WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek Paliwa
Autor Wiadomość
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   Wyciek Paliwa

Hej. W moim suzuki gs 500 mam wyciek paliwa z tego wężyka na samym końcu co chyba odpowiada za pozbywanie się nadmiaru paliwa (?) Motocykl kupiłem niedawno i gdy wracałem nim od sprzedawcy ponad 100km zatankowałem do pełna, ale zapomniałem że mam na rezerwie i tak przejechałem 100km. Na drugi dzień po zakupie zauważyłem kałużę paliwa pod motocyklem i tak sobie kapało, ale teraz się ustabilizowało tak, że tylko na włączonym silniku zaczyna kapać(Chyba, że jest bardzo mało paliwa, ale jeszcze nie na rezerwie). W gaźniku może być syf i przez to kapać? Jak myślicie ile kosztowałoby mnie wyczyszczenie gaźnika, ewentualnie jego naprawa. Wiem, że wszystko zależy od tego kto robi, ale nie wiem czy nastawiać się bardziej na 300 zł czy 1500.. Jak to u was wygląda? Ile płacicie za czyszczenie gaźników? Dodam, że moto pali i jeździ normalnie ze swoją całą mocą. Jeżeli zakleję taśmą jakąś czy zaślepkę jakąś dam, aby dojechać kilka km do mechanika to się nic nie stanie? Nie chcę, aby policja w drodze się doczepiła, że mi coś kapie i zabrali dowód ;_;
 
 
Langus92 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 225
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

A może masz kranik w ustawieniu PRI? i Ci przelewa się cały czas. PRI to nie rezerwa :)
_________________
Romet Ogar 205> Suzuki RG 80> Suzuki GS 500E> .......... >Kawasaki GPZ 500> Suzuki Bandit 600S
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Pią 15 Mar, 2019   

Nie mam pri. Mam On ustawione, wiem że pri to nie rezerwa tylko chyba zalewanie gaźników czy jakoś tak. Całą drogę miałem ustawione RES
Śmieszniejsze tylko to, że ktoś ten kranik założył na odwrót :P Tam gdzie powinno być ON jest PRI, a tam gdzie PRI jest On (Jeszcze od tyłu napisane NO)
 
 
Langus92 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 225
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Hmmm a moze tylko tabliczke źle założył wrzuc moze foto kranika to ktoś kto ma gsa ci powie czy to tak ma być. Ja niestety już nie mam
_________________
Romet Ogar 205> Suzuki RG 80> Suzuki GS 500E> .......... >Kawasaki GPZ 500> Suzuki Bandit 600S
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Sob 16 Mar, 2019   

Ok, wrzucam tutaj zdjęcie. Kranik na dół skierowany na pri ponieważ tak jak napisałem według mnie jest kranik odwrotnie. Zresztą na res też cieknie ^^

kranik2.jpg
Plik ściągnięto 185 raz(y) 239,79 KB

  
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 18 Mar, 2019   

A skąd paliwo ci leci? Który to wężyk?

Jeśli po prawej stronie zakończony takim kapturkiem to jest odprowadzenie z airboxa. Może paliwo dostało się do niego w czasie jazdy, a potem wykapało jak się zatrzymałeś.

Regulacja gaźników to coś ok 300 zł u mnie było...

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Pon 18 Mar, 2019   



To taki wężyk
  
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 19 Mar, 2019   

Tak jak Simin pisze. To jest odprowadzenie z airboxa. Pewnie gaźniki przelewają. Innych objawów nietypowej pracy silnika nie ma? Jaki kolor mają elektrody świec?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Wto 19 Mar, 2019   

Jak na razie silnik chodzi normalnie, moc pełna i obroty utrzymują się około 1200 czyli chyba prawidłowo. Kolor świecy jednej brązowawy drugi lekko czarnawy był, ale obie czyściłem. Dzisiaj odpaliłem go, trochę pochodził, ale no wężyk suchy.. I Weź tutaj rozwiąż problem kiedy z niego leci, a kiedy nie :X No nic został mi chyba tyllko mechanik i rozebranie gaźników. Oby tylko nic kosztownego ^^
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 19 Mar, 2019   

jak problem nie występuje to zostaw...

Mógł wynikać z zawieszonego pływaka w komorze.

Ja na jednym wyjeździe na Poznań nie mogłem na sesji ruszyć bo mi ciurkiem leciało z przelewu, ale po zamknięciu na 3 minuty dopływu paliwa i wypaleniu tego z gaźników pływak opadł, wrócił na swoją pozycję i było ok :)
 
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Sro 20 Mar, 2019   

Hmm.. Skoro tak mówisz to jak go przerejestruję to zabiorę go na przejażdżkę dłuższą i zobaczymy czy faktycznie to będzie to :D
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2019   

No to już jest po mechaniku, trwało to miesiąc ;d

Trzeba było kupić zestaw naprawczy. Zestaw 300, robocizna 300, aktualnie nie cieknie.

Teraz mam drugi problem. Zauważyłem, że góra łańcucha obciera o coś, próbowałem naciągnąć go, ale o ile dół łąncucha można było swobodnie regulować to góra nie chciała się ruszyć, aby była wyżej i nie obcierała.

Po czym poznać czy napęd nadaje się do wymiany?

Ma ktoś link lub nazwę całego napędu jaki będzie pasował do suzuki gs 500 E 1993?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2019   

Anek napisał/a:
Trzeba było kupić zestaw naprawczy. Zestaw 300, robocizna 300, aktualnie nie cieknie.
Ładnie skasowali :szok:

Łańcuch masz mieć naciągnięty, tak żeby miał 2-3 cm luzu (o tyle możesz unieść jego dolną część w połowie długości). Jeśli łańcuch naciągniesz za mocno przyśpieszysz jego zużycie i możesz uwalić łożysko wałka zdawczego (wymiana wiąże się z rozbiórką silnika). Na górnej części wahacza powinieneś mieć czarny ślizg z jakiegoś "gumopodobnego" materiału. Łańcuch po nim zawsze będzie się ślizgał (mniej, lub bardziej ale zawsze).

Jak poznać, że łańcuch jest do wymiany? W dużym uproszczeniu:
1. Nie masz już możliwości bardziej go naciągnąć.
2. Jest nierównomiernie wyciągnięty (w jednym miejscu jest za luźny, w innym za mocno naciągnięty).
3. Nie zgina się, zębatki wyglądają jak piła do drewna, jest mocno zardzewiały/uszkodzony i inne przypadki totalnego zaniedbania.

Radzę Ci ściągnąć serwisówki i zabrać się za czytanie + poradniki na YouTube (zanim zrobisz krzywdę motocyklowi :P ).
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Anek 

Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 12
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2019   

Okej dzięki za informacje :D

i czy ładnie skasowali to nie wiem, bo było w tym oczywiście czyszczenie, synchronizacja, regulacja sprzęgła i właśnie chyba coś mi z łańcuchem robił bo wcześniej nic nie tarło ani nie było niepokojących dźwięków, jak na 2 stopach postawie motocykl to przy obrocie koła coś przeskakuje co jakiś czas :X

[ Dodano: Sob 20 Kwi, 2019 ]
Okej, to koło obciera. Mniejsza. Fałszywy alarm z tym łańcuchem ^^
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.