WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
Sc0uT
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2007   Ładowanie akumulatora

Hej

Problem jest nastepujacy:
Jezdzilem na zarowce 90/100W ( jak dobrze pamietam) jezdzilem tak od ok 4 miesiecy. Ostatnio zauwazylem ze rozrusznik ledwo co kreci, ale moto zapala. Zmierzylem aku i mialo 11,6V (nowe aku ok 5 miesiecy ma). Sprawdziłem ładowanie i bez swiatel od 3tys obrotow ok 13,6V, podobnie(niewiele mniej) przy swiatlach tylnich i podswietleniu zegarów ( swiatla postojowe), ale gdy juz zaczłącze wsyztskie swiatla, to łądowanie przy 6tys to jest ok 12,5V. Wczesniej ładowanie na tej zarowce bylo prawie 14V. Posprawdzałem wszytskie kable, przeczyscilem styki, regulator jest ciepły, wiec działa, kostki powciskane. Z ciekawosci rozebralem reflektor i co ? Nie moglem wyciagnac tej cholernej zarowki ! jak sie pozniej okazało stopiła 1/3 kostki i sie zapiekła. Jakos mi sie udało wyciagnac, wlozylem 55/60W i ładowanie wzrosło, ale nie wiele... Achaa na obrotach normlanych ok 1200obr/min łądowanie ok 11,5V ;/


O co kaman ?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007   

Jeśli na żarówce 55/60W i obrotach 5000 / min napięcie jest niższe niz 13,8V to trzeba zmierzyć napięcie na samych przewodach wyjściowych z alternatora.
Po odłączeniu reglera zapinasz pomiędzy poszczególnymi fazami woltomierz prądu przemiennego z zakresem do 200V AC i odpalasz moto. Przy 5000 obr/min powinno byc co najmniej 70V. Pomiar robisz pomiedzy 1-2 , 2-3 , 3-1 z 3 przewodów. Możesz tez zmierzyć pomiędzy przewodami i masą. W tym wypadku nie powinno byc napięcia - uzwojenie jest odizolowane od masy silnika. Jeśli pokaze to uzwojenie jest uszkodzone bo ma zwarcie z masą. W przypadku uszkodzenia można przewinąć - koszt do 150PLN. Najlepiej zrobi to zakład naprawy silnikow elektrycznych zajmujacy sie regeneracja agregatów chłodniczych. Warunki pracy silnika w takim agregacie sa prawie identyczne jak w silniku moto.
Jesli napięcie wyjsciowe z alternatora jest prawidłowe a na wyjściu z reglera dalej niskie<11,5V to regler do wymiany.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
snovi
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2007   

co do ladowania to ja mam taki problem ze przy wolnych obrotach mam kolo 14V ale przy 5000obr napiecie spada do 13,8-13,9.
moze to byc wina regulatora czy cos innego??
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007   

Napiecie miesci sie jeszcze w zakresie podanym w serwisowce choc optymalnie było by ok 14,4V Pomiar robiłes na zapalonych swiatłach ? Aku w pełni naładowany?
Mozesz posprawdzać wszystkie połaczenia z alternatora i reglera oraz je przeczyscic.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Czw 29 Lis, 2007   

to ja pytanko tez na ten temat ale troche z innej beczki. Gdzie jest Alternator.domyślam sie ze po lewej stronie silnika ale jeśli mieli byście fotki jakies w stylu gdzie to jest to byłbym wdzieczny.
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Sc0uT
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Lis, 2007   

Alternator masz tak jak mowisz po lewej stronie, a dokladniej w lewym deklu (tam gdzie nozka zmiany biegów) Musisz sciagnac nozke z biegów, odkrecic tą miske mała, a dopiero potem tą wielką.
 
 
blizniak83
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   Ładowanie akumulatora

ok wiec sprawa wyglada nastepujaco - zamontowalem niedawno alarm - nie jezdzilem wcale przez 3tyg od momentu zamontowania alarmu...i akumulator padl - problem jest taki ze ladowalem go miesiac temu w warsztacie gdyz jeszcze nie mam zadnego prostownika nawet...
Teraz mam pytanie co myslicie bedzie lepsze nowy akumulator - co wydaje mi sie niezbyt dobrym pomyslem - mam motocykl zbyt krotko i trudno jest mi cos powiedziec o stanie akumulatora...a moze lepiej bedzie gdy kupie jakas ladowarke...
Jeszcze jedno - jak wyglada sprawa z alternatorem w GS500 mozna go jakos sprawdzic czy sie nie spsul? I jeszcze jedno sa moze na rynku urzadzenia ktore mozna wrzucic w plecak i na trasie w razie W pomoze odpalic GS?
Jak ktos ma pomysl odnosnie ladowarki i akumulatora prosze o jakies wskazowki - fotki, linki.
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

prostownik możesz sobie kupic i tak Ci sie przyda na przysżłość
ostanio nawet promocja była w lidlu kilka osób z forum go kupiło

co do alternatora to na odpalonym silnuku przy obciążeniu (światła mijania drogowe hamulca podgrzewane manety) zmierz sobie na akumulatorze jakie masz ładowanie w V
z tego co pamietam w zakresie 13,8 -14,4 V powinno byc

moze alarm żle podpiałeś i ciągnie prąd gdzieś cały czas
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

Rozładowanie aku przez alarm po dłuższym postoju to normalne zjawisko. Ponieważ akumulator ma niewielka pojemnosc -11Ah wystarczy prąd rzędu 50mA by sie rozładował. Jesli masz w alarmie mrugajacą diodę LED, to warto ja odłączyć. Zmniejszy sie rozładowanie aku przez alarm.
Akumulator koniecznie naładuj bo rozładowany akumulator szybko sie zasiarczy i będziesz musiał kupic nowy. Kup po prostu prostownik motocyklowy o max prądzie ładowania ok 1A lub automat i będzie ok. Jak masz garaż lub planujesz dłuzsza przerwe w jeździe podpinaj aku pod prostownik. Automat moze byc podpiety dowolnie długo. Zwykły ok 10-12h.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
blizniak83
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   ok

co sadzicie o tym?
http://www.halfords.com/w...tegoryId_78416#

hmmm zastanawiam sie czy wystarczy???

Do Yarccom -- Pytanie jeszcze - czym moge sprawdzic poziom akumulatora ladowania - przez alternator - czy miernik elektroniczny da rade? i gdzie to sie podlacza...

a tak na marginesie widzialem na forum mase ciekawych rzeczy elektronicznych do moto a czy jest moze gdzies system do kontroli naladowania baterii??? akumulatora???

P.S. Tej diody do alarmu nawet nie wyjalem z kartonu. :D
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

coś tańszego polecam.
http://www.allegro.pl/ite...ulatorowa_.html
taki sprzęt polecam.

Na zimę, długie nie obecności lub podładowanie akumulatora jak najbardziej tak.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   

Pewnie że możesz sprawdzić ładowanie w motocyklu- jest to nawet wskazane. Potrzebny będzie do tego woltomierz prądu stałego( zakres DC) . Podłączasz sondy do akumulatora, odpalasz moto i włączasz światła drpgowe. Przy 5000 obr/min powinno byc 13,8-15,5V. Jeśli jest mniej to aku nie jest ładowane.
Co robic dalej w takim wypadku masz napisane w serwisówce dostepnej na forum. Poszukaj linka.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2008   Re: Akumulator czy moze jakas ladowarka?

blizniak83 napisał/a:
...mam motor...


A my mamy motocykle! :evil:
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2008   Re: ok

blizniak83 napisał/a:


Do Yarccom -- Pytanie jeszcze - czym moge sprawdzic poziom akumulatora ladowania - przez alternator - czy miernik elektroniczny da rade? i gdzie to sie podlacza...



tak zwykły miernik elektroniczny
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Sie, 2008   Znikome ładowanie akumulora

Witam wszystkich debatujących nad tą sprawa,a problem jest następujący od pewnego czasu maiłem drobne problemyz moim jednosladem a konkrtnie to było tak ze podczas jazdy w nocy ewidentnie było widać że zegary wraz z przednim oświetleniem migały (nie jak kierunkowskazy) delikatnie pzygasały i znów normlnie tylko w szybkim tempie co się okazało że ładowane jest znikome (ok.12,63V), myślałem że to będzie wina regulatora napiecia, ale lipa to nie jest to kable mają przejście i już sam nie wiem co z tym robic co sądzicie na ten temat ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.