Mala pojemnosc baku?
Odpowiedz do tematu

nospoon
[Usunięty]
: Mała pojemność baku?
Otóż po ostatniej jeździe wyczerpałem rezerwę praktycznie do sucha, gdy na stacji zajrzałem do baku było tam najwyżej około 1 l na dnie, zabrałem się za tankowanie i ku mojemu zdziwieniu pod sam korek weszło tylko 13l :zdziwko:
Nie mniej zdziwił mnie fakt, że na rezerwie zrobiłem 100km.

:
W przedliftowcach rezerwa to bodajże 3,5 l ;) także prawie 100 km da się nakulać.
Co do pojemności baku, 14 L to faktycznie mało, starsze modele miały 17, a przecież po lifcie 20ścia...

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.

nospoon
[Usunięty]
:
W takim razie rzeczywiście będę musiał jeszcze to sprawdzić, bo lałem pod koniec już dosyć wolno, ale może jeszcze bym tam rzeczywiście wcisnął odrobinę więcej. A tankuję zawsze na centralce, więc może ten niewielki kąt tez ma znaczenie.

:
To ja mam pytanie - gdzie jest upust nadmiaru nalanej benzyny w baku? Czy to jest na górze wlewu, czy gdzieś indziej zakamuflowane?

Bo zazwyczaj kończę tankowanie jak benzyna dojdzie do dolnej blaszki wlewu. Kiedyś ciurkałem powolutku i wchodziło dalej, to zacząłem się zastanawiać czy to mi już gdzieś nie spływa :)

Ale jak mówisz że naciurkać można kilka litrów to chyba znam odpowiedź :)

Bellator
[Usunięty]
:
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej, obok otworu wlewu, dobrze go widać po podniesieniu klapki .

:
Bellator napisał/a:
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej

Dokładnie mówiąc nie jest to otwór upustowy, a raczej odprowadzenie skroplin deszczowych lub rozlanego paliwa, które może sie tam znaleźć, pełni on też rolę odpowietrzenia bo skoro z baku paliwo spływa grawitacyjnie a nie jest zasysane to jakoś ta przestrzeń musi się wypełniać powietrzem, próżni tam raczej nie ma.

Irys napisał/a:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając

Można to zaobserwować zwłaszcza w poliftowych gdzie do "dziury zalewowej" włożona jest blacha z zwężką zapobiegająca wlaniu niewłaściwego paliwa (w teorii).

A całe te zjawisko wynika z zasady naczyń połączonych, bo wlew paliwa kończy się (dolna krawędź) poniżej górnej części zbiornika, więc lejąc w ostatniej fazie paliwo rozlewa się powoli po górnej części zbiornika jednocześnie wypychając powietrze zgromadzone powyżej poziomu wlewu.

Pojemność 17l lub 20l (zależnie od modelu) jest pojemnością teoretyczną gdy zalejemy zbiornik w 100%

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Ryder
[Usunięty]
:
Odkopię temat dotyczący pojemności baku.
Czytając wiele tematów na necie znalazłem kilkakrotnie w wypowiedziach że pojemność baku wynosi 15l w niektórych egzemplarzach,i w tym wypadku 3,5l rezerwy.
Zaciekawiło mnie to bardzo,dlatego pojechałem zatankować pod korek (na rezerwie miałem przelatane 26km),do baku zmieściło się tylko 12,54l :D ,jeżeli licząc że bak ma 15l to musiało mi zostać w baku jeszcze 2,5l paliwa (rezerwa ma 3,5l) co jest bardzo możliwe bo ten dystans był pokonany bardzo delikatnie i jednym ciągiem (w przypadku 15l baku spalanie 3,84l/100km).
Szukam potwierdzonych informacji jak to dokładnie jest z tą pojemnością baku i rezerwy,szukałem po serwisówkach i innych forach i ile wypowiedzi tyle opini :]

:
Mam tak samo, tankuje między 10-12l zależy ile przejadę na rezerwie.

Ryder
[Usunięty]
:
Machu
Podajmy jeszcze rok produkcji,mój egzemplarz jest z 94" :D

demot
[Usunięty]
:
Ja mam 93/94 i po wypaleniu do dna (wszystko się nie wypala, zostają może ze 2 setki) zmieściłem 14,87l "ciurkając" baardzo długo.

:
Emeryt z 1989r załadowuje z gaźnikami razem 17,4litra. Raz mi 1km przed stacją zabrakło paliwa i jak dopchałem taki wynik mi się ukazał. Do rezerwy przeważnie robię 300km na rezerwie max 100km udało mi się zrobić i jeszcze trochę mi na dnie zostało ale moto już straszni się muliło i dławiło w trakcie jazdy, z 10km może i by się mi udało zrobić. Gdyby tak oszczędnie postępować z manetką i nie studzić moto to do 450km na zbiorniku myślę że udało by się mi zrobić. 400 to spokojnie. :)

[ Dodano: Nie 05 Sie, 2012 ]
Irys napisał/a:
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku.


To dziwne bo ja tankowałem tak i tak i mi zawsze więcej wchodziło na centralce jak na kołach. A to na skutek nachylonego lekko zbiornika do przodu. Powietrze miało ujście ze zbiornika lepsze. Po zatankowaniu nawet do 2 l więcej pcham przez taka zabawę trochę marudną zreszto.

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
:
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.

Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.

A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.

Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Ryder
[Usunięty]
:
studi napisał/a:
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.

Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.

A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.

Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym.


Nawet na ramie mam gdzieś nalepkę E-33 nie wiem czy to chodzi o tą wersje czy może jakieś normy :D
Były w tej wersji jeszcze jakieś zmiany?

Ostatnio zmieniony przez Ryder Nie 05 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz
demot
[Usunięty]
:
No tak, koło tabliczki znamionowej są te nalepki. Niektórzy mają jedną, niektórzy dwie. A no i moje moto nie jest z Californi xD

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.