Zatkany przewod prozni z kranika do gaznika
Odpowiedz do tematu

: Zatkany przewód próżni z kranika do gaźnika
Witajcie! Niedawno zakupiłem Suzuki GS500E 1995 GM51B. Odkryłem dziwny przewód paliwowy, który sobie zwisa przymocowany trytytką do gmoli, zatkany śrubką...

Po lepszej inspekcji (czyt. wyjęciu baku) stwierdziłem, że: przewód próżniowy pomiędzy kranikiem paliwowym, a gaźnikiem jest zablokowany z obu stron. Z gaźnika wychodzi przewód w dół zatkany na końcu ze wkręconą śrubką w środek przewodu. Od strony kranika paliwowego to samo - przewód zatkany swobodnie zwisa, na końcu ze wkręconą śrubką w środek przewodu.

Jaki może być cel takiej modyfikacji? Czy to może być reakcja na jakieś uszkodzenie gaźnika lub kraniku paliwowego, czy raczej brak umiejętności któregoś z serwisantów? Czy usuwając tę modyfikację i podłączając przewód tak jak powinien być, może się coś uszkodzić? Co mogę jeszcze sprawdzić, żeby się lepiej tego dowiedzieć?

Poprzedni właściciel nie zna się na mechanice w ogóle i powiedział mi tylko, że jeździł na ustawieniu zaworu paliwowego w pozycji PRI, bo "tak powiedzieli w warsztacie". Działanie gaźnika i tego przewodu próżniowego jest opisane w Suzuki_GS_500_E_1989-1999_Service_Manual.pdf, na stronie 105 na rysunku jest to rurka "2" z próżnią.

Z tego co rozumiem, ten przewód próżniowy podnosi zawór w kraniku paliwowym umożliwiając przepływ paliwa z kranika do gaźnika. Im większe ciśnienie, tym większy przepływ, a brak ciśnienia zamyka zawór, dzięki czemu gaźnik się nie zalewa jak silnik jest wyłączony. Jeśli tej rurki nie ma, to ma sens, że poprzedni właściciel jeździł na PRI - swobodny przepływ paliwa był możliwy wtedy, jak próżni nie ma, bo jest zatkany kabel, no ale, wtedy jednak przepływ jest swobodny i sobie spływa ze zbiornika do gaźnika. Przewód próżniowy od strony gaźnika wydaje się być "nabrzmiały", wyczuwam palcem ciśnienie w środku - na tej podstawie podejrzewam, że gaźnik działa i robi tam ciśnienie takie, jakie powinien robić.

Chcę tę modyfikację usunąć i podłączyć przewód jak powinien być. I tutaj mój post. Czy jest to jakaś znana modyfikacja, która, nie wiem, zwiększa osiągi motocykla lub coś takiego? Czy jest to po prostu samowolka, która jest niezgodna ze specyfikacją i w zasadzie powoduje przelewanie się gaźnika oraz zmniejszenie lub nierównomierny przepływ paliwa?

Starałem się szukać google i tu na forum czegoś podobnego, ale nie znalazłem niczego co by opisywało taką modyfikację.

Pozdrawiam!

:
Rozbierz kranik i zobacz w jakim stanie jest membrana. Jak znam życie to nie działa tak jak powinna i dla tego zrobili taką rzeźbę. Chociaż nie wiem po co bo przełączając na PRI to kranik i tak nie korzysta z podciśnienia.
Ja na ten przykład miałem problem z dławieniem jakby paliwo nie dochodziło do gaźnika a po przełączeniu na PRI problem zniknął. Diagnoza taka że membrana umarła. Zamawiam nową i będę wymieniał.

I jeszcze ciekawi mnie to co napisałeś że czuć na tym wężyku że jest ciśnienie a przecież powinno być podciśnienie. Wykręć śrubkę z wężyka podłączonego do gaźnika, odpal silnik i zobacz palcem czy zasysa powietrze czy dmucha. Może coś jest nie tak i zamiast robić podciśnienie to robi ciśnienie.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
W końcu miałem wolny weekend, to miałem chwilę, by to rozebrać.

Kranik - zepsuty. Stara membrana, widać, że wycięta nożyczkami (!) dookoła, tak żeby tylko szczelnie zamknąć kranik. W kraniku była tylko membrana - nie było żadnych innych elementów.

Kranik kupiłem nowy - znalazłem najtaniej 250zł. https://allegro.pl/oferta/ir-kranik-paliwa-suzuki-gs-500-e-1989-2000-11017383817?snapshot=MjAyMS0xMC0wNVQyMjo0Njo0NS4xMjNaO2J1eWVyO2M0ODc0NzhkNTIwMmU2ZWIzNmIyMzk2ZmIxNTY5ZjQ2MmQ1YWJkYTAzNTM3NTcyMTljODkxYjdiMTliYTkxZjY%3D

Miałem jakieś przewody paliwowe, bo nie mogłem w sprzedaży ładnych znaleźć co by pasowały, wymieniłem, poskręcałem i wszystko działa jak trzeba.

> jakby paliwo nie dochodziło do gaźnika a po przełączeniu na PRI problem zniknął.

No to możliwe, że też kranik, ale możliwe, że może przewody zapchane albo że gaźnik brudny. Jest też filtr paliwa w baku, tez warto obejrzeć. Pokrywę na górze gaźnika łatwo się zdejmuje bez zdejmowania gażnika (no, bak trzeba zdjąć...) - można gaźnik z góry otworzyć i wyjąć sprężynę i dyszę i wizualnie sprawdzić na wszelki. https://www.youtube.com/watch?v=BX3ghygj4Q4 ;) Powodzenia i szerokości!

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.