zakupiłem ostatnio ładne kierunkowskazy na diodach led, instalacja niby nieskomplikowana ale,
gdy podłączę wszystkie nie działają
Objaw jest taki ze działa tylko jedna para np lewe lub prawe i tylko wtedy gdy zepnę obwód przy drugiej parze.
Przewody podłączam na pewno prawidłowo bo na starych kierunkach wszytko działa
w necie wyczytałem ze nie wszystkie przerywacze kierunkowskazów działają z takimi kierunkami, bo są przygotowane na prace 4 x 5wat (żarówki) a nie 4 x 1wat (diody)
ktoś z was może miał podobny problem?
Odpowiedz do tematu
:
nie znam się na elektronice, ale do głowy przychodzi mi założenie rezystora na obwody. Diody dają za mały opór i sterownik głupieje pewnie i nie załącza. Z tond poprawa przy spiętym obwodzie.
Nie wiem jaką wartość rezystora należy wpiąć.
Nie wiem jaką wartość rezystora należy wpiąć.
:
To co napisał metal jest logicznie wytłumaczalne i może i dałoby się wyliczyć tak oporniki, żeby uzyskać ten pobór 5W na migacz, ale z tego co wyczytałem w necie to jest trudno dobrać tak oporniki, żeby wszystko śmigało, a poza tym oczywiście te oporniki strasznie się grzeją bo opornik rozprasza energię właśnie poprzez ciepło jak wiadomo także to jest taka troszkę partyzancka metoda. Proponuję zakup przerywacza przewidzianego pod LED'y np.
http://sklep.mieloch.pl/p...sid=e228045bad6
Przerywacz wydaje mi się najrozsądniejszym wyjściem nie koniecznie ten z linku, ale na pewno znajdziesz więcej ofert na necie
ps. nie stosowałem takiego przerywacza i nic nie gwarantuje, ale skoro piszą, że do LED'ów to powinno być OK zawsze możesz oddać jak nie będzie śmigać
Pozdrawiam.
http://sklep.mieloch.pl/p...sid=e228045bad6
Przerywacz wydaje mi się najrozsądniejszym wyjściem nie koniecznie ten z linku, ale na pewno znajdziesz więcej ofert na necie
ps. nie stosowałem takiego przerywacza i nic nie gwarantuje, ale skoro piszą, że do LED'ów to powinno być OK zawsze możesz oddać jak nie będzie śmigać
Pozdrawiam.
:
Spróbujcie dac po jednym rezystorze 5Watowym o rezystancji około 1K-Ohma a jak nie bedzie to pokombinujemy dalej
:
no no, bez elektronicznego przerywacza to kaplica. Wymieniałem niedawno zwykłe kierunki na LED bo tamte były nieskromnie duże i w jednym się przepaliła żarówka którą normalnie bym po prostu wymienił jednak była zespolona z obudową. Czyli, przepaliła się żarówka to kupuj nowy kierunek W każdym bądź razie podłączyłem wszystko jak trzeba a tu przednie kierunki nie działały wcale, a tylne obydwa cały czas się świeciły, i to takim bladym tylko światłem. Wystarczyło zamienić przerywacz na elektroniczny i wszystko wporzo Pozdros
:
1. Na allegro jest kilka rodzajów śrub na których są one montowany M8 i M10 jakie mocowanie jest w GS'ie?
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)?
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością?
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)?
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością?
:
M10
Nie koniecznie jest potrzebny i Leon miał rację bo dokładnie to opisałem
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69907#69907
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69991#69991
więc trzeba czytać ze zrozumieniem, albo wymieniasz przerywacz, albo stosujesz rezystory, tak czy inaczej JEDEN przerywacz
Jak byś dał link do konkretnych kierunków łatwiej było by to ocenić, bo czy kierunki z louisa za 80 czy 100 zł będą lepsze
joeey napisał/a: |
1. Na allegro jest kilka rodzajów śrub na których są one montowany M8 i M10 jakie mocowanie jest w GS'ie? |
M10
joeey napisał/a: |
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)? |
Nie koniecznie jest potrzebny i Leon miał rację bo dokładnie to opisałem
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69907#69907
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69991#69991
więc trzeba czytać ze zrozumieniem, albo wymieniasz przerywacz, albo stosujesz rezystory, tak czy inaczej JEDEN przerywacz
joeey napisał/a: |
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością? |
:
M10 czyli śruba, którą odkręcę kluczem 10 dobrze rozumiem?
No faktycznie było, ale gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje? Czy łatwo się do niego dobiorę? Żeby wymienić na ten co będzie współpracował z ledami.
Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować?
Kierunkowskazy nad którymi się zastanawiam to:
http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html
http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html
No faktycznie było, ale gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje? Czy łatwo się do niego dobiorę? Żeby wymienić na ten co będzie współpracował z ledami.
Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować?
Kierunkowskazy nad którymi się zastanawiam to:
http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html
http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html
:
M10 to średnica gwintu w mm, a nakrętka jest na klucz 16 lub 17 mm do tej śruby. Jeżeli gwint jest M8 to nakrętka jest na klucz 13 mm.
joeey napisał/a: |
M10 czyli śruba, którą odkręcę kluczem 10 dobrze rozumiem?
|
M10 to średnica gwintu w mm, a nakrętka jest na klucz 16 lub 17 mm do tej śruby. Jeżeli gwint jest M8 to nakrętka jest na klucz 13 mm.
:
patrząc na schematy w Haynes'e to przerywacz jest 2 pinowy.
Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe
Co do gwintu to sprawa wygląda troche inaczej, tak jak napisał Kubunia M10 oznacza, że gwint ma średnicę 10mm, ale (przynajmniej w F'ce tak jest u mnie) oryginalne nakrętki w suzuce są większe od tych metalowych odpowiadających gwintowi metrycznemu.
I tak standardowa nakrętka do gwintu M10 to 14, a suzukowska to 17
W okolicach regulatora napięcia pod prawą tylką owiewką ci się on znajduje
(szyk wyrazów godny Yody )
joeey napisał/a: |
Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować? |
Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe
Co do gwintu to sprawa wygląda troche inaczej, tak jak napisał Kubunia M10 oznacza, że gwint ma średnicę 10mm, ale (przynajmniej w F'ce tak jest u mnie) oryginalne nakrętki w suzuce są większe od tych metalowych odpowiadających gwintowi metrycznemu.
I tak standardowa nakrętka do gwintu M10 to 14, a suzukowska to 17
joeey napisał/a: |
gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje? |
W okolicach regulatora napięcia pod prawą tylką owiewką ci się on znajduje
(szyk wyrazów godny Yody )
:
Tylko, że wydaje mi się, że te drugie będą lepiej widoczne z boku, bo mają większą krawędź boczna (ta przezroczysta), więc teraz mam dylemat
Tak się zastanawiam dlaczego wszyscy używają tych fabrycznych kierunkowskazów? Przecież one są brzydkie Nikomu nie chce się w to bawić?
Pomogłeś mi teraz muszę przekalkulować czy będę miał wystarczająco funduszy, żeby się w to pobawić
Cytat: |
Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe |
Tylko, że wydaje mi się, że te drugie będą lepiej widoczne z boku, bo mają większą krawędź boczna (ta przezroczysta), więc teraz mam dylemat
Tak się zastanawiam dlaczego wszyscy używają tych fabrycznych kierunkowskazów? Przecież one są brzydkie Nikomu nie chce się w to bawić?
Pomogłeś mi teraz muszę przekalkulować czy będę miał wystarczająco funduszy, żeby się w to pobawić
:
Ja zmieniłem tylko losze z pomarańczowych na białe i w środek mam włożone pomarańczowe żarówki
:
proponuje cos takiego - po doktoryzacji nad ledami i rezystorami (jestem elektronikiem) stwierdzielm ze wszystkie stare moto maja opor do ledow wiec znalazlem sobie rozwiazania - male i ladne strzalki z pomaranczowa zaroweczka, mialem w r6 a teraz w gs
http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916
pozdro
http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916
pozdro
:
Jedyna wada tych kierunkowskazów według mnie to żarówki, które ciężko dokupić. Jak zaranie tylko w ofercie larssona je znalazłem
gabik napisał/a: |
proponuje cos takiego - po doktoryzacji nad ledami i rezystorami (jestem elektronikiem) stwierdzielm ze wszystkie stare moto maja opor do ledow wiec znalazlem sobie rozwiazania - male i ladne strzalki z pomaranczowa zaroweczka, mialem w r6 a teraz w gs
http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916 pozdro |
Jedyna wada tych kierunkowskazów według mnie to żarówki, które ciężko dokupić. Jak zaranie tylko w ofercie larssona je znalazłem
:
Odpowiedz do tematu
hmm ja na ebayu mnostwo widze.
i jest tominimum ingerencji w instalacje
i jest tominimum ingerencji w instalacje