Problem z kierunkowskazami led
Odpowiedz do tematu

: Problem z kierunkowskazami led
zakupiłem ostatnio ładne kierunkowskazy na diodach led, instalacja niby nieskomplikowana ale,
gdy podłączę wszystkie nie działają :dontgetit:
Objaw jest taki ze działa tylko jedna para np lewe lub prawe i tylko wtedy gdy zepnę obwód przy drugiej parze.
Przewody podłączam na pewno prawidłowo bo na starych kierunkach wszytko działa

w necie wyczytałem ze nie wszystkie przerywacze kierunkowskazów działają z takimi kierunkami, bo są przygotowane na prace 4 x 5wat (żarówki) a nie 4 x 1wat (diody)

ktoś z was może miał podobny problem? :zdziwko:

metalbeast
[Usunięty]
:
nie znam się na elektronice, ale do głowy przychodzi mi założenie rezystora na obwody. Diody dają za mały opór i sterownik głupieje pewnie i nie załącza. Z tond poprawa przy spiętym obwodzie.
Nie wiem jaką wartość rezystora należy wpiąć.

Spajdi
[Usunięty]
:
To co napisał metal jest logicznie wytłumaczalne i może i dałoby się wyliczyć tak oporniki, żeby uzyskać ten pobór 5W na migacz, ale z tego co wyczytałem w necie to jest trudno dobrać tak oporniki, żeby wszystko śmigało, a poza tym oczywiście te oporniki strasznie się grzeją bo opornik rozprasza energię właśnie poprzez ciepło jak wiadomo także to jest taka troszkę partyzancka metoda. Proponuję zakup przerywacza przewidzianego pod LED'y np.

http://sklep.mieloch.pl/p...sid=e228045bad6

Przerywacz wydaje mi się najrozsądniejszym wyjściem nie koniecznie ten z linku, ale na pewno znajdziesz więcej ofert na necie :)

ps. nie stosowałem takiego przerywacza i nic nie gwarantuje, ale skoro piszą, że do LED'ów to powinno być OK zawsze możesz oddać jak nie będzie śmigać ;)


Pozdrawiam.

AllachII
[Usunięty]
:
Spróbujcie dac po jednym rezystorze 5Watowym o rezystancji około 1K-Ohma a jak nie bedzie to pokombinujemy dalej

gr8soso
[Usunięty]
:
no no, bez elektronicznego przerywacza to kaplica. Wymieniałem niedawno zwykłe kierunki na LED bo tamte były nieskromnie duże i w jednym się przepaliła żarówka którą normalnie bym po prostu wymienił jednak była zespolona z obudową. Czyli, przepaliła się żarówka to kupuj nowy kierunek :kwasny: W każdym bądź razie podłączyłem wszystko jak trzeba a tu przednie kierunki nie działały wcale, a tylne obydwa cały czas się świeciły, i to takim bladym tylko światłem. Wystarczyło zamienić przerywacz na elektroniczny i wszystko wporzo Pozdros

joeey
[Usunięty]
:
1. Na allegro jest kilka rodzajów śrub na których są one montowany M8 i M10 jakie mocowanie jest w GS'ie?
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)?
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością?

:
joeey napisał/a:
1. Na allegro jest kilka rodzajów śrub na których są one montowany M8 i M10 jakie mocowanie jest w GS'ie?

M10
joeey napisał/a:
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)?

Nie koniecznie jest potrzebny i Leon miał rację bo dokładnie to opisałem
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69907#69907
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69991#69991
więc trzeba czytać ze zrozumieniem, albo wymieniasz przerywacz, albo stosujesz rezystory, tak czy inaczej JEDEN przerywacz
joeey napisał/a:
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością?
Jak byś dał link do konkretnych kierunków łatwiej było by to ocenić, bo czy kierunki z louisa za 80 czy 100 zł będą lepsze

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
joeey
[Usunięty]
:
M10 czyli śruba, którą odkręcę kluczem 10 dobrze rozumiem?


No faktycznie było, ale gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje? Czy łatwo się do niego dobiorę? Żeby wymienić na ten co będzie współpracował z ledami.

Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować?

Kierunkowskazy nad którymi się zastanawiam to:
http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html

http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html

Kubunia
[Usunięty]
:
joeey napisał/a:
M10 czyli śruba, którą odkręcę kluczem 10 dobrze rozumiem?

M10 to średnica gwintu w mm, a nakrętka jest na klucz 16 lub 17 mm do tej śruby. Jeżeli gwint jest M8 to nakrętka jest na klucz 13 mm.

:
joeey napisał/a:
Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować?
patrząc na schematy w Haynes'e to przerywacz jest 2 pinowy.

Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe

Co do gwintu to sprawa wygląda troche inaczej, tak jak napisał Kubunia M10 oznacza, że gwint ma średnicę 10mm, ale (przynajmniej w F'ce tak jest u mnie) oryginalne nakrętki w suzuce są większe od tych metalowych odpowiadających gwintowi metrycznemu.

I tak standardowa nakrętka do gwintu M10 to 14, a suzukowska to 17

joeey napisał/a:
gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje?

W okolicach regulatora napięcia pod prawą tylką owiewką ci się on znajduje
(szyk wyrazów godny Yody :D :D :D )

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
joeey
[Usunięty]
:
Cytat:
Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe

Tylko, że wydaje mi się, że te drugie będą lepiej widoczne z boku, bo mają większą krawędź boczna (ta przezroczysta), więc teraz mam dylemat

Tak się zastanawiam dlaczego wszyscy używają tych fabrycznych kierunkowskazów? Przecież one są brzydkie :P Nikomu nie chce się w to bawić?

Pomogłeś mi teraz muszę przekalkulować czy będę miał wystarczająco funduszy, żeby się w to pobawić :oczami:

:
Ja zmieniłem tylko losze z pomarańczowych na białe i w środek mam włożone pomarańczowe żarówki

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
gabik
[Usunięty]
:
proponuje cos takiego - po doktoryzacji nad ledami i rezystorami (jestem elektronikiem) stwierdzielm ze wszystkie stare moto maja opor do ledow wiec znalazlem sobie rozwiazania - male i ladne strzalki z pomaranczowa zaroweczka, mialem w r6 a teraz w gs

http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916

pozdro

SERWIS_MOTOWIT
[Usunięty]
:
gabik napisał/a:
proponuje cos takiego - po doktoryzacji nad ledami i rezystorami (jestem elektronikiem) stwierdzielm ze wszystkie stare moto maja opor do ledow wiec znalazlem sobie rozwiazania - male i ladne strzalki z pomaranczowa zaroweczka, mialem w r6 a teraz w gs

http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916

pozdro


Jedyna wada tych kierunkowskazów według mnie to żarówki, które ciężko dokupić. Jak zaranie tylko w ofercie larssona je znalazłem

gabik
[Usunięty]
:
hmm ja na ebayu mnostwo widze.
i jest tominimum ingerencji w instalacje :D

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.