Skrzynia czy sprzeglo? Luz miedzy biegami! Stuki skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2009
|
|
|
Mac dada normalna rzecz po prostu miedzy 1-2 jest większy luz niż między innymi biegami bo pośrodku jest "neutral" więc musisz mocniej wbijać tą dwójkę i tyle, to jest normalne ja też nieraz taki przypał miałem
Pozdr |
|
|
|
|
darek138 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009 zgrzyty
|
|
|
Witam.Kupiłem pięknego GS i oczywiscie mam problem.Po paru dniach jazdy zauwarzylem ze cos nie tak jest z skrzynią biegów albo jestem przewrazliwiony .Otóż podczas jazdy czasami słychać zgrzyt przy redukcji biegów zwłaszcza z 3 na 2.Na wyższych rzadko.Nie wiem co jest przyczyną biegi wchodzą idealnie.Zauwarzyłem że przy ostrzejszej redukcji z np 4 na luz ten zgrzyt sie nasila,jesli np zredukuje na 3 i przejade kawalek i zredukuje na 2 to chodzi idealnie.Już drugi raz przez 4 dni znalazlem luz miedzy 2 a 3 .Powiem ze jezdze bardzo ostroznie silnik maks krece do 4tys nigdy wiecej czy moze byc przyczyna to ze za slabo biegi wybijam ale czy mocne wybicie nie uszkodzi skrzyni?Dzieki za pomoc. |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009
|
|
|
zeby cos takiego zdiagnozowac trzeba samemu tego doswiadczyc, akurat gs jest na tyle wiekowa konstrukcja ze roznego rodzaju zgrzyty stuki i szumy dochodzace z silnika sa dla niego absolutnie normalne, ale nie znaczy to ze mozna ignorowac niepokojace objawy... luz miedzy 2 a 3 juz raczej nie jest kwestia "ten typ tak ma"... a w polaczeniu z niepokojacymi cie dzwiekami staje sie juz jakims problemem... niestety musisz na chwile odlozyc na bok ostrozna jazde i wkrecic silnik wyzej, przeciagnij 1 do konca i wbij 2... tez przeciagnij i wbij 3... oczywiscie tez przeciagnij (polecam w tym celu udac sie na jakies opuszczone lotnisko albo dluga prosta na ktora nic z boku ci nie wyjedzie)... sprawdzisz czy ci biegi wyskakuja... |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009
|
|
|
Zacznij od wymiany oleju oraz sprawdź regulację sprzęgła, jaki masz luz na klamce?
Pamiętaj że ważna jest technika zmiany, oraz zdecydowane wbicie biegu. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009
|
|
|
moja propozycja:
Wbijaj biegi zdecydowanie. Nie wiem co masz na myśli mocno. Po prostu góra to góra i do końca a nie jakieś tam podniesienie wajchy. Skrzyni nic się nie stanie. Na dół dokładnie tak samo. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009
|
|
|
Ja kiedyś sprawdzałem jak działa skrzynia przy powolnym zmieniani biegów i niwraz slychac wlasnie delikatny zgrzyt może jednak zbyt delikatnie sie za to zabierasz I tak jak Hubert mowi pobaw sie regulacja moze to tylko kwestia regulacji |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
darek138 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
Witam.Przy bardziej zdecydowanej redukcji biegow zgrzyty ustaja .To moj pierwszy powazny motocykl i dlatego jestem zbyt ostrozny.Dziekuje wam za szybka pomoc.Mam jeszcze takie pytanie czy jazda na 3-4tys obrotow moze zaszkodzic silnikowi.Lubie na takich obrotach jezdzic bo nie mam sumienia mu odkrecic wyzej. |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
Tak, może zaszkodzić. Motocykle są projektowane tak, by je kręcić
Jak chcesz spokojnie jeździć to trzymaj od 4,5 do 6 tysiaków. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
No to już chyba ustaliliście, że luz między biegami jest rzeczą w miarę normalną? mnie się to nie zdarzyło, ale mogę tak samo jak inni potwierdzić, że kiedy wbijamy biegi jak panienka (bez obrazy dziewczyny) to lubią wyskoczyć...
Kiedy sobie za wysoko dźwignie ustawiłem, to nie dobijałem jej butem do końca, czego efektem były wyskakujące w dół biegi.
A tak przy okazji, warto zmienić olej w nowym moto. Nowy nie nowy, nie ważne co tam gadają... moze być nowy ale z paliwem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|