WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Sty, 2009   

Dzięki za dobry opis. Aku już się zdążłył naładować i sobie wisi na podtrzymaniu. Dobrze że napisałeś bo mogę sobie korkami go przykryć i neich sobei tak stoi. Mocno nie gazował, troche tam coś bulgotało kiedy się przysłuchałem. pradem 0.8A i napieciem 14.4V ładował sie jakies 9h. Teraz doszło do 100% i niech tak zostanie.

[ Dodano: Czw 22 Sty, 2009 ]
http://video.google.pl/vi...230049895&hl=pl

program z tvn turbo, o akumulatorach. Całkiem ciekawy.
 
 
ganz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Breżniew napisał/a:

Akumulator koniecznie naładuj bo rozładowany akumulator szybko sie zasiarczy i będziesz musiał kupic nowy.

Sprawa wygląda tak, pośmigałem chwilę jakieś 2 miesiące temu i nie wyjąłem akumulatora. Miesiąc temu znów odwiedziłem moto i zonk, akumulator padł. Wyjąłem go i położyłem w ogrzewanym pomieszczeniu, ale nie miałem czym naładować. Próbowałem samochodowym, ale podpiąłem miernik i wyskoczyło 6A więc natychmiast wyłączyłem (dopiero dziś doczytałem o tym triku z żarówką :wstyd: ) . Od tamtego czasu leży padnięty (czyli na pewno ponad miesiąc). Czy to znaczy że na kolejną wizytę nie mam co się wybierać bez nowego aku (czytaj: ze starego nic nie będzie) ? :(
(proszę powstrzymać się od uwag typu: trzeba było wcześniej wyjąć to nie było by wpadki :wstyd: :P )
Doktorze jest nadzieja ??
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

pewnie ze jest
naładuj uzupełnij wode i jazda
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
ganz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

No to super bo już się bałem, że "przestanie trzymać" albo jeszcze gorzej. Jakoś wcześniej mało miałem wspólnego z akumulatorami, więc moja wiedza jest znikoma :wstyd: . Dzięki za dobre wieści, bo już zacząłem przeglądać katalogi sklepowe :]
 
 
kyu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Mar, 2009   

Do ładowania podłącz żarówkę tak z 50-60W szeregowo z prostownikiem i będzie git, ja używam H4 :)
 
 
Hubix
[Usunięty]

Wysłany: Sro 11 Mar, 2009   

Aku będzie działać, ale żywotność już nie ta. Zapewne taka operacja skróciła jego żywot trochę.

pzdr
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 11 Mar, 2009   

kyu napisał/a:
Do ładowania podłącz żarówkę tak z 50-60W szeregowo z prostownikiem i będzie git, ja używam H4 :)


Żarówka tej mocy sprawdzi się tylko z aku samochodowym ponieważ prąd znamionowy to ok 5A, w sam raz dla aku 50-60Ah.
Do ładowania akumulatora w motocyklu można zastosować żarówkę 10W12V. Prąd wtedy wyniesie ok 0,83A czyli minimalnie mniej niż zalecany prąd ładowania 10godzinny-1,1A. Czas ładowania wyniesie ok 10-13h. Lepiej lądować mniejszym prądem przez dłuższy czas niż odwrotnie. Wpływa to na trwałość akumulatora.
W chwili gdy żarówka przestanie się świecić lub będzie się lekko żarzyła nastąpi koniec ładowania.
 
 
 
str6 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 40
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 144
Skąd: Radziwiłłów Maz.
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009   

Ja man prostownik12V 4A jaką żarówkę podłączyć żeby otrzymać odpowiedni prąd ładowania dla akumulatora12V 11Ah i jak podłączyć żarówkę szeregowo do prostownika,do plusa czy do minusa przewodu prostownika? :zalamany:
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009   

Obojętnie gdzie podłączysz żarówkę , czy w przewód + czy - byle w szereg. Moc żarówki zależy od pojemności aku. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem poprzedni mój post.

Moc żarówki(W)=napięcie(12V)x pojemność aku(Ah)/10
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
kyu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2009   

Prąd 5A będzie prawidłowy ale dla żarówki podłączonej bezpośrednio do źródła napięcia.
Proponuję sobie zrobić eksperyment i zmierzyć prąd płynący w obwodzie przy podłączonym do prostownika akumulatorze w szereg z żarówką 50/60W. Na pewno nie będzie to 5A.
 
 
ganz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Mar, 2009   

Właśnie wróciłem do domu i zaraz się za to biorę. Spróbuję 12V/21W czyli zapasową kierunkowskazową, bo innej nie mam pod ręką. Podepnę multimetr i zobaczymy co z tego będzie. Dzięki za pomoc.

OK ładowanie w toku, na zegarze 0,6A , żarówka świeci "na pół gwizdka", miernik zostanie na całą noc i będę kontrolował co parę godzin, ale powinno być dobrze.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 14 Mar, 2009   

kyu napisał/a:
Prąd 5A będzie prawidłowy ale dla żarówki podłączonej bezpośrednio do źródła napięcia.
Proponuję sobie zrobić eksperyment i zmierzyć prąd płynący w obwodzie przy podłączonym do prostownika akumulatorze w szereg z żarówką 50/60W. Na pewno nie będzie to 5A.


Owszem nie będzie bo dochodzi rezystancja wewnętrzna akumulatora ale jest ona zależna od stopnia jego naładowania. Tym samym wielkość natężenia prądu w takim obwodzie zależy od stopnia rozładowania aku. Bezpieczniej jest ładować mniejszym prądem .
 
 
 
cudzilogs500
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

witam
mam taki problem że mam zbyt małe ładowanie jeżeli można nazwać to ładowaniem. Byłem u mechanika i sprawdził mi ile ładuje mi suzi i wyszło 12.8V ze światłami czy bez świateł. Dodał też że na wolnych obrotach światło świeci lepiej a gdy dodam gazu do przygasa delikatnie. Jak moto postoi jedną noc to rano muszę pod prostownik podłąnczać bo nie za bardzo chce kręcić P.S walnęło mi dzisiaj z tłumika jak próbowałem go odpalić na słabym aku. potem odpalił i troche zadymił na czarno, czy to wina tego że aku. był słaby czy to coś poważniejszego no i czy mogłem uszkodzić tym strzałem silnik?
OD czego zacząć jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość???
 
 
ling24
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009   

cudzilogs500 napisał/a:
witam
mam taki problem że mam zbyt małe ładowanie jeżeli można nazwać to ładowaniem. Byłem u mechanika i sprawdził mi ile ładuje mi suzi i wyszło 12.8V ze światłami czy bez świateł. Dodał też że na wolnych obrotach światło świeci lepiej a gdy dodam gazu do przygasa delikatnie. Jak moto postoi jedną noc to rano muszę pod prostownik podłąnczać bo nie za bardzo chce kręcić P.S walnęło mi dzisiaj z tłumika jak próbowałem go odpalić na słabym aku. potem odpalił i troche zadymił na czarno, czy to wina tego że aku. był słaby czy to coś poważniejszego no i czy mogłem uszkodzić tym strzałem silnik?
OD czego zacząć jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość???



więc tak co do stuku podczas zapalania nic nie uszkodzisz a co do ładowania podłącz zwykły miernik na bazarze kosztuje 8 zeta i sprawdz przy 5000ob/min!!, bo na wolnych 12.8v jest możliwe a i jeszcze jedno jeśli po jezdzie zapala a na następny dzień nie no to wiadomo ze ładowanie jest dobre (jak chcesz się jeszcze upewnić to podłącz pod prostownik i sprawdz po odłączeniu za 24 godziny) ale na 99.9% akumulator.




światła na wolnych ci przygasają czy jak dodajesz gazu?;)
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009   

jeśli ci ciężko palił i potem strzelił to normalne bo po prostu niespalone paliwo w tłumiku wybuchło. polecam jak ling24 zainwestować w miernik i sprawdzić aku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.