Moc i przyspieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Mic_gda [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008 Moc i przyspieszenie
|
|
|
Witam !
Na różnych stronach można znaleźć różne info dotyczące mocy i przyspieszenia gs-ek.
Według tej stronki http://www.suzukicycles.org/GS-series/GS500E.shtml modele z lat 91,93,94,95,96 mają 38 kW (51,6 KM); modele z lat 98,99,00,02,03,04 mają 34,3 kW (46,6 KM); a model z roku 2001 35,1 kW (47,7 KM).
Czy tak jest w rzeczywistości ?
Jak to się ma do przyspieszenia ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008
|
|
|
podejrzewam że każdy gs ma tak naprawdę inaczej. Tak to bywa że jeden chodzi lepiej inny gorzej. Szczególnie że niektóre nie są nowe i w niekórych już coś było robione (raz to dobrze, a raz źle). Wyciągniej średnią i będzie ok xD |
|
|
|
|
pgorzala [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008
|
|
|
Co do tej mocy maksymalnej to istnieją różne bajki, ale ogólnie to wszędzie pisze, 46-47 KM a w wersjach od 96 roku 45 (oczywiście mowa o wersjach nie zdławionych!!!).
Powiem wam, że najśmieszniejsza sprawa jest nie ta dotycząca mocy tylko dotycząca momentu obrotowego.
Mianowicie znalazłem chyba włoską serwisówke dotyczącą pierwszych modeli, tzn tych z roku 1989 i 1990 z której wynika (według wykresu z hamowni), że ów GS ma (patrząc na oko) 43 KM przy 9500 obr/min oraz 85 Nm przy 7800 obr/min Szczerze mówiąc nie chce mi się w to wierzyć, bo mało która z ówczesnych 4 cylindrowch 600ccm wyciąga ponad 60 Nm. akt, że 2 cylindry dają większy moment obrotowy niż 4 cylindry przy tej samej pojemności całego silnika przy jednakowym stopniu wysilenia jednostki, ale bez przesady
Sprawą dyskusyjną jest jeszcze to według jakiej normy były wykonywane pomiary mocy i momentu.
Z tego co uczą nas na studiach wynika, że wyniki pomiarów wykonanych według różnych norm znacznie się od siebie różnią. Są na przykład metody pomiaru bezpośnrednio mierzone na wale korbowym, są też mierzone na tylnym kole, są też takie które mierzy się ze zdjętym układem dolotowym i wydechowym (już żadko stosowane), oraz takie w których jest zapięty układ kolotowy i wydechowy jednak jest to układ przelotowy bez żadnych filtrów powietrza, tłumików szmerów ssania oraz tłumuków wydechu.
Tak że to wszystko jest sprawą dyskusyjną. |
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008
|
|
|
kilka uwag (sorry że się czepiam) gs ma pojemność 500 a nie 600, a co do momentu obrotowego to powinien on być mierzony na hamowni ale tylko sam silnik poddawany różnym obciążeniom, bo co z tego że moment gościu podniesie do np. 230 Nm a jest na seryjnych oponach,felgach i jego samochód nie jest wstanie przenieść momentu na drogę.Dlatego dane takie się będą różnić.
Tacy ludzie mnie rozśmieszają |
|
|
|
|
pgorzala [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008
|
|
|
Nie napisałem, że GS ma pojemność 600 ccm tylko, że motocykle 4cylindrowe o pojemności 600 ccm żadko kiedy osiągają moment obrotowy powyżej 60 Nm.
Poza tym to co piszesz jest bez sensu. Co ma niby przyczepność opon do wyników pomiaru momentu obrotowego na hamowni?
Widzę, że chyba nie wiesz w jaki sposób wykonuje się tego typu pomiary...
Celowo rozpędza się silnik na kolejnych biegach do pewnych obrotów, następnie zrzuca się do przełożenia nie będącego nadbiegiem i schodzi do jak najniższych obrotów a potem odkręca się gaz na maxa. Silnik wtedy stopniowo rozwija moc i moment i nie ma wtedy mowy o jakimkolwiek zerwaniu przyczepności z bębnem bierzni.
Więc co ty za kit wciskasz? No chyba, że żle cię zrozumiałem, to przepraszam....
(Jako ciekawostkę podam, że łańcuch dobrze nasmarowany i naciągnięty przynosi straty mocy wynoszące aż 8%, gdy jest żle nasmarowany i naciągnięty, lub już zużyty, to straty te wynoszą nawet ok 20% ! Tak więc dbajcie o zestaw napędowy) |
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008
|
|
|
jeżeli sadzisz że nie wiem co mówię to czy widziałeś kiedyś żeby jaki kolwiek producent pojazdów silnikowych przeprowadzał badaniwa na jakiejś śmiesznej hamowni nad kanałem pospinanym na pasy żeby czasem nie wiechał do drugiego garażu ? widziałeś kiedyś żeby testy silnika f1 przeprowadzano w taki sposób ? albo naprzykład silnik od ciężarówki ? bo ja się z tym nie spotkałem i inaczej się nie da bo sam silnik zawszę będzie miał inne parametry niż cały zestaw napędowy. |
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008
|
|
|
a poczytaj o hamownii. |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008
|
|
|
o co wy sie w ogole klocicie?? chyba oczywiste jest ze moc mierzona na wale bedzie rozna od tej mierzonej na kole, nawet przy przelozeniu napedu 1:1... i obydwaj to wiecie... to ze w sumie na kazdej hamowni wyjdzie inny wynik dla tego samego silnika raczej tez jest oczywiste, bo chyba nie da sie znalezc 2 hamowni ktore pracowalyby identycznie, wiec wyniki zawsze beda sie nieznacznie roznily, nie wspominajac juz o tym ze wyniki hamowania pierwszych gs-ek maja juz ponad 15 lat, wiec maja prawo nie byc az tak dokladne jak dzisiejsze pomiary... zgodze sie tez z pgorzala odnosnie roznych norm i nawet warunkow panujacych w samej hamowni, zimniejsze powietrze to wiecej mocy, inne paliwo to wiecej lub mniej mocy, rozne oleje w silniku... o dolocie i wydechu nie wspominajac... wydaje mi sie ze klutnia o to dlaczego w jednym zrodle jest podana moc 46KM a w innym 48KM nie ma najmniejszego sensu... jak ktos chce to moze zwykla gs-ka pojechac na hamownie i wyjdzie mu ponad 60 kucykow i o wiele wiekszy moment obr. ... wystarczy zalac dobre paliwko, zadszy olej, zadbac o niska temperature w pomieszczeniu hamowni i zmienic odpowiednio zebatki (jesli mierzymy na kole)... zalozenie nawet opony o nizszym profilu juz zmieni moment mierzony na kole, wiec o co taka klutnia?? |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
pgorzala [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008
|
|
|
To nie kłutnia... heh... ale dzięki za poparcie Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
|
kamil.k [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Lut, 2008
|
|
|
jesli kolo bedzie sie slizgac po bebnie hamulca na hamowni to wynik bedzie zaniżony
wydawalo mi sie ze im wiecej cylindrów to tym wieksza moc z tej samej pojemnosci a moment obrotowy to zalezy od wykorbienia wału
zmiana zebatki zmieni tylko moment na kole( którego troche przybedzie ) na silniku ciagle bedzie taki sam tam samo jak taka sama bedzie moc .przeciez wpisuje sie warttsci przełozen itd . bez przełozen hamownia nic nam nie pokaze
dobre paliwo tez moze nie pomóc bo teoretycznie do kazdego paliwa powinno sie odpowiedni wyregulowac motor zeby odpowiendnio wykorzystac jego wlasciwosci
w katalogach zawsze odaja moc na silniku ale dla nas ważniejsza jest ta na kole
oczywiscie producenci maja super extra hamownie silnikowe gdzie sie montuje silnik itd . ale hamownie podwoziowe stworzono po to zeby pomiar mocy był bardziej prosty i tanszy |
|
|
|
|
pgorzala [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008
|
|
|
I żeby wyeliminować te całe nieścisłości, błędy pomiarowe i dla ujednolicenia wyników pomiarów stosuje się różne normy pomiarowe o których już pisałem.
Moment obrotowy nie zależy tylko i wyłącznie od wykorbień wału, chociaż samo to też ma duży wpływ, np w V2 Ducati gdzie wykorbienia masz przesunięte o 270 stopni. Ale na moment obrotowy wpływa też niski stopień sprężania. Skolei im wyższy stopieć sprężania tym większą moc da się wyciądnąć na wysokich obrotach.
Ale szczeże mówiąc takie gadanie jest bez sensu, bo jest tak wiele czynników wpływających na osiągi, że się można aż za głowę złapać... |
|
|
|
|
ascon20 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Lut, 2008
|
|
|
oczywiście że tak wszystko na coś wpływa |
|
|
|
|
Jaco [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008
|
|
|
Chłpaki sorki że wejde w temacik ale na początku Mic_gda napisał że że Gs-y mają do 51 KM a mi w Karcie pojazdu i w dowodzie i tyh wszystkich papierach pisze że moja GS-a ma 45 kW to wychodzi 61KM niby jest to wersja Five stars ale czy może miec tyle kucy ? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
Jaco napisał/a: | Chłpaki sorki że wejde w temacik ale na początku Mic_gda napisał że że Gs-y mają do 51 KM a mi w Karcie pojazdu i w dowodzie i tyh wszystkich papierach pisze że moja GS-a ma 45 kW to wychodzi 61KM niby jest to wersja Five stars ale czy może miec tyle kucy ? |
34 kilowaty = 45 koni mechanicznych.
spójrz jeszcze raz.
GS na pewno nie ma 61 KM. Takiej wersji nie było. Najmocniejsza z popularnej "wielkiej trójki" Honda CB/CBF 500 ma 57 KM.
Wersja Five Stars lub od 2004 wersja z oznaczeniem F to są modele z owiewką. Tylko tym się różnią. Motocykl z owiewką dzięki lepszej aerodynamice może mieć większa prędkość maksymalną i lepsze przyśpieszenie. |
_________________ www.gs500.pl |
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Wto 25 Mar, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
nie może |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|