WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Zatkany przewod prozni z kranika do gaznika
Autor Wiadomość
Kamilcuk 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Wrz 2021
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2021   Zatkany przewód próżni z kranika do gaźnika

Witajcie! Niedawno zakupiłem Suzuki GS500E 1995 GM51B. Odkryłem dziwny przewód paliwowy, który sobie zwisa przymocowany trytytką do gmoli, zatkany śrubką...

Po lepszej inspekcji (czyt. wyjęciu baku) stwierdziłem, że: przewód próżniowy pomiędzy kranikiem paliwowym, a gaźnikiem jest zablokowany z obu stron. Z gaźnika wychodzi przewód w dół zatkany na końcu ze wkręconą śrubką w środek przewodu. Od strony kranika paliwowego to samo - przewód zatkany swobodnie zwisa, na końcu ze wkręconą śrubką w środek przewodu.

Jaki może być cel takiej modyfikacji? Czy to może być reakcja na jakieś uszkodzenie gaźnika lub kraniku paliwowego, czy raczej brak umiejętności któregoś z serwisantów? Czy usuwając tę modyfikację i podłączając przewód tak jak powinien być, może się coś uszkodzić? Co mogę jeszcze sprawdzić, żeby się lepiej tego dowiedzieć?

Poprzedni właściciel nie zna się na mechanice w ogóle i powiedział mi tylko, że jeździł na ustawieniu zaworu paliwowego w pozycji PRI, bo "tak powiedzieli w warsztacie". Działanie gaźnika i tego przewodu próżniowego jest opisane w Suzuki_GS_500_E_1989-1999_Service_Manual.pdf, na stronie 105 na rysunku jest to rurka "2" z próżnią.

Z tego co rozumiem, ten przewód próżniowy podnosi zawór w kraniku paliwowym umożliwiając przepływ paliwa z kranika do gaźnika. Im większe ciśnienie, tym większy przepływ, a brak ciśnienia zamyka zawór, dzięki czemu gaźnik się nie zalewa jak silnik jest wyłączony. Jeśli tej rurki nie ma, to ma sens, że poprzedni właściciel jeździł na PRI - swobodny przepływ paliwa był możliwy wtedy, jak próżni nie ma, bo jest zatkany kabel, no ale, wtedy jednak przepływ jest swobodny i sobie spływa ze zbiornika do gaźnika. Przewód próżniowy od strony gaźnika wydaje się być "nabrzmiały", wyczuwam palcem ciśnienie w środku - na tej podstawie podejrzewam, że gaźnik działa i robi tam ciśnienie takie, jakie powinien robić.

Chcę tę modyfikację usunąć i podłączyć przewód jak powinien być. I tutaj mój post. Czy jest to jakaś znana modyfikacja, która, nie wiem, zwiększa osiągi motocykla lub coś takiego? Czy jest to po prostu samowolka, która jest niezgodna ze specyfikacją i w zasadzie powoduje przelewanie się gaźnika oraz zmniejszenie lub nierównomierny przepływ paliwa?

Starałem się szukać google i tu na forum czegoś podobnego, ale nie znalazłem niczego co by opisywało taką modyfikację.

Pozdrawiam!

zwisający przewód.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 117,92 KB

 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 856
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2021   

Rozbierz kranik i zobacz w jakim stanie jest membrana. Jak znam życie to nie działa tak jak powinna i dla tego zrobili taką rzeźbę. Chociaż nie wiem po co bo przełączając na PRI to kranik i tak nie korzysta z podciśnienia.
Ja na ten przykład miałem problem z dławieniem jakby paliwo nie dochodziło do gaźnika a po przełączeniu na PRI problem zniknął. Diagnoza taka że membrana umarła. Zamawiam nową i będę wymieniał.

I jeszcze ciekawi mnie to co napisałeś że czuć na tym wężyku że jest ciśnienie a przecież powinno być podciśnienie. Wykręć śrubkę z wężyka podłączonego do gaźnika, odpal silnik i zobacz palcem czy zasysa powietrze czy dmucha. Może coś jest nie tak i zamiast robić podciśnienie to robi ciśnienie.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
Kamilcuk 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Wrz 2021
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 27 Paź, 2021   

W końcu miałem wolny weekend, to miałem chwilę, by to rozebrać.

Kranik - zepsuty. Stara membrana, widać, że wycięta nożyczkami (!) dookoła, tak żeby tylko szczelnie zamknąć kranik. W kraniku była tylko membrana - nie było żadnych innych elementów.

Kranik kupiłem nowy - znalazłem najtaniej 250zł. https://allegro.pl/oferta/ir-kranik-paliwa-suzuki-gs-500-e-1989-2000-11017383817?snapshot=MjAyMS0xMC0wNVQyMjo0Njo0NS4xMjNaO2J1eWVyO2M0ODc0NzhkNTIwMmU2ZWIzNmIyMzk2ZmIxNTY5ZjQ2MmQ1YWJkYTAzNTM3NTcyMTljODkxYjdiMTliYTkxZjY%3D

Miałem jakieś przewody paliwowe, bo nie mogłem w sprzedaży ładnych znaleźć co by pasowały, wymieniłem, poskręcałem i wszystko działa jak trzeba.

> jakby paliwo nie dochodziło do gaźnika a po przełączeniu na PRI problem zniknął.

No to możliwe, że też kranik, ale możliwe, że może przewody zapchane albo że gaźnik brudny. Jest też filtr paliwa w baku, tez warto obejrzeć. Pokrywę na górze gaźnika łatwo się zdejmuje bez zdejmowania gażnika (no, bak trzeba zdjąć...) - można gaźnik z góry otworzyć i wyjąć sprężynę i dyszę i wizualnie sprawdzić na wszelki. https://www.youtube.com/watch?v=BX3ghygj4Q4 ;) Powodzenia i szerokości!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.