WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknacy gaznik, problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   Cieknący gaźnik, problem z odpaleniem

Witam, jest to pierwszy post na tym forum, i niestety musze zacząć go w tym temacie :(
Jestem posiadaczem GS-a z '93 roku, ma przejechane ~56k km, jest to moje pierwsze moto w życiu(wybrałem go ze względów bezpieczeństwa). Od kupna przejechałem nim prawie 1000km, po tym przebiegu stwierdziłem, że do regulacji są zawory, oraz do wymiany nadaję się uszczelka pod pokrywe zaworów. Od kupna GS chodził jak złoto, zero problemów, tylko paliwo lałem, i jechałem :) . Niestety, różowe dni się skończyły, w środe po powrocie ze szkoły zobaczyłem że pod moto jest wielka plama, okazało się, że z gaźnika cieknie paliwo (z lewego). No więc z kolegą rozkręcamy, czyścimy, przedmuchujemy i skręcamy. Czas na start, kranik ustawiony na RES, kręci, kręci, kręci i nic, no to ustawiamy na PRI, ssanie, cyk i od dotknięcia GS wchodzi na obroty, wyłączam ssanie pieknie trzyma obroty(pomijająć stuk na zaworach). Przełączam kranik na RES (podczas pracy silnika) motor chodzi dalej równo i przyjemnie i po około 15 minutach chodzenia na biegu jałowym gaśnie.... nie ma możliwości odpalenia go, gdy kranik jest w pozycji RES lub ON... GS odpala, lub chodzi tylko jak jest w pozycji PRI... powiem tylko, że przed czyszczeniem gaźników wszytko było OK i ani razu nie musiałem włączać PRI... Jakieś sugestie? Wyczyścić kranik? podnieść iglice? Ręce mi opadają, liczę na Waszą pomoc, i przepraszam za długi post :)
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   

Przeszukaj forum było... Nie podłączyliście, albo jest nieszczelny, albo źle podłączony przewód podciśnienia który idzie z gaźnika (właśnie z lewego) do kranika ! Pisałem o takim problemie kilka razy i nie będę znowu pisał referatów przejrzyj moje posty opisałem wszystko dokładnie... :oczami: Poza tym nie napisałeś skąd Ci ciekło, ale na wszelki wypadek poczytaj posty o przelaniu gaźników o paliwie w oleju i takie tam... W każdym razie sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł i czy olej nie śmierdzi benzyną...

Pozdrawiam ;)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   

Kolego Spejdi, czytałem dużo na forum, ale takiego problem jak mój nie znalazłem... przewód który idzie do lewego gaźnika jest ok, nigdzie nie jest załamany podłączony w dobrym miejscu, nieszczelny? tego nie sprawdzałem, ale jak z dnia na dzień mógł się rozszczelnić? Ska ciekł gaźnik? Otóż gaźnik lewy ciekł z odpowietrzenia ( ten przewód co jest u góry) strzelał tymi małymi otworami (co są od strony wlotu powietrza do gaźnika) tak że z airboxa ciekło bardzo mocno paliwo oraz ciekł od dołu z komory pływakowej.... Paliwa w oleju nie ma, na 100%

Gdyby problemem była taka błahostka jak wężyk to bym na forum nie pisał, dodam że kranik również był czyszczony
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   

To jak wyjaśnisz to, że na PRI chodzi normalnie ,a na ON i RES nie ? To może być TYLKO jakaś błahostka wygląda to na to, że membrana w kraniku się nie otwiera i nie dociera paliwo i tyle skoro na PRI jest wszystko OK... "Wyczyścić kranik ? Podnieść iglicę?", a teraz piszesz, że kranik czyszczony ? Hehe to coś tu się nie zgadza...Poza tym co ma podnoszenie iglicy do tego, że moto działa tylko na PRI :przestraszony: To tak jakby powiedzieć, że samochód nie zapala bo ma zderzak połamany :rotfl:

Żeby nie było niejasności to ja za chwilę napiszę poradnik o kraniku w GS bo widzę, że to nie jest do końca jasne. Ustawiając kranik na PRI pozwalasz, żeby paliwo cały czas swobodnie spływało do gaźników (tak jak w starych motocyklach ! ) i skoro wtedy motocykl działa normalnie tzn. że z gaźnikami na 90% jest wszystko w porządku, a problemu należy szukać w zasilaniu paliwem. Na ustawieniu ON i RES paliwo NIE ścieka samoczynnie do gaźników, ale dopiero po odpaleniu silnika podciśnienie z gaźnika otwiera w kraniku membranę, która przepuszcza paliwo, jeśli nie będzie podciśnienia nie będzie paliwa i wtedy na ON i RES moto nie będzie chodził, a na PRI będzie.

Skoro moto na PRI chodzi prawidłowo to nie rozumiem dlaczego szukasz przyczyny w gaźnikach, a nie w ich zasilaniu paliwem...
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   

Nie twierdzę, że z karnikiem jest wszystko w porządku, ja nie jestem jakimś tam specem, ale zauwazę, jeżeli jakiś wężyk będzie załamany albo niepodłączony :) . Nie wiem, rozkręce kranik, przedmucham na każdej pozycji, zobaczę czy przy wkładaniu airboxa nic nie wypadło
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008   

No bo naprawdę z tego co piszesz to musi być coś z kranikiem/podłączeniem... Zajrzyj do mojego posta ABC Kranika poczytaj, zobacz fotkę, rozbierz swój wyczyść, przeanalizuj jego budowę powoli, podłącz wszystkie przewody dobrze, a jak będziesz miał rozebrany to weź do gęby ten element gdzie jest membrana i zasysaj i zobacz jak membrana się porusza, a może nie będzie chętna do współpracy i będziesz znał odpowiedź ;)

Pozdrawiam.
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2008   

Zwracam honor, okazało się że przewód podciśnienia jest niepodłączony (dałbym sobie głowe uciać, że podłączałem), no ale pojawił się kolejny problem, GS chodzi w miarę równo (zawory do regulacji) i w pewnym momencie strzela powietrze z gaźników (od góry, tam gdzie są te małe o-ringi) obroty drastycznie spadają i nie chcą się podnieśc, po chwili znowu strzał powietrza i moto gaśnie... Gaźnik do regulacji? Czy łapie gdzieś lewe powietrze?
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2008   

Hehe no to dobrze, że to był tylko przewód tak przypuszczałem... :P Lewe powietrze raczej i to sporo... Rozbierz gaźniki zobacz w jakim stanie są te oringi, sprawdź połączenie gaźniki-silnik tak poza konkursem, ale to o czym mówisz to musisz koniecznie wyciągnąć gaźniki, przejrzeć te uszczelki od góry, sprawdź też te "zatyczki", które są na króćcach gdzie podłącza się wężyki do synchronizacji gaźników tam musi być szczelnie.

Tymczasem jadę pośmigać, pozdrawiam ;)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2008   

A czy to coś poważnego jeżeli nie ma tego małego o-ringa? U mnie go nie było, ale tam nie widać żadnej przerwy, gaźnik jest dobrze podłączony z silnikiem i airboxem, będę musiał zobaczyć jak wygląda w środku... ehh a bym chętnie pojeździł w taką pogodę :(
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2008   

No nie nie wierzę :D Ten mały oring MUSI tam być inaczej gaźnik łapie tam lewe powietrze i moto nie będzie normalnie pracować... Uzupełnij wszystkie o-ringi poskładaj wszystko tak jak trzeba i będzie śmigać maszyna... :hyhy:

Pozdrawiam ;)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2008   

No to już wiem dlaczego lewe powietrze łapie.... ehh
No ale cóż, człowiek się na błędach uczy, już teraz wiem żeby gaźników wieczorem nie rozkręcać :)
Jeszcze jedno pytanie ta śruba co jest na dole gaźników służy do regulacji obrotów na biegu jałowym?
I czy zbyt wolne schodzenie z obrotów może być przyczyną za mocno dokręconej linki gazu?
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Wrz, 2008   

Przyczyną zbyt wolnego schodzenia z obrotów w Twoim przypadku na 90% także jest lewe powietrze... Nie zbyt mocno naciągnięta linka gazu po prostu utrzymywałaby wyższe obroty... Tak duża śruba (do kręcenia palcami) jest do ustawienia obrotów biegu jałowego, a mają one wynosić 1200 +- 100.
Pozdrawiam ;)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Wrz, 2008   

Można taki o-ring kupić w jakimś sklepie?
To się podaje srednicę zew, czy wewn?
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Wrz, 2008   

Osobiście nie kupowałem, ale Breżniew wspominał coś o sklepie z częściami do maszyn rolniczych, że w takim sklepie można praktycznie każdy oring dostać :) Bo w motoryzacyjnym takim przeciętnym czy z częściami do motocykli marne szanse (szukałem przewodów paliwowych takich jak były oryginalnie w GS i nie ma szans też muszę jakiś sklep z częściami do maszyn rolniczych znaleźć... Przypuszczam, że to kosztuje grosze więc na oko kup kilka - kilkanaście sztuk w podobnym rozmiarze i któraś przypasuje jak nie to zmierz średnice suwmiarką :)

Pozdrawiam ;)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Wrz, 2008   

To nie to, cały czas strzela, ale odkryłem że gdy zdjąłem wężyk od podciśnienia z kranika to strzelał powietrzem, gdy zatkałem palcem motor złapał równe obroty i nie strzelał... wężyk? kranik?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.