Moj gs ma dola !! |
Autor |
Wiadomość |
stefan_2010 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008 Mój gs ma doła !!
|
|
|
Witam mam taki problem, kupiłem gs 500e który "miał być tylko do synchronizacji", gdy postawiłem go do mechanika powiedział że gazniki są do wymiany, ale mniejsza z tym. Gs miał na niskich obrotach doła który mi przeszkadzał ale jazda była z tą usterką możliwa ( falowały też obroty). Po wymianie gażników wyszło że ma jeszcze większego doła- takiego że trzeba ruszać z 6tyś. obrotów i to z ciężkim żalem ruszy. Mechanik powiedział ,że nie może z tym nic zrobić, że próbował wszystkich ustawień i tylko na tych jeżdzi. Mówił że to chyba coś z "podciśnieniem". Może mi ktoś doświadczony doradzić co to może być i jak zrobić żeby było dobrze ?.
Czekam na odpowiedz Artur. |
|
|
|
|
Macieja [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
próbowałeś zmienić mechanika ? |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
Na jakiej podstawie stwierdził, że gaźniki do wymiany ? Po co wymienił gaźniki skoro to nic nie dało ?! Co to za głąb za przeproszeniem, a nie mechanik, który coś robi, a dalej jest to samo i bierze za to pieniądze ? Powinieneś go nieźle pojechać... Podjedź do kogoś polecanego przez innych motocyklistów kto Ci nie będzie kitów wciskał jeśli sam sobie z tym nie poradzisz, a jeśli masz choć trochę smykałki do mechaniki i masz chęci to czytając/przeszukując forum i zaglądając do serwisówki Haynes'a sam byś doszedł do ładu z moto... Może tylko kranik jest zapchany i za mało paliwa dociera do gaźników ? Może filtr powietrza jest ostro zasyfiony i źle wyregulowane gaźniki... W każdym razie nie wygląda to na żadną mistyczną sytuację, porządne czyszczenie i regulacja gaźników, wymiana filtra powietrza, czyszczenie kranika, wyczyszczenie kranika i "filterka" który jest wewnątrz baku, wymiana świec i moto musi śmigać cudów nie ma No i jeszcze sprawdzić gumowy przewód podciśnienia, który otwiera kranik jest on podłączony do lewego gaźnika patrząc z pozycji jakbyś siedział na moto... Może za słabo otwiera membranę i za mało paliwa dociera do gaźników.
Przyczyn może być wiele, ale ten motocykl jest na tyle prosty, że jeśli przeprowadzisz podstawowy serwis sam to dojdziesz do tego dlaczego nie chodzi tym bardziej, że masz stosunkowo łatwy problem do zdiagnozowania bo problem występuje cały czas, a nie np. występuje tylko w określonych warunkach itp. bo wtedy już może być trudniej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
zacznij od przejrzenia postów związanych z "dziurą" w obrotach, duszeniem, muleniem, kranikiem i gaźnikami oraz tak jak zostało napisane - zmień mechanika. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008 Re: Mój gs ma doła !!
|
|
|
stefan_2010 napisał/a: | ... Mechanik powiedział ,że nie może z tym nic zrobić, że próbował wszystkich ustawień i tylko na tych jeżdzi... | |
|
|
|
|
stefan_2010 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Wrz, 2008
|
|
|
Filtr powietrza jest nowy tak samo jak oleju i olej. Dużego pojęcia nie mam o mechanice ale wydaje mi się że jak się dławi na nizszych obrotach a od wyzszych juz dobrze idzie to nie powinno być to paliwo bo cały czas by przerywał. Obstawiam raczej powietrze.
Dajce mi pare rad co to może być to sam piosprawdzam i może do czegoś dojde. A w Białymstoku nie znalazlem jeszcze dobrego mechanikia. U kazdego jest coś nie tam i żaden mi nie przypad do gustu dlatego za każdym razem udaje sie do innego. |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
Siemka gdybyś przeszukał tematy to doszedłbyś do tego co jest grane ale postaram ci sie to co masz zrobić w miarę dostępnie opisać i na stówkę dasz radę (z tego co opisałeś to regulacja i po wszystkim)
- odkręć bak (nie zdejmuj) odkręć czarne pokrywki na gaźnikach zdejmij je (uważaj żeby nie zgubić takich małych o ringów uszczelniających króćce do synchro)
- zdejmij membrany i przepustnice
- zabezpieczenia na iglicach załóż na czwarty rowek od góry (to moja propozycja może trzeba b zmienić ale raczej b git i optymalnie)
- złóż gaźniki ostrożnie żeby nie pogiąć iglic nie rozerwać membran nic nie pogubić itp to naprawdę proste niema sie czego bać
- śruby składu mieszanki wkręć bo końca (najlepszy do tego będzie płaski bit do wkrętarki) a następnie jedną i drugą wykręć o 2 i pół obrotu
- odpal motocykl daj mu sie rozgrzać a nast powoli wykręcaj (żeby miał czas zareagować) kolejno śruby składu mieszanki najpierw jedna a później drugą jak b wykręcał to obroty powinny rosnąć jak przestaną rosnąć to zacznij wykręcać tę z drugiego gaźnika i tak samo do mom aż obroty przest rosnąć
- nast śrubą od wolnych obrotów ustawiasz obroty na ok 1100 do 1200 obr
- i na koniec synchronizujesz gaźniki możesz to zrobić bez wakumetrów (to nie jest takie niezbędne jak nie którzy piszą wystarczy trochę logicznego myślenia) ważne moto musi być rozgrzane dodajesz gazu i co się dzieje? dławi się nie wchodzi na obroty to kręcisz śrubę od synchro w lewo (albo w prawo nie pamiętam ale raczej w lewo nie istotne jak się pogorszy to znaczy że w drugą trzeba kręcić) np o jeden obrót dodajesz kilka razy lekko gazu i jak dalej to samo to kręcisz dalej i dalej aż poczujesz że przy dodawaniu gazu zaczyna ładnie sie wkręcać od dołu aż do wysokich obrotów bez zająknięcia jak przekręcisz za daleko to będzie wolno schodził z obr albo b sie zawieszał się na wysokich obrotach wtedy kręcisz w prawo (czyli w odwrotną str niż dotychczas) kręć po trochu po przekręceniu zawsze kilka razy dod gazu musisz trafić mniej więcej w środek tak żeby schodził z obrotów i ładnie sie wkręcał (to napr proste)
- załóż bak i śmigaj po zrobieniu jakiejś traski obejrzyj świece i najw dokonaj jakiejś korekty (wątpię że będzie potrzebna)
Na STÓWKE będziesz zadowolony z efektu, ściągnij sobie serwisówkę i oblookaj gaźniki żebyś wiedział co i jak i gdzie są te śruby o których mówiłem w sumie rozkr gaźników i reg składu można by pominąć ale nie wiesz co ci ten gościu tam nagrzebał więc zrób to.
Dasz rade i będzie git.
PS http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=695 |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 27 Wrz, 2008
|
|
|
wg mnie powinieneś zacząć od sprawdzenia samostartem czy gaźniki łapią lewe powietrze oraz od sprawdzenia koloru świec wtedy będziesz wiedział jaką masz mieszankę. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|