Filtr powietrza - wymiana czy czyszczenie? |
Autor |
Wiadomość |
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011 Filtr powietrza - wymiana czy czyszczenie?
|
|
|
Mam poważne podejrzenia że mój filtr powietrza jest zasyfiony a nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytania (może źle szukam ).
Powiedzcie mi czy warto czyścić filtr czy lepiej odrazu wymienić? Nie jest to chyba problem dostać się do filtra ale jeżeli się go nie czyści to szkoda czasu.
Poza tym jak się go czyści jeżeli już? W poprzednim motocyklu miałem taką gąbkę którą myłem i zakładałem z powrotem, w gsie czyści się na sucho czy też się jakoś myje? |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011
|
|
|
Serwisówka Haynes - sciągnij i poczytaj.
Every 3000 km - Clean the air filter element.
Every 12 000 km or 2 years - Replace the air filter.
Czyścisz sprężonym powietrzem dmuchając tylko od zewnątrz tak żeby kurz i zanieczyzczenia wylatywały środkiem. Niczym nie smarujesz, chyba że masz filter K&N - takiego się nie wymienia tylko czysci i smaruje. Ale na 90% masz zwykły. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011
|
|
|
Rozebrałem suzi i mam mniej więcej coś takiego:
KLIK
Tylko mój jest z wierzchu jeszcze w takiej jakby blaszanej puszcze. W każdym bądź razie tak to wygląda.
Więc mam go potraktować sprężonym powietrzem ?
Jest trochę zasyfiony. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011
|
|
|
Jeśli jest tylko zasyfiony ale suchy to spróbuj przedmuchać powietrzem, jak to nie pomoże to wymień, 40 zł nie majątek a wystarczy na 15 tkm i spokojna głowa, a silnik zadowolony.
W blaszanej puszcze to zwykły papierowy, tego się nie myje. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011
|
|
|
Cytat: | Rozebrałem suzi i mam mniej więcej coś takiego:
KLIK |
Jak ten Twój filtr nie jest papierowy/tekturowy tak jak ten zwykły filtr:
tylko z takiego jakby płótna jak na fotce od Ciebie i ma taki czerwonawy kolor (a nie żółty/brązowy/biały) to masz K&N lub coś podobnego typu. W takim razie tego się nie wymienia. Takie filtry nasącza się specjalnym preparatem, potem przepłukuje w wodzie i nasącza specjalnym olejem czy coś w ten deseń. Poczytaj o tym na necie, ja Ci więcej nie mogę na ten temat powiedzieć. A jak masz coś takiego jak na fotce ode mnie to tak jak Ci wyżej napisałem co 3 tys. czyszczenie, co 12 tys. wymiana. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
Mam dokładnie taki filtr jak na zdjęciu u kolegi wyżej czyli nie jest to jednak K&N.
Dobrze wiedzieć.
Trochę go przedmuchałem, nie jest jakoś makabrycznie zesyfiony ale trzeba będzie chyba niebawem wymienić. Macie racje że te kilkadziesiąt złotych nie majątek a jak już się chce spokojnie jeździć lepiej go wymienić.
Dzięki za szybkie odpowiedzi |
|
|
|
|
kola [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
nie polecam takiego, lepiej kupic jakis lepszy, u siebie przed wymiana mialem jakis inny, zalozylem ten H-F i jakies takie wrazenie mialem ze sie ciut gorzej zbiera gs |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
kola napisał/a: | nie polecam takiego, lepiej kupic jakis lepszy, u siebie przed wymiana mialem jakis inny, zalozylem ten H-F i jakies takie wrazenie mialem ze sie ciut gorzej zbiera gs |
Chyba to było tylko wrażenie. Jeżeli filtr ma odpowiednią przepustowość i jest zbudowany z tak jak nakazuje producent to bez różnicy jest kto dany filtr wyprodukował. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
a synchro i skład mieszanki po wymianie zrobiłeś ? |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
kola napisał/a: | nie polecam takiego, lepiej kupic jakis lepszy, u siebie przed wymiana mialem jakis inny, zalozylem ten H-F i jakies takie wrazenie mialem ze sie ciut gorzej zbiera gs |
Zawsze można kupić MIW'a (Meiwa) i będzie pewność że z filtrem wszystko ok, bo jest to filtr seryjnie montowany. Kosztuje jednak 2x tyle co hiflo, które jest raczej sprawdzone i nikt chyba nie ma z nim problemów. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
kola [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2011
|
|
|
Yarccom napisał/a: | a synchro i skład mieszanki po wymianie zrobiłeś ? |
ano nie zrobilem, i tu moze byc pies pogrzebany takze cofam opinie o h-f |
|
|
|
|
czajnaliarek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Mar, 2012
|
|
|
Dziś chciałem wymienic filtr powietrza 2 śruby są pod siedzeniem a żeby do 2 pozostałych sie dostać to trzeba wykręcić te śruby po bokach co trzymają zbiornik. Tak też zrobiłem ale bak unosi się tylko pod niewielkim kątem i nie mogę dojść do tych 2 tylnych śrub jak będę go mocniej ciągnął to mi się przewód odczepi, który wychodzi ze zbiornika taki wąski który jest tylko wciśnięty w tulejke, nie wiem od czego to bo paliwowy to taki czarny dośc gruby który przymocowany jest metalowymi zaciskami. Poradźcie proszę jak dostać się do tych tylnych śrub. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 07 Mar, 2012
|
|
|
czajnaliarek, ten o którym piszesz, to odpowietrzenie i odprowadzenie skroplin z wlewu paliwa, natomiast aby bardziej unieść zbiornik paliwa, po odkręceniu musisz go przesunąć do tyłu aby uwolnić zaczep zbiornika przy główce ramy, wtedy powinieneś go bardziej do góry podnieść bez problemu. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
czajnaliarek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Mar, 2012
|
|
|
Dzięki studi na pomoc z Twojej strony można zawsze liczyć no ok to jutro spróbuje. Dziś chciałem wymienić filtr powietrza, olej i filtr oleju a zdążyłem tylko dodać do oleju specjalnego środka który czyści silnik, rozgrzać moto, spuścic olej i wymienić filtr oleju. Jutro go zaleje nowym olejem i powalcze z tym filtrem powietrza. Chyba nic się nie stanie jak postoi moto bez oleju? Pozdro! |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Sro 07 Mar, 2012
|
|
|
czajnaliarek napisał/a: | Chyba nic się nie stanie jak postoi moto bez oleju? Pozdro! |
Jak tylko postoi to co ma się stać? Wkręć tylko bagnet żeby nic przypadkiem z powietrza się nie dostało (jakieś paprochy itp.) i tyle, może tak stać. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
|