WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: leon
Czw 24 Cze, 2010
Sprawdzanie / regulacja luzow zaworowych
Autor Wiadomość
yabdach
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Sie, 2008   Sprawdzanie / regulacja luzów zaworowych

Ponieważ z natury stosuję zasadę ograniczonego zaufania dlatego w zakupionym niedawno motocyklu staram się sprawdzić wszystko to co się da i co już wiem, że ma istotny wpływ na stan mój i silnika. Więc przyszła kolej na luzy zaworowe. Ponieważ jestem amatorem jeśli chodzi o mechanikę motocyklową postanowiłem się podzielić uwagami, być może jakiś inny "świeży" człowiek znajdzie coś wartego uwagi, co dla biegłych w temacie wydaje się oczywiste. Oczywiście ogólnie jak to zrobić dowiedziałem się z tego forum.
Kilka dni temu zamówiłem na allegro szczelinomierz z listkami idealnie pasującymi do motocykla 0,03-0,1 mm co 0,01 mm i dalej do 1 mm co 0,05 mm. Przyszedł, więc wczoraj zabrałem się za robotę.
Najpierw zdjęcie baku. Po zdjęciu siedzenia, wykręceniu śrubek (klucz 10) mocujących plastiki i wysunięciu ich bolców z gumek na ramie miałem dostęp do dwóch śrub mocujących bak (klucz 12).

Po ich wykręceniu z prawej strony motocykla lekko unosząc bak od jego spodu należy sięgnąć płaskim śrubokrętem do wężyka odpowietrzającego i od góry go podważając w dół ściągnąć. Następnie tym samym śrubokrętem przekręcić kranik o 90 stopni w prawo by zamknąć wypływ benzyny. Tu moja uwaga - rzecz wydaje się oczywista, lepiej by w baku było mało paliwa - zawsze to lżej go unosić o te 8-10 kg. Ja oczywiście akurat miałem zalany po brzegi.

Teraz z lewej strony można ściągnąć wężyki paliwowe. Najpierw małymi kombinerkami metalowe zaciski zsunąłem na dół, a potem śrubokrętem od góry podważając wężyki zsunąłem je z mosiężnych rurek.