Ladowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Sty, 2009
|
|
|
Dzięki za dobry opis. Aku już się zdążłył naładować i sobie wisi na podtrzymaniu. Dobrze że napisałeś bo mogę sobie korkami go przykryć i neich sobei tak stoi. Mocno nie gazował, troche tam coś bulgotało kiedy się przysłuchałem. pradem 0.8A i napieciem 14.4V ładował sie jakies 9h. Teraz doszło do 100% i niech tak zostanie.
[ Dodano: Czw 22 Sty, 2009 ]
http://video.google.pl/vi...230049895&hl=pl
program z tvn turbo, o akumulatorach. Całkiem ciekawy. |
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
Breżniew napisał/a: |
Akumulator koniecznie naładuj bo rozładowany akumulator szybko sie zasiarczy i będziesz musiał kupic nowy. |
Sprawa wygląda tak, pośmigałem chwilę jakieś 2 miesiące temu i nie wyjąłem akumulatora. Miesiąc temu znów odwiedziłem moto i zonk, akumulator padł. Wyjąłem go i położyłem w ogrzewanym pomieszczeniu, ale nie miałem czym naładować. Próbowałem samochodowym, ale podpiąłem miernik i wyskoczyło 6A więc natychmiast wyłączyłem (dopiero dziś doczytałem o tym triku z żarówką ) . Od tamtego czasu leży padnięty (czyli na pewno ponad miesiąc). Czy to znaczy że na kolejną wizytę nie mam co się wybierać bez nowego aku (czytaj: ze starego nic nie będzie) ?
(proszę powstrzymać się od uwag typu: trzeba było wcześniej wyjąć to nie było by wpadki )
Doktorze jest nadzieja |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
pewnie ze jest
naładuj uzupełnij wode i jazda |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
No to super bo już się bałem, że "przestanie trzymać" albo jeszcze gorzej. Jakoś wcześniej mało miałem wspólnego z akumulatorami, więc moja wiedza jest znikoma . Dzięki za dobre wieści, bo już zacząłem przeglądać katalogi sklepowe |
|
|
|
|
kyu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2009
|
|
|
Do ładowania podłącz żarówkę tak z 50-60W szeregowo z prostownikiem i będzie git, ja używam H4 |
|
|
|
|
Hubix [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 11 Mar, 2009
|
|
|
Aku będzie działać, ale żywotność już nie ta. Zapewne taka operacja skróciła jego żywot trochę.
pzdr |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 11 Mar, 2009
|
|
|
kyu napisał/a: | Do ładowania podłącz żarówkę tak z 50-60W szeregowo z prostownikiem i będzie git, ja używam H4 |
Żarówka tej mocy sprawdzi się tylko z aku samochodowym ponieważ prąd znamionowy to ok 5A, w sam raz dla aku 50-60Ah.
Do ładowania akumulatora w motocyklu można zastosować żarówkę 10W12V. Prąd wtedy wyniesie ok 0,83A czyli minimalnie mniej niż zalecany prąd ładowania 10godzinny-1,1A. Czas ładowania wyniesie ok 10-13h. Lepiej lądować mniejszym prądem przez dłuższy czas niż odwrotnie. Wpływa to na trwałość akumulatora.
W chwili gdy żarówka przestanie się świecić lub będzie się lekko żarzyła nastąpi koniec ładowania. |
|
|
|
|
str6
Model GSa: GS 500E
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 144 Skąd: Radziwiłłów Maz.
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009
|
|
|
Ja man prostownik12V 4A jaką żarówkę podłączyć żeby otrzymać odpowiedni prąd ładowania dla akumulatora12V 11Ah i jak podłączyć żarówkę szeregowo do prostownika,do plusa czy do minusa przewodu prostownika? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009
|
|
|
Obojętnie gdzie podłączysz żarówkę , czy w przewód + czy - byle w szereg. Moc żarówki zależy od pojemności aku. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem poprzedni mój post.
Moc żarówki(W)=napięcie(12V)x pojemność aku(Ah)/10 |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
kyu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009
|
|
|
Prąd 5A będzie prawidłowy ale dla żarówki podłączonej bezpośrednio do źródła napięcia.
Proponuję sobie zrobić eksperyment i zmierzyć prąd płynący w obwodzie przy podłączonym do prostownika akumulatorze w szereg z żarówką 50/60W. Na pewno nie będzie to 5A. |
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009
|
|
|
Właśnie wróciłem do domu i zaraz się za to biorę. Spróbuję 12V/21W czyli zapasową kierunkowskazową, bo innej nie mam pod ręką. Podepnę multimetr i zobaczymy co z tego będzie. Dzięki za pomoc.
OK ładowanie w toku, na zegarze 0,6A , żarówka świeci "na pół gwizdka", miernik zostanie na całą noc i będę kontrolował co parę godzin, ale powinno być dobrze. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 14 Mar, 2009
|
|
|
kyu napisał/a: | Prąd 5A będzie prawidłowy ale dla żarówki podłączonej bezpośrednio do źródła napięcia.
Proponuję sobie zrobić eksperyment i zmierzyć prąd płynący w obwodzie przy podłączonym do prostownika akumulatorze w szereg z żarówką 50/60W. Na pewno nie będzie to 5A. |
Owszem nie będzie bo dochodzi rezystancja wewnętrzna akumulatora ale jest ona zależna od stopnia jego naładowania. Tym samym wielkość natężenia prądu w takim obwodzie zależy od stopnia rozładowania aku. Bezpieczniej jest ładować mniejszym prądem . |
|
|
|
|
cudzilogs500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009
|
|
|
witam
mam taki problem że mam zbyt małe ładowanie jeżeli można nazwać to ładowaniem. Byłem u mechanika i sprawdził mi ile ładuje mi suzi i wyszło 12.8V ze światłami czy bez świateł. Dodał też że na wolnych obrotach światło świeci lepiej a gdy dodam gazu do przygasa delikatnie. Jak moto postoi jedną noc to rano muszę pod prostownik podłąnczać bo nie za bardzo chce kręcić P.S walnęło mi dzisiaj z tłumika jak próbowałem go odpalić na słabym aku. potem odpalił i troche zadymił na czarno, czy to wina tego że aku. był słaby czy to coś poważniejszego no i czy mogłem uszkodzić tym strzałem silnik?
OD czego zacząć jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość??? |
|
|
|
|
ling24 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009
|
|
|
cudzilogs500 napisał/a: | witam
mam taki problem że mam zbyt małe ładowanie jeżeli można nazwać to ładowaniem. Byłem u mechanika i sprawdził mi ile ładuje mi suzi i wyszło 12.8V ze światłami czy bez świateł. Dodał też że na wolnych obrotach światło świeci lepiej a gdy dodam gazu do przygasa delikatnie. Jak moto postoi jedną noc to rano muszę pod prostownik podłąnczać bo nie za bardzo chce kręcić P.S walnęło mi dzisiaj z tłumika jak próbowałem go odpalić na słabym aku. potem odpalił i troche zadymił na czarno, czy to wina tego że aku. był słaby czy to coś poważniejszego no i czy mogłem uszkodzić tym strzałem silnik?
OD czego zacząć jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość??? |
więc tak co do stuku podczas zapalania nic nie uszkodzisz a co do ładowania podłącz zwykły miernik na bazarze kosztuje 8 zeta i sprawdz przy 5000ob/min!!, bo na wolnych 12.8v jest możliwe a i jeszcze jedno jeśli po jezdzie zapala a na następny dzień nie no to wiadomo ze ładowanie jest dobre (jak chcesz się jeszcze upewnić to podłącz pod prostownik i sprawdz po odłączeniu za 24 godziny) ale na 99.9% akumulator.
światła na wolnych ci przygasają czy jak dodajesz gazu?;) |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009
|
|
|
jeśli ci ciężko palił i potem strzelił to normalne bo po prostu niespalone paliwo w tłumiku wybuchło. polecam jak ling24 zainwestować w miernik i sprawdzić aku. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|