Ladowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007 Ładowanie akumulatora
|
|
|
Hej
Problem jest nastepujacy:
Jezdzilem na zarowce 90/100W ( jak dobrze pamietam) jezdzilem tak od ok 4 miesiecy. Ostatnio zauwazylem ze rozrusznik ledwo co kreci, ale moto zapala. Zmierzylem aku i mialo 11,6V (nowe aku ok 5 miesiecy ma). Sprawdziłem ładowanie i bez swiatel od 3tys obrotow ok 13,6V, podobnie(niewiele mniej) przy swiatlach tylnich i podswietleniu zegarów ( swiatla postojowe), ale gdy juz zaczłącze wsyztskie swiatla, to łądowanie przy 6tys to jest ok 12,5V. Wczesniej ładowanie na tej zarowce bylo prawie 14V. Posprawdzałem wszytskie kable, przeczyscilem styki, regulator jest ciepły, wiec działa, kostki powciskane. Z ciekawosci rozebralem reflektor i co ? Nie moglem wyciagnac tej cholernej zarowki ! jak sie pozniej okazało stopiła 1/3 kostki i sie zapiekła. Jakos mi sie udało wyciagnac, wlozylem 55/60W i ładowanie wzrosło, ale nie wiele... Achaa na obrotach normlanych ok 1200obr/min łądowanie ok 11,5V
O co kaman ? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
Jeśli na żarówce 55/60W i obrotach 5000 / min napięcie jest niższe niz 13,8V to trzeba zmierzyć napięcie na samych przewodach wyjściowych z alternatora.
Po odłączeniu reglera zapinasz pomiędzy poszczególnymi fazami woltomierz prądu przemiennego z zakresem do 200V AC i odpalasz moto. Przy 5000 obr/min powinno byc co najmniej 70V. Pomiar robisz pomiedzy 1-2 , 2-3 , 3-1 z 3 przewodów. Możesz tez zmierzyć pomiędzy przewodami i masą. W tym wypadku nie powinno byc napięcia - uzwojenie jest odizolowane od masy silnika. Jeśli pokaze to uzwojenie jest uszkodzone bo ma zwarcie z masą. W przypadku uszkodzenia można przewinąć - koszt do 150PLN. Najlepiej zrobi to zakład naprawy silnikow elektrycznych zajmujacy sie regeneracja agregatów chłodniczych. Warunki pracy silnika w takim agregacie sa prawie identyczne jak w silniku moto.
Jesli napięcie wyjsciowe z alternatora jest prawidłowe a na wyjściu z reglera dalej niskie<11,5V to regler do wymiany. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
snovi [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
co do ladowania to ja mam taki problem ze przy wolnych obrotach mam kolo 14V ale przy 5000obr napiecie spada do 13,8-13,9.
moze to byc wina regulatora czy cos innego?? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007
|
|
|
Napiecie miesci sie jeszcze w zakresie podanym w serwisowce choc optymalnie było by ok 14,4V Pomiar robiłes na zapalonych swiatłach ? Aku w pełni naładowany?
Mozesz posprawdzać wszystkie połaczenia z alternatora i reglera oraz je przeczyscic. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 29 Lis, 2007
|
|
|
to ja pytanko tez na ten temat ale troche z innej beczki. Gdzie jest Alternator.domyślam sie ze po lewej stronie silnika ale jeśli mieli byście fotki jakies w stylu gdzie to jest to byłbym wdzieczny. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Lis, 2007
|
|
|
Alternator masz tak jak mowisz po lewej stronie, a dokladniej w lewym deklu (tam gdzie nozka zmiany biegów) Musisz sciagnac nozke z biegów, odkrecic tą miske mała, a dopiero potem tą wielką. |
|
|
|
|
blizniak83 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008 Ładowanie akumulatora
|
|
|
ok wiec sprawa wyglada nastepujaco - zamontowalem niedawno alarm - nie jezdzilem wcale przez 3tyg od momentu zamontowania alarmu...i akumulator padl - problem jest taki ze ladowalem go miesiac temu w warsztacie gdyz jeszcze nie mam zadnego prostownika nawet...
Teraz mam pytanie co myslicie bedzie lepsze nowy akumulator - co wydaje mi sie niezbyt dobrym pomyslem - mam motocykl zbyt krotko i trudno jest mi cos powiedziec o stanie akumulatora...a moze lepiej bedzie gdy kupie jakas ladowarke...
Jeszcze jedno - jak wyglada sprawa z alternatorem w GS500 mozna go jakos sprawdzic czy sie nie spsul? I jeszcze jedno sa moze na rynku urzadzenia ktore mozna wrzucic w plecak i na trasie w razie W pomoze odpalic GS?
Jak ktos ma pomysl odnosnie ladowarki i akumulatora prosze o jakies wskazowki - fotki, linki. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
|
|
|
prostownik możesz sobie kupic i tak Ci sie przyda na przysżłość
ostanio nawet promocja była w lidlu kilka osób z forum go kupiło
co do alternatora to na odpalonym silnuku przy obciążeniu (światła mijania drogowe hamulca podgrzewane manety) zmierz sobie na akumulatorze jakie masz ładowanie w V
z tego co pamietam w zakresie 13,8 -14,4 V powinno byc
moze alarm żle podpiałeś i ciągnie prąd gdzieś cały czas |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
|
|
|
Rozładowanie aku przez alarm po dłuższym postoju to normalne zjawisko. Ponieważ akumulator ma niewielka pojemnosc -11Ah wystarczy prąd rzędu 50mA by sie rozładował. Jesli masz w alarmie mrugajacą diodę LED, to warto ja odłączyć. Zmniejszy sie rozładowanie aku przez alarm.
Akumulator koniecznie naładuj bo rozładowany akumulator szybko sie zasiarczy i będziesz musiał kupic nowy. Kup po prostu prostownik motocyklowy o max prądzie ładowania ok 1A lub automat i będzie ok. Jak masz garaż lub planujesz dłuzsza przerwe w jeździe podpinaj aku pod prostownik. Automat moze byc podpiety dowolnie długo. Zwykły ok 10-12h. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
blizniak83 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008 ok
|
|
|
co sadzicie o tym?
http://www.halfords.com/w...tegoryId_78416#
hmmm zastanawiam sie czy wystarczy???
Do Yarccom -- Pytanie jeszcze - czym moge sprawdzic poziom akumulatora ladowania - przez alternator - czy miernik elektroniczny da rade? i gdzie to sie podlacza...
a tak na marginesie widzialem na forum mase ciekawych rzeczy elektronicznych do moto a czy jest moze gdzies system do kontroli naladowania baterii??? akumulatora???
P.S. Tej diody do alarmu nawet nie wyjalem z kartonu. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008
|
|
|
Pewnie że możesz sprawdzić ładowanie w motocyklu- jest to nawet wskazane. Potrzebny będzie do tego woltomierz prądu stałego( zakres DC) . Podłączasz sondy do akumulatora, odpalasz moto i włączasz światła drpgowe. Przy 5000 obr/min powinno byc 13,8-15,5V. Jeśli jest mniej to aku nie jest ładowane.
Co robic dalej w takim wypadku masz napisane w serwisówce dostepnej na forum. Poszukaj linka. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2008 Re: ok
|
|
|
blizniak83 napisał/a: |
Do Yarccom -- Pytanie jeszcze - czym moge sprawdzic poziom akumulatora ladowania - przez alternator - czy miernik elektroniczny da rade? i gdzie to sie podlacza...
|
tak zwykły miernik elektroniczny |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Jaco [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Sie, 2008 Znikome ładowanie akumulora
|
|
|
Witam wszystkich debatujących nad tą sprawa,a problem jest następujący od pewnego czasu maiłem drobne problemyz moim jednosladem a konkrtnie to było tak ze podczas jazdy w nocy ewidentnie było widać że zegary wraz z przednim oświetleniem migały (nie jak kierunkowskazy) delikatnie pzygasały i znów normlnie tylko w szybkim tempie co się okazało że ładowane jest znikome (ok.12,63V), myślałem że to będzie wina regulatora napiecia, ale lipa to nie jest to kable mają przejście i już sam nie wiem co z tym robic co sądzicie na ten temat |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|