typowym alternatorem samochodowym.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
DarthxVader 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sro 20 Kwi, 2016   

KATANA,
Offtopujac: mam jeszcze jakiś regulator od MZ ;) A na poważnie muszę coś zamówić.
KATANA Bardzo dziękuję za pomoc, może kiedys odwdzięczę się choć piwem.
Ciekawi mnie co tam siedzi w tym reg. Kiedy przyjdzie nowy nie omieszkam go rozebrać i wrzucić fotki jak to wygląda w środku.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 20 Kwi, 2016   

DarthxVader napisał/a:
Ciekawi mnie co tam siedzi w tym reg.


Składa się z dwóch układów tj. mostka prostowniczego, oraz mostka regulującego/utrzymującego napięcie we właściwym zakresie.

DarthxVader napisał/a:
Kiedy przyjdzie nowy nie omieszkam go rozebrać i wrzucić fotki jak to wygląda w środku.


Są zalane masą wypełniającą (żywicą). Bez odpowiednich narzędzi/środków, jedynie uszkodzisz bezpowrotnie daną część.

Z zasady działania/ograniczania napięcia, reglery motocyklowe poddane są ciężkim warunkom pracy. Dlatego często się psują przez... ugotowanie.

PS. Dla pewności raz jeszcze pomierz dokładnie regulator napięcia. Bateria w mierniku musi być sprawna, inaczej miernik pokazuje głupoty.
  
 
 
DarthxVader 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Czw 21 Kwi, 2016   

Pomierzone dziś jeszcze raz, fakt na moim tanim nie było nic, dziś na lepszych modelach mierników, coś tam pokazywało ale nijak się to nie miało do tabeli pomiarów. Zgon 100 %.
  
 
 
DarthxVader 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 45
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 7
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2016   

Na tyle na ile czas pozwolil ogarnalem ladowanie, moj regulator okazal sie uszkodzony dawal max 13v z kawalkiem, po wymianie na nowy skoczylo do ponad 14v. Ale okazalo sie ze to nie koniec. Kabel plusowy nie łączył przy jednej z kostek, oraz okazalo sie ze bezpiecznik pękł i również łączył kiedy miał ochotę, jak zwyle zespół roznych drobnych awarii. Dobry miernik i trochę czasu i wszysto wydaje się ok. :rotfl:
Dzieki KATANA jeszcze raz :)
 
 
twoj.pol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 47
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pią 06 Maj, 2016   Po naprawie

U mnie także wymieniony regulator przyniósł pożądane efekty. Obecnie ładowanie na poziomie 14,2V przy 5000 obr.
Nadmieniam, że alternator w moim moto podaje około 70V a nie jak jest napisane w serwisówce minimum 75 V. Jak widać wystarczy 70, aby uzyskać zadowalający rezultat, czyli wspomniane 14,2 V.
Chcę dodać, że pierwszy regulator jaki założył w zamian za swój nie zawsze zatrzymywał się na 15,5 V i dawał momentami nawet 17V, więc sprawdzenia należy dokonywać więcej niż jeden raz po wymianie regulatora. Ot co.
POZDRAWIAM.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

No i mnie dopadł problem ładowania ;/ , po pomiarach mam następujące dane:
- akumulator - polroczna Yuasa
- alternator - 70-75V przy 5000 obr/min, brak przebić do masy
- oporność regulatora - tu wychodziły jakieś głupoty, zupełnie inaczej nż w serwisówce, ale mogą być błędy, gdyż oczywiste, że nie miałem przyrządu, którego używają w Suzuki
- styki i kostki zasilania regulatora i od regulatora do przekaźnika - w miarę możliwości oczyszczone mechanicznie + sprayem Kontakt 60
- na klemach akumulatora (bez obciążenia): przy 1500obr/min - 14,2V, przy 2000obr/min jest juz 13,9V, a przy 5000obr./min - 13,8V
- na klemach akumulatora (obciążenie światłami): przy 1500obr/min - 14,0V, przy 2000obr/min jest 13,6V, a przy 5000obr./min - 13,2V
- napiecia na złączu łączącym regler z instalacją motocykla na niskich obrotach praktycznie identyczne jak ww.

Co sądzicie o ww. danych? Pierwszy typ to regulator, który pracuje prawidłowo tylko przy określonym napięciu wejściowym z alternatora (troszkę większe obroty niż na jałowym) Ewentualnie czy dalej czyćić złącza instalacji? Jak tak to gdzie i które?
Co sądzicie o jakości zamiennikow oryginalnego reglera? Jesli ktos używa to o opinię jak sprawują się one w waszych motocyklach :) (chyba wolę nowy zamiennik od starego oryginału).

[ Dodano: Nie 16 Paź, 2016 ]
Na forum gstiwns znalazłem dokładny algorytm badania ukladu ladowania , wiec musze jeszcze raz sprawdzic poszczegolne elementy.

_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Pon 17 Paź, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
twoj.pol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 47
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

Witaj, nie kombinuj ale poszukaj regulatora. Osobiście kupiłem używany oryginał ale kolega do swojej vfr800 nabył zamiennik w postaci uzwojenia alternatora i też działa. Wcześniej szukałem na złączkach itd. ale ostatecznie regulator. Pierwszy używany jaki nabyłem raz trzymał napięcie przy 5000 obr., a następnym razem puszczał nawet 17 V więc trzeba kilka razy sprawdzić, nowy zamiennik również. Tak myślę. Pzdr.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

Dzięki ww. instrukcji zdiagnozowalem problem tj. za spadek napiecia odpowiedzialna jest instalacja elektrycza motocykla. Przy 5000obr./min i obciazeniu swiatlami, na wyjsciu z regulatora jest 13,9V (oczywiście regulator wpiety w obwod motocykla ), a na klemach ~13,4V

Miedzy czarno - bialym przewodem regulatora a minusem aku, w powyzszych warunkach multimetr wskazuje 0,3V roznicy potenjalow - spadku napiecia.
Miedzy czerwonym przewodem regulatora a plusem akumulatora jest 0,2V spadku napiecia.

Myslicie ze przrczyszczenie konektorow 35% kwasem fosforowym do lutowania to dobry pomysl ? ;) spray "kontakt 60" chyba jest tu za slaby...
_________________

  
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

Miałem w GSce ten sam problem. Za reglerem napięcie super, a na klemach aku 12,5V. Skończyło się na wymianie większości kostek i naprawie gniazda bezpiecznika przy cewce rozrusznika (tam miałem największy spadek). Kontakt i tego typu tematy są spoko ale raczej do zabezpieczenia styków przed utlenianiem/wilgocią.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

Dzięki za info :)
Sprobuje jeszcze poczyscic te złącza.
Nie lubie robic druciarni, ale w ostatecznosci dorobie dodatkowa mase regulatora i dodatkowy kabel plusowy z bezpiecznikiem, wpiety w plus akumulatora. :troll2:
_________________

 
 
Parczi 

Wiek: 35
Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 4
Skąd: 3miasto
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Witajcie
Na wstępie zaznaczam że prądy są moją piętą ahillesa aczkolwiek parę razy udało się rozwiązać problem bratu ładowania. Mam problem z ładowaniem w GSie z 2002r. Motocykl odpala i na wolnych obrotach napięcie mierzone na klemach akumulatora wynosi ok 12,8-13 (przed odpaleniem ok. 12.5) i ten stan się utrzymuje dopóki nie przekroczę ok. 2 tys obrotów i wtedy napięcie na akumulatorze zaczyna spadać poniżej wartości na akumulatorze gdy motocykl jest zgaszony. Tak więc serwisówka w rękę i pomiary. Alternator nie ma przebicia na masę, napięcia na każdej z faz są równe i przy 5 tys obrotów wynoszą 66-68V (powyżej 5 tyś obrotów napięcie rośnie i przekracza te 70V). Omowość między fazami wynosi ok. 0,8Ohm (bez uwzględnienia błędu na kablach który wynosi ok. 0,2-0,3ohm) Zacząłem szukać przyczyn braku ładowania i stwierdziłem że wina jest po stronie regulatora napięcia. Zamówiłem nowy z OlekMotocykle za 209zł lecz na nowym nie ma poprawy a nawet śmiem stwierdzić że jest jeszcze gorzej, napięcie na akumulatorze jest jeszcze mniejsze.

Mierzyłem stary regulator wedle tabeli w serwisówce i pojawiają mi się w miarę równe wartości +/- 560. Na nowym reglerze te wartości są w okolicach 400

Przy 1300-2000 obrotów światła pulsują (raz świecą mocniej raz słabiej), powyżej 2000 świecą tylko słabiej (brak ładowania)

Sprawdzałem wtyczki, psikałem kontaktem, sprawdzałem bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika --> wymieniłem na nowy, który przy nowym reglerze zaczął się topić.

Próbowałem dać dodatkową masę na regler ale bez poprawy. Trochę mi się nie podobają volty na statorze bo jest jednak parę volt poniżej tych 70ciu co wskazuje serwisówka aczkolwiek wydaje mi się że ładowanie jednak powinno być dlatego też kierowałem się w stronę reglera i teraz stoję w ślepym zaułku. prosiłbym o poradę bo już mam banię kwadratową od tych prądów
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Na początek sugerują obejrzeć koło magnesowe i to jak wygląda uzwojenie alternatora, czy nie jest gdzieś przegrzane.

Kolejna sprawa, która sugeruje wadę uzwojenia to cytując za serwisówką
Kod:
If the tester reads under 75V, the AC generator is faulty
Kod:
Jeśli miernik wskazuje poniżej 75V, alternator jest uszkodzony
Napięcie jakie indukuje się w uzwojeniu to nie wszystko, ważna jest jeszcze wydajność prądowa źródła, czyli mówiąc prościej może być tak, że uzwojenia w wyniku jakiejś awarii produkują za mało prądu i nie starcza na ładowanie aku i na obsługę instalacji, to trochę tak jak by do urządzenia które pobiera 2A podłączyć zasilacz o wydajności 500mA, mimo, że napięcie się zgadza nie będzie działać prawidłowo.

Pomiary regla też są jakieś dziwne gdyż nie pasują ani do wartości starej metody pomiarowej (ok.6 om mierzone omomierzem) ani nowej metody pomiarowej (0,4 - 0,7V mierzone testem półprzewodników)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.