cisnienie sprezania |
Autor |
Wiadomość |
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008 ciśnienie sprężania
|
|
|
Witam
Jakie Powinno być ciśnienie sprężania w gs500 bo kupiłem sobie ten miernik kompresji i po pomiarach wyszło mi że mam po 7kg/cm2. To mi się troche mało widzi |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
Cylinder compression
Standard-------------------------------------->144 to 199 psi (10 to 14 bar)
Minumium (both cylinders)------------------>142 psi (10 bar)
Minumum (one cylinder)--------------------->114 psi (8 bar)
Maximum difference between cylinders---->28psi (2 bar)
Oil presure (with engine warm)------------->28 to 71 psi (2 to 5 bar) at 3000rmp
Podane z serwisówki Heynesa, wartości kompresji w cylindrach... |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
a gdzie kupiłeś to urządzenie Nie wiem czy warto, ale też bym sobie takie sprawił.
A co do ciśnienia oleju, to jak je zmierzyć? |
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
Dzięki FighteR-600. Niech Ci to Bóg w koniach mechanicznych wynagrodzi. .Kupiłem na allegro http://www.allegro.pl/ite...zyna_warto.html
nie droga rzecz a pozwala sprawdzić kondycje silnika. Mój silniczek mało że wciąga litr oleju na 1000km to jeszcze nie ma kompresji. Byle do zimy. Od ciśnienia oleju jest kontrolka. Jak się nie pali to jest git. pozdro |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
Kilo1000g: spójrz na remont Breżniewa, jak dużo oleju wciąga to uszczelniacze zaworowe na pewno do wymiany. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
Kilo1000g napisał/a: | Dzięki FighteR-600. Niech Ci to Bóg w koniach mechanicznych wynagrodzi. .Kupiłem na allegro http://www.allegro.pl/ite...zyna_warto.html
nie droga rzecz a pozwala sprawdzić kondycje silnika. Mój silniczek mało że wciąga litr oleju na 1000km to jeszcze nie ma kompresji. Byle do zimy. Od ciśnienia oleju jest kontrolka. Jak się nie pali to jest git. pozdro |
Pomiar robiłes przy otwatych przepustnicach? (gaz do oporu przy kręceniu i wykreconych obu swiecach?
mozesz teraz wlac po kilka ccm oleju do cylindrow i powtorzyc pomiar. Jak wzrosnie znacznie to tłoki , pierscienie nie trzymają. Jak nie wzrośnie znacznie to zawory nieszczelne. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
przy takim pomiarze jesli się nie myle, świece muszą dotykać gwintem radiatora (masy) żeby nie poszedł moduł - prawda? poza tym nurtuje mnie pytanie, czy jeśi obie świece są wyjęte, a miernik jest wkręcony w tylko jedną komorę, to nic sie nie stanie? |
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Wrz, 2008
|
|
|
Lukałem na remont Breżniewa. wiem że to mogą być zawory lub pierścienie. To z tym olejem to zobacze jutro. Ale silnik i tak rozbiorę na zimę. Co do pomiaru to robiłem go przy wykręconych świecach i gaz do oporu. Robiłem jeszcze jeden pomiar nie wiem czy to było mądre ale odpaliłem moto na jednym garze i mierzyłem drugi na zmiennych obrotach. wyszło 7-7,5kg/cm2. Musze powiedzieć że jak na tak małą kompresje to chodzi lux. Łape 170km/h. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008
|
|
|
metalbeast napisał/a: | przy takim pomiarze jesli się nie myle, świece muszą dotykać gwintem radiatora (masy) żeby nie poszedł moduł - prawda? poza tym nurtuje mnie pytanie, czy jeśi obie świece są wyjęte, a miernik jest wkręcony w tylko jedną komorę, to nic sie nie stanie? |
Prawda , swiece musza dotykac głowicy by była mozliwos rozładowania wysokiego napięcia z układu zapłonowego przy kręceniu rozrusznikiem. Brak tego moze spowodowac uszkodzenie cewek zapłonowych lub modułu.
Pomiar ciśnienia robisz na jednym cylindrze gdy reszta nie ma wkręconych swiec. Kompresja na pozostałych cylindrach nie moze powodowac oporu w kręceniu rozrusznikiem. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2008
|
|
|
Kilo1000g napisał/a: | Lukałem na remont Breżniewa. wiem że to mogą być zawory lub pierścienie. To z tym olejem to zobacze jutro. Ale silnik i tak rozbiorę na zimę. Co do pomiaru to robiłem go przy wykręconych świecach i gaz do oporu. Robiłem jeszcze jeden pomiar nie wiem czy to było mądre ale odpaliłem moto na jednym garze i mierzyłem drugi na zmiennych obrotach. wyszło 7-7,5kg/cm2. Musze powiedzieć że jak na tak małą kompresje to chodzi lux. Łape 170km/h. |
Ja raczej bym obstawiał nieszczelne zawory. Duży przebieg ma ten silnik? Luz zaworowy sprawdzałeś? |
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2008
|
|
|
silnik ma przejechane 30000km moto jest z 2001r. jak go kupiłem a było to jakieś 5000km temu to zmieniłem mu olej, świece, filtry, ustawiłem luzy zaworowe i synchronizowałem gaźniki i do tej pory tylko lałem benzynke i jeździłem. Troszke to dziwne żeby moto z przebiegiem 30000km kwalifikowało się do remontu. ale nie wiadomo czy licznik nie był cofany. moto jest ciągane z angli. Jakby to były zawory to bym się cieszył, zawsze to mniejszy koszt. pozdro |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|