Ukrecona sruba od egr
Odpowiedz do tematu

: Ukręcona śruba od egr
Cześć,

Dzisiaj trochę grzebałem przy moim motorze i chciałem odkręcić te dwa wężyki, które wchodzą do silnika pod rurami wydechowymi. Uznałem, że są mocno skorodowane, więc dobrze by było to ruszyć i porządnie przeczyścić.

Spryskałem je WD40 z odrdzewiaczem i chwilę poczekałem. Później oczyściłem małą szczotką drucianą. Nałożyłem nasadkę 10 i zacząłem odkręcać. Poszło z lekkim oporem, ale nakrętka ruszyła. Zrobiłem dwa obroty i okazało się, że to śruba w połowie pusciła, a nie nakrętka (czytać: ukręciłem nakrętkę ze śrubą). Jej resztka została na równi z mocowaniem wężyka przy silniku. Teraz zastanawiam się czy będzie bardzo ciężko wykręcić jej resztkę i co zrobić z drugą nakrętką: ukręcić, spróbować uciąć czy jeszcze inaczej?

Macie jakieś pomysły? Ktoś przez to przechodził?

Pozdro!

GS 500 H '07
:
Śrubę w CZYM !? !? :D
Zdjęcia.

Stara zasada jeśli coś jest dobre i działa to tego nie ruszamy.

Chcesz powiedzieć, że odkręcałeś śrubę nr 13 z nakrętką nr 16 i ta śruba numer 13 pękła na pół czy wykręciła się cała (bo ona ma gwint podwójny jak ta z pokrywy filtra oleju) ? Na zerwane śruby jest kilka metod i pełno tutoriali na YT.

GS 500 SF
:
No nie mogłem znaleźć lepszej nazwy na to. Wiem, to EGR nie jest, ale jest na to jakaś inna nazwa niż "2nd air"? Funkcję spełnia podobną do EGR...

Tak, dokładnie chodzi mi o śrubę z podwójnym gwintem. Nakrętka z częścią śruby została mi w ręku.

Cytat:
Stara zasada jeśli coś jest dobre i działa to tego nie ruszamy.

Mogę trochę się z tym zgodzić, choć przyznam, że pozostawienie tego na kolejne sezony spowoduje, że rdza wejdzie już w każdy zakamarek wokół tych elementów.

GS 500 H '07
:
Z tego co widzę to ukręciło się tak że jak zdemontujesz ten element to kawałek śruby będzie wystawał, więc nakręcasz nakrętkę, przyspawujesz ją, i próbujesz odkręcić, jak nie idzie to podgrzewasz i w końcu puści.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Ja też zrobił bym tak jak pisze Ziomek. Palnik gazowy w łapkę i wszystko odkręcisz. Elementy których nie chcesz grzać możesz zabezpieczyć.

GS 500 SF
:
Ok. Wszystko brzmi spoko, tylko nie mam niestety spawarki. Myślicie, że wystarczy dobrze pogrzać i puści? Może lepiej będzie użyć wykrętaka?

[ Dodano: Pią 04 Lis, 2022 ]
Btw, co macie na myśli, że elementy, których nie chcę grzać mogę zabezpieczyć? Czym?

GS 500 H '07
:
Podpowiem :D


GS 500 SF
:
Yyy. Szczerze, to nie wiem o co dokładnie Ci chodzi z tym zabezpieczaniem elementów. Przy elektronice dałbym taśmę kaptonową, ale przy palniku stosuje się jakąś osłonę termiczną? Czy chodzi Ci tylko o zabezpieczenie elementów przed przypadkowym podgrzaniem? Przeglądałem kilka filmików z grzania śrub, ale nic mi się nie rzuciło w oczy, stąd serio pytam.

GS 500 H '07
:
https://www.youtube.com/watch?v=QUUYDqFcw34

Folią aluminiową możesz zabezpieczyć dookoła żeby nie palić niepotrzebnie farby na silniku. Potem zacznie się łuszczyć i brzydko wyglądać a to z Twoim rozmachem już tylko krok od rozpołowienia silnika. Działaj bo temat już jest wyczerpany a jak nie to Valdi Ci odkręci :D

GS 500 SF
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.