WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
cisnienie sprezania
Autor Wiadomość
Kilo1000g
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   ciśnienie sprężania

Witam
Jakie Powinno być ciśnienie sprężania w gs500 bo kupiłem sobie ten miernik kompresji i po pomiarach wyszło mi że mam po 7kg/cm2. To mi się troche mało widzi
 
 
FighteR-600
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Cylinder compression
Standard-------------------------------------->144 to 199 psi (10 to 14 bar)
Minumium (both cylinders)------------------>142 psi (10 bar)
Minumum (one cylinder)--------------------->114 psi (8 bar)
Maximum difference between cylinders---->28psi (2 bar)
Oil presure (with engine warm)------------->28 to 71 psi (2 to 5 bar) at 3000rmp

Podane z serwisówki Heynesa, wartości kompresji w cylindrach...
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

a gdzie kupiłeś to urządzenie ?? Nie wiem czy warto, ale też bym sobie takie sprawił.

A co do ciśnienia oleju, to jak je zmierzyć?
 
 
Kilo1000g
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Dzięki FighteR-600. Niech Ci to Bóg w koniach mechanicznych wynagrodzi. :hyhy: .Kupiłem na allegro http://www.allegro.pl/ite...zyna_warto.html
nie droga rzecz a pozwala sprawdzić kondycje silnika. Mój silniczek mało że wciąga litr oleju na 1000km to jeszcze nie ma kompresji. Byle do zimy. Od ciśnienia oleju jest kontrolka. Jak się nie pali to jest git. pozdro
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Kilo1000g: spójrz na remont Breżniewa, jak dużo oleju wciąga to uszczelniacze zaworowe na pewno do wymiany.
_________________
www.gs500.pl
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Kilo1000g napisał/a:
Dzięki FighteR-600. Niech Ci to Bóg w koniach mechanicznych wynagrodzi. :hyhy: .Kupiłem na allegro http://www.allegro.pl/ite...zyna_warto.html
nie droga rzecz a pozwala sprawdzić kondycje silnika. Mój silniczek mało że wciąga litr oleju na 1000km to jeszcze nie ma kompresji. Byle do zimy. Od ciśnienia oleju jest kontrolka. Jak się nie pali to jest git. pozdro


Pomiar robiłes przy otwatych przepustnicach? (gaz do oporu przy kręceniu i wykreconych obu swiecach?
mozesz teraz wlac po kilka ccm oleju do cylindrow i powtorzyc pomiar. Jak wzrosnie znacznie to tłoki , pierscienie nie trzymają. Jak nie wzrośnie znacznie to zawory nieszczelne.
 
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

przy takim pomiarze jesli się nie myle, świece muszą dotykać gwintem radiatora (masy) żeby nie poszedł moduł - prawda? poza tym nurtuje mnie pytanie, czy jeśi obie świece są wyjęte, a miernik jest wkręcony w tylko jedną komorę, to nic sie nie stanie?
 
 
Kilo1000g
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008   

Lukałem na remont Breżniewa. wiem że to mogą być zawory lub pierścienie. To z tym olejem to zobacze jutro. Ale silnik i tak rozbiorę na zimę. Co do pomiaru to robiłem go przy wykręconych świecach i gaz do oporu. Robiłem jeszcze jeden pomiar nie wiem czy to było mądre ale odpaliłem moto na jednym garze i mierzyłem drugi na zmiennych obrotach. wyszło 7-7,5kg/cm2. Musze powiedzieć że jak na tak małą kompresje to chodzi lux. Łape 170km/h.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

metalbeast napisał/a:
przy takim pomiarze jesli się nie myle, świece muszą dotykać gwintem radiatora (masy) żeby nie poszedł moduł - prawda? poza tym nurtuje mnie pytanie, czy jeśi obie świece są wyjęte, a miernik jest wkręcony w tylko jedną komorę, to nic sie nie stanie?


Prawda , swiece musza dotykac głowicy by była mozliwos rozładowania wysokiego napięcia z układu zapłonowego przy kręceniu rozrusznikiem. Brak tego moze spowodowac uszkodzenie cewek zapłonowych lub modułu.

Pomiar ciśnienia robisz na jednym cylindrze gdy reszta nie ma wkręconych swiec. Kompresja na pozostałych cylindrach nie moze powodowac oporu w kręceniu rozrusznikiem.
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008   

Kilo1000g napisał/a:
Lukałem na remont Breżniewa. wiem że to mogą być zawory lub pierścienie. To z tym olejem to zobacze jutro. Ale silnik i tak rozbiorę na zimę. Co do pomiaru to robiłem go przy wykręconych świecach i gaz do oporu. Robiłem jeszcze jeden pomiar nie wiem czy to było mądre ale odpaliłem moto na jednym garze i mierzyłem drugi na zmiennych obrotach. wyszło 7-7,5kg/cm2. Musze powiedzieć że jak na tak małą kompresje to chodzi lux. Łape 170km/h.


Ja raczej bym obstawiał nieszczelne zawory. Duży przebieg ma ten silnik? Luz zaworowy sprawdzałeś?
 
 
 
Kilo1000g
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008   

silnik ma przejechane 30000km moto jest z 2001r. jak go kupiłem a było to jakieś 5000km temu to zmieniłem mu olej, świece, filtry, ustawiłem luzy zaworowe i synchronizowałem gaźniki i do tej pory tylko lałem benzynke i jeździłem. Troszke to dziwne żeby moto z przebiegiem 30000km kwalifikowało się do remontu. ale nie wiadomo czy licznik nie był cofany. moto jest ciągane z angli. Jakby to były zawory to bym się cieszył, zawsze to mniejszy koszt. pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.