WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 06 Sie, 2008   

Odłacz od regulatora 3 przewody żółte i zmierz miedzy nimi napięcie. Miedzy 1-2 2-3 3-1. Powinno byc co najmniej 70V przy 5000 obr/min. Napiecie mierzysz woltomierzem pradu przemiennego - zakres AC 200V.
jeśli jest mniej np 40V pomiedzy którymiś przewodami to uszkodzony jest alternator. jesli napięcie jest w porzadku to wymieniasz regler.
 
 
 
metalbeast
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   Ładowanie zimowe akumulatora

podłaczyłem akumulator do ładowania prądem 0,7-0,8A i tak sobie stoi i nabiera mocy, po miesiącu odłączenia od moto. Czy na tą okazję należy zdjąć żółte korki z cel akumulatora ?
poziom elektrolitu jest ok w każdej celi.
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   Re: ładowanie zimowe akumulatora

metalbeast napisał/a:
Czy na tą okazję należy zdjąć żółte korki z cel akumulatora ?


Tak
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Po co?
Akumulator motocyklowy ma swoje odpowietrzenie w postaci palstikowego króćca do którego podpinamy wężyk który puszczamy pod motocykl.
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

ja bym się do prądu przyczepił, cały miesiąc ładować prądem 0,7A, czy to nie za dużo?
normalnie ładujemy akumulator 1/10 czyli ok. 1,1-1,3A
_________________
www.gs500.pl
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

to w końcu tak czy nie ??
póki co stoi i się ładuje, cos tam bulgocze sobie i korki leżą obok ;]

ps.
akumulator w aucie też ma cycek odpowietrzający a jakoś trzeba zdejmować korki (tak mi mówiono)
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1023
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

ja nic nie zdejmowalem i jest git.
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
 
 
Hubix
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Trzeba zdejmować kurki, ładuj niskim prądem tak jak ładujesz.

Pamiętaj też o odpowiednim poziomie kwasu, w razie czego uzupełnij wodą destylowaną.
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Leon84 napisał/a:
Po co?
Akumulator motocyklowy ma swoje odpowietrzenie w postaci palstikowego króćca do którego podpinamy wężyk który puszczamy pod motocykl.


A samochodowy nie ma?
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

aha, dobra. To wszystko jasne. Aku sobie postoi aż osiągnie pełną moc. Mam taką sprytną ładowarke do aku motocyklowych, że ładuje takim niskim prądem a jak już naładuje na full przechodzi w stan podtrzymania.
Jednak przez okres kiedy nie był użytkowany stracił trochę mocy.
Polecam tą ładowarke:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=522998881


bardzo sprytna i cena super. Jak byłem w sklepie motocyklowym to od 65 w zwyż mieli takie w postaci zwykłego zasilacza :) a w/w ma wiele przydatnych funkcji.
 
 
Hubix
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

To jest zwykły zasilacz impulsowy w opakowaniu imitującym prostownik ;)

Nie podważalne zalety to małe straty, małe wymiary i niska waga.

Ja jestem zwolennikiem ładowarek klasycznych transformatorowych, wiele takich już wykonałem sam.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Korki sa po to żeby uzupełnić we. ubytki elektrolitu. Przez ponad 10 lat nigdy nie zdejmowałem korków i nic nie wybuchło bo nie ma takiej mozlwiości. Co innego w szczelnie zamkniętych akumulatorach z korkami. Wtedy należy je wykręcić bo ciśnionko nie ma innego ujścia.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Hubix napisał/a:
To jest zwykły zasilacz impulsowy w opakowaniu imitującym prostownik


no jest, ale nie udaje przecież prostownika. Ja nawet szukajac go wpisywałem ładowarka. A w opisie stoi jasno, że jest oparty na elektronice. I bardzo dobrze. Mam juz trzy prostowniki transformatorowe i wszystkie są takie sobie. Ładują aż do zarżniecia aku i trzeba ich pilnowac. Ten ma podtrzymanie, sam wybiera tryby ładowania, można nim ładować wiele rodzajów aku. Nawet baterie do lamp nakamerowych ładuje lepiej niż zwykłe ładowarki, bo doładowuje je na 100% za 73zł to jestem bardzo zadowolony.

Leon84 napisał/a:
Korki sa po to żeby uzupełnić we. ubytki elektrolitu.


czyli mogę bez obaw je wetknąć na miejsce ? no przyznam, że nie jest to super jak koreczki się walają po domu... jeszcze sie zgubią. ale widzę tu już dwie różne teorie i sam nie wiem.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

Jeśli masz boczny odpowietrznik to nie ma problemu. Wtykasz czy nie wtykasz jedna cholera ;)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009   

metalbeast napisał/a:
to w końcu tak czy nie ??
póki co stoi i się ładuje, cos tam bulgocze sobie i korki leżą obok ;]

ps.
akumulator w aucie też ma cycek odpowietrzający a jakoś trzeba zdejmować korki (tak mi mówiono)


Jeśli aku mocno gazuje przyładowaniu to albo wartość prądu ładowania jest stanowczo za duza , albo jest juz w pełni naładowany. Napięcie gazowania to ponad 15V pod prostownikiem. Naładowany aku w 100% ma napięcie na klemach po odłaczeniu prostownika i odczekaniu kilkunastu minut ok 12,6-12,7V.
Zwykłym prostownikiem nie ładuj aku dłużej niz do momentu gazowania i osiągnięcia napiecia 12,7V.
Automat moze byc podpięty długo w pracy buforowej lub konserwacyjnej. Maksymalne napiecie ładowanego akumulatora pod prostownikiem nie przekracza wtedy 13,8V.
Jeśli aku ma odpowietrznik z boku to korków nie ściagasz. Jak brak to przy ładowaniu luzujesz korki i tylko zakrywasz nimi otwory by nic nie prysnęło czy nie dostał się kurz. Pamietaj o dobrej wentylacji - wodór!

Przeładowanie aku jest tak samo szkodliwe jak nie doładowanie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.