WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Moc i przyspieszenie
Autor Wiadomość
Mic_gda
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   Moc i przyspieszenie

Witam !

Na różnych stronach można znaleźć różne info dotyczące mocy i przyspieszenia gs-ek.
Według tej stronki http://www.suzukicycles.org/GS-series/GS500E.shtml modele z lat 91,93,94,95,96 mają 38 kW (51,6 KM); modele z lat 98,99,00,02,03,04 mają 34,3 kW (46,6 KM); a model z roku 2001 35,1 kW (47,7 KM).

Czy tak jest w rzeczywistości ?

Jak to się ma do przyspieszenia ?


Pozdrawiam
 
 
michal_elwuo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

podejrzewam że każdy gs ma tak naprawdę inaczej. Tak to bywa że jeden chodzi lepiej inny gorzej. Szczególnie że niektóre nie są nowe i w niekórych już coś było robione (raz to dobrze, a raz źle). Wyciągniej średnią i będzie ok xD
 
 
pgorzala
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

Co do tej mocy maksymalnej to istnieją różne bajki, ale ogólnie to wszędzie pisze, 46-47 KM a w wersjach od 96 roku 45 (oczywiście mowa o wersjach nie zdławionych!!!).
Powiem wam, że najśmieszniejsza sprawa jest nie ta dotycząca mocy tylko dotycząca momentu obrotowego.
Mianowicie znalazłem chyba włoską serwisówke dotyczącą pierwszych modeli, tzn tych z roku 1989 i 1990 z której wynika (według wykresu z hamowni), że ów GS ma (patrząc na oko) 43 KM przy 9500 obr/min oraz 85 Nm przy 7800 obr/min Szczerze mówiąc nie chce mi się w to wierzyć, bo mało która z ówczesnych 4 cylindrowch 600ccm wyciąga ponad 60 Nm. akt, że 2 cylindry dają większy moment obrotowy niż 4 cylindry przy tej samej pojemności całego silnika przy jednakowym stopniu wysilenia jednostki, ale bez przesady ;)

Sprawą dyskusyjną jest jeszcze to według jakiej normy były wykonywane pomiary mocy i momentu.
Z tego co uczą nas na studiach wynika, że wyniki pomiarów wykonanych według różnych norm znacznie się od siebie różnią. Są na przykład metody pomiaru bezpośnrednio mierzone na wale korbowym, są też mierzone na tylnym kole, są też takie które mierzy się ze zdjętym układem dolotowym i wydechowym (już żadko stosowane), oraz takie w których jest zapięty układ kolotowy i wydechowy jednak jest to układ przelotowy bez żadnych filtrów powietrza, tłumików szmerów ssania oraz tłumuków wydechu.
Tak że to wszystko jest sprawą dyskusyjną.
 
 
ascon20
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

kilka uwag (sorry że się czepiam) gs ma pojemność 500 a nie 600, a co do momentu obrotowego to powinien on być mierzony na hamowni ale tylko sam silnik poddawany różnym obciążeniom, bo co z tego że moment gościu podniesie do np. 230 Nm a jest na seryjnych oponach,felgach i jego samochód nie jest wstanie przenieść momentu na drogę.Dlatego dane takie się będą różnić.

Tacy ludzie mnie rozśmieszają
 
 
pgorzala
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

Nie napisałem, że GS ma pojemność 600 ccm tylko, że motocykle 4cylindrowe o pojemności 600 ccm żadko kiedy osiągają moment obrotowy powyżej 60 Nm.

Poza tym to co piszesz jest bez sensu. Co ma niby przyczepność opon do wyników pomiaru momentu obrotowego na hamowni?
Widzę, że chyba nie wiesz w jaki sposób wykonuje się tego typu pomiary...
Celowo rozpędza się silnik na kolejnych biegach do pewnych obrotów, następnie zrzuca się do przełożenia nie będącego nadbiegiem i schodzi do jak najniższych obrotów a potem odkręca się gaz na maxa. Silnik wtedy stopniowo rozwija moc i moment i nie ma wtedy mowy o jakimkolwiek zerwaniu przyczepności z bębnem bierzni.
Więc co ty za kit wciskasz? No chyba, że żle cię zrozumiałem, to przepraszam....

(Jako ciekawostkę podam, że łańcuch dobrze nasmarowany i naciągnięty przynosi straty mocy wynoszące aż 8%, gdy jest żle nasmarowany i naciągnięty, lub już zużyty, to straty te wynoszą nawet ok 20% !! ! Tak więc dbajcie o zestaw napędowy)
 
 
ascon20
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

jeżeli sadzisz że nie wiem co mówię to czy widziałeś kiedyś żeby jaki kolwiek producent pojazdów silnikowych przeprowadzał badaniwa na jakiejś śmiesznej hamowni nad kanałem pospinanym na pasy żeby czasem nie wiechał do drugiego garażu ? widziałeś kiedyś żeby testy silnika f1 przeprowadzano w taki sposób ? albo naprzykład silnik od ciężarówki ? bo ja się z tym nie spotkałem i inaczej się nie da bo sam silnik zawszę będzie miał inne parametry niż cały zestaw napędowy.
 
 
ascon20
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

a poczytaj o hamownii.
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

o co wy sie w ogole klocicie?? ;| chyba oczywiste jest ze moc mierzona na wale bedzie rozna od tej mierzonej na kole, nawet przy przelozeniu napedu 1:1... i obydwaj to wiecie... to ze w sumie na kazdej hamowni wyjdzie inny wynik dla tego samego silnika raczej tez jest oczywiste, bo chyba nie da sie znalezc 2 hamowni ktore pracowalyby identycznie, wiec wyniki zawsze beda sie nieznacznie roznily, nie wspominajac juz o tym ze wyniki hamowania pierwszych gs-ek maja juz ponad 15 lat, wiec maja prawo nie byc az tak dokladne jak dzisiejsze pomiary... zgodze sie tez z pgorzala odnosnie roznych norm i nawet warunkow panujacych w samej hamowni, zimniejsze powietrze to wiecej mocy, inne paliwo to wiecej lub mniej mocy, rozne oleje w silniku... o dolocie i wydechu nie wspominajac... wydaje mi sie ze klutnia o to dlaczego w jednym zrodle jest podana moc 46KM a w innym 48KM nie ma najmniejszego sensu... jak ktos chce to moze zwykla gs-ka pojechac na hamownie i wyjdzie mu ponad 60 kucykow i o wiele wiekszy moment obr. ... wystarczy zalac dobre paliwko, zadszy olej, zadbac o niska temperature w pomieszczeniu hamowni i zmienic odpowiednio zebatki (jesli mierzymy na kole)... zalozenie nawet opony o nizszym profilu juz zmieni moment mierzony na kole, wiec o co taka klutnia?? ;|
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
pgorzala
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

To nie kłutnia... heh... ale dzięki za poparcie ;) Pozdrawiam serdecznie
 
 
kamil.k
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

jesli kolo bedzie sie slizgac po bebnie hamulca na hamowni to wynik bedzie zaniżony

wydawalo mi sie ze im wiecej cylindrów to tym wieksza moc z tej samej pojemnosci a moment obrotowy to zalezy od wykorbienia wału

zmiana zebatki zmieni tylko moment na kole( którego troche przybedzie ) na silniku ciagle bedzie taki sam tam samo jak taka sama bedzie moc .przeciez wpisuje sie warttsci przełozen itd . bez przełozen hamownia nic nam nie pokaze

dobre paliwo tez moze nie pomóc bo teoretycznie do kazdego paliwa powinno sie odpowiedni wyregulowac motor zeby odpowiendnio wykorzystac jego wlasciwosci

w katalogach zawsze odaja moc na silniku ale dla nas ważniejsza jest ta na kole

oczywiscie producenci maja super extra hamownie silnikowe gdzie sie montuje silnik itd . ale hamownie podwoziowe stworzono po to zeby pomiar mocy był bardziej prosty i tanszy
 
 
pgorzala
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

I żeby wyeliminować te całe nieścisłości, błędy pomiarowe i dla ujednolicenia wyników pomiarów stosuje się różne normy pomiarowe o których już pisałem.

Moment obrotowy nie zależy tylko i wyłącznie od wykorbień wału, chociaż samo to też ma duży wpływ, np w V2 Ducati gdzie wykorbienia masz przesunięte o 270 stopni. Ale na moment obrotowy wpływa też niski stopień sprężania. Skolei im wyższy stopieć sprężania tym większą moc da się wyciądnąć na wysokich obrotach.

Ale szczeże mówiąc takie gadanie jest bez sensu, bo jest tak wiele czynników wpływających na osiągi, że się można aż za głowę złapać...
 
 
ascon20
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2008   

oczywiście że tak wszystko na coś wpływa
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Chłpaki sorki że wejde w temacik ale na początku Mic_gda napisał że że Gs-y mają do 51 KM a mi w Karcie pojazdu i w dowodzie i tyh wszystkich papierach pisze że moja GS-a ma 45 kW to wychodzi 61KM niby jest to wersja Five stars ale czy może miec tyle kucy ?
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   

Jaco napisał/a:
Chłpaki sorki że wejde w temacik ale na początku Mic_gda napisał że że Gs-y mają do 51 KM a mi w Karcie pojazdu i w dowodzie i tyh wszystkich papierach pisze że moja GS-a ma 45 kW to wychodzi 61KM niby jest to wersja Five stars ale czy może miec tyle kucy ?



34 kilowaty = 45 koni mechanicznych.
spójrz jeszcze raz.

GS na pewno nie ma 61 KM. Takiej wersji nie było. Najmocniejsza z popularnej "wielkiej trójki" Honda CB/CBF 500 ma 57 KM.
Wersja Five Stars lub od 2004 wersja z oznaczeniem F to są modele z owiewką. Tylko tym się różnią. Motocykl z owiewką dzięki lepszej aerodynamice może mieć większa prędkość maksymalną i lepsze przyśpieszenie.
_________________
www.gs500.pl
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Wto 25 Mar, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Mar, 2008   

nie może :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.