Podejrzane? ogloszenie.
Odpowiedz do tematu

: Podejrzane? ogłoszenie.
Witam wszystkich, jestem nowy i to mój pierwszy post, mam nadzieję, że nie ostatni. Po wielu latach na mniejszych, głównie krajowych maszynach, przyszedł czas na coś większego. Po namysłach i poradach, wybór padł na GS 500. A teraz do rzeczy, rozważam zakup tego motocykla:

https://www.olx.pl/oferta...html#e9ed077b88

Co powiecie? Na starcie od razu podejrzana cena jak za ten rocznik, dodam jeszcze iż kilka dni temu wynosiła 3700 złotówek, widocznie nie było zbyt wielu chętnych i stąd "przecena". Moto papiery ma w porządku, ale inaczej wygląda sprawa z silnikiem... po kontakcie z właścicielem dowiedziałem się że "COŚ" było robione, w następnej rozmowie przyznał iż chodzi o rozrząd, zakładam, że silnik będzie do remontu i tutaj mam do was drogie koleżanki i drodzy koledzy pytanie, ile może kosztować taki kapitalny remont silnika i ile można za taką maszynę zapłacić żeby jej zakup był ekonomicznie uzasadniony? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Ja Edward
:
Co do ogłoszenia to powiem tobie jedno do 2015 roku z silnikiem nie było ŻADNEGO problemu a co wyczynił obecny właściciel to nie wiem. Co do remontów to pewnie za 1000,- to kupisz silnik albo i pół GS bez dokumentów. Powiem Ci że miło by było jak by Mój gs wrócił do braci forumowej.



Pytania to zapraszam na PW

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
:
Gamer, kiedy opony zakładałeś?

:
Komplet był założony w 2013 roku

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
:
No właśnie najgorsze jest to, że koleś coś kręci i nie chce powiedzieć dokładnie co było grzebane. Bardzo pobieżnie patrzyłem na silniki i widziałem kompletne od 2000 zł w górę, a wiecie może czy silniki z przed 2000 roku będą pasować? Chodzi o mocowania i osprzęt.

Ja Edward
:
Silnik za dużo się z wierzchu nie zmienił miedzy wersją przed i po liftem nie licząc chłodnicy oleju w wersji F. Pasować powinien ale musisz liczyć się z tym że silnik najlepiej dobierać według rocznika (kolor bloku, kolor dekli). Z tego co wiem to w starszych wersjach do 2000 roku gaźniki miały 33 mm a po tym czasie 34 wiec mógł by być problem.

Jedynie po takiej wymianie puryści mogli się doszukiwać nieścisłości (w tym roczniku na przykład silnik jest srebrny z srebrnymi deklami a malowaniu to zadupek powinien być biały a jest niebieski).

A wracając do tego co mówi obecny właściciel jak określa problem? Osobiście mając ten motocykl od Kwietnia 2012 roku do stycznia 2015 zrobiłem niecałe 12 tysięcy wiec jak miało się coś urwać to chyba musiało mi się to przytrafić. Co do historii "rozrządu" do z gościem miałem styczność na zlocie dobry rok po sprzedaży (w 2017) i już w tedy stwierdził że coś miało być z nim nie tak (jakoś nie próbować mi wypominać winy że sprzedałem mu gruza więc to że coś szwankuje musi mieć z nim związane).

A na oględzinach byłeś fizycznych?? Bo może okazać że jest tak jak w tym temacie.
http://gs500.pl/forum/vie...der=asc&start=0

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
:
Najmłodszy sinik jaki udało mi się znaleźć na szybko w internetach to 2003 rok za 2500 Polskich złotych. Na oględzinach nie byłem, gdyż mam tam lekko ponad setkę kilometrów i najpierw chciałem się czegoś dowiedzieć/poczytać. Właściciel powiedział, że na wolnych obrotach czasami dziwnie chodzi, a o silniku napisał mi tak: "A i w silniku było coś robione chyba rozrząd jak dobrze pamiętam ale poskladali go na silikon i z lewej strony się trochę poci wystarczy uszczelnic lewa kape" gdy dopytałem co tam robili, stwierdził że łańcuszek od rozrządu, a gaźniki były regulowane teraz na wiosnę. Tyle wiem. Warto jechać oglądać?

Ja Edward
:
Jak słyszę słowo silikon to mi się krew gotuje, ale co kraj to mechanik.
co do stanu faktycznego to mógłbym podjechać do gościa i się rozeznać co i jak ale na zagadkę silnika to niestety nie pomogę bo jestem zielony w tej dziedzinie :wstyd: (mam sprawdzonego mechanika w okolicy ale za taką wycieczkę trzeba by coś mu odpalić za fatygę).

Co do pozostałych faktów wizualnych/ technicznych powiem tak jak to widziałem sam podczas czasu kiedy byłem jego właścicielem a czego mógł byś się spodziewać zastać wiec:

- sprzedając go były lagi do zrobienia (jedna się pociła) -> może zrobił
- plastiki / rdza na ramie -> z rdzą na ramie nie było tragedii/ zbiornik był jak nowy w środku, zadupki były naprawiane (lekko w jednym miejscu farba popękana), prawa obudowa przełączników przytarta delikatnie. - nie ukrywajmy leżeć to na pewno leżał
- tarcza hamulcowa przód praktycznie nowa (5k zrobione na niej)
- opony raczej już podchodzą wiekowo do wymiany (5 lat to już czas na nie)
- dokładki w stylu kierunki/ lusterka inwencja obecnego właściciela
- wydech był malowany za mojej kadencji (śruby wymieniałem także)

Jedyne ryzyko to tylko te stuki w silniku które mogą się okazać że to rozkręcone sprzęgło rozrusznika.

Co do ceny całego silnika bądź cześć to na forum masz kolegę Seta to w najczarniejszym scenariuszu coś by mógł ogarnąć

Jeśli jesteś dalej ciekaw wyglądu to podaj na PW maila to wyśle ci trochę zdjęć jak się miał 4 lata temu z tym w/wi mankamentami.

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.