Chlodnica oleju
Odpowiedz do tematu

: Chłodnica oleju
Witam, ostatni naszła mnie tak myśl, czy można do wersji gs 500E z '91 rocznika zamontować chłodnice oleju z gs 500F. Wydaję się że różnią się tylko obudową filtra, może ktoś robił taki zabieg i potrafi się wypowiedzieć czy zdaje to egzamin i czy standardowa pompa oleju daje radę.

:
Rioux napisał/a:
Wydaję się że różnią się tylko obudową filtra

Różnią się miską olejową i uszczelką miski. Pokrywa filtra oleju jest taka sama w wersji E i F.
Dodatkowo musiałbyś dokupić do swojej wersji GS 500E z 91' :
- śruby do mocowania przewodów olejowych. Śruby mają otwory na olej i razem z miska trzeba je kupić.
- przewody olejowe (lewy i prawy),
- chłodnicę oraz uchwyt z guma do montażu. Uchwyt z guma podpiera od spodu chłodnicę. Uchwyt przykręcasz pod dwie śruby wspornika silnika nad kolektorami.
- uchwyty prowadzące przewody na wspornikach ramy (2 szt.).

Rioux napisał/a:
czy standardowa pompa oleju daje radę.

Pompa oleju jest taka sama w wersji E i F.

Rioux napisał/a:
czy zdaje to egzamin

Mógłbyś np. dokupić bagnet oleju z termometrem i dokonać pomiarów temperatury oleju przed i po modernizacji układu chłodzenia. Myślę, że była by to cenna wiedza dla forumowiczów, bo np gdyby okazało się że temperatura oleju po modernizacji układu spada ok.20 stopni Celsjusza, to warto w taki zestaw zainwestować :)
PS. Gdybyś kupował chłodnicę, to koniecznie z silnika bez kolizji. Czasem po uszkodzeniu silnika w chłodnicy zbierają się opiły które "blokują" przepływ oleju.
pozdro
pepe mootoryzacja

obecnie dżiksa:)
:
PePeMotoryzacja napisał/a:

Różnią się miską olejową i uszczelką miski.


Hmmm.... a nie ma znaczenia różnica w kanałach olejowych w bloku silnika?
GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? :niepewny: )


:
Nie ma możliwości zamontowania chłodnicy oleju, do starszej konstrukcji silnika gsa. W nowszej konstrukcji silnika (bloku) są kanały olejowe, które stanowią zamknięty obieg oleju przez chłodnicę. Więc powieszenie samej chlodnicy z podmianą miski olejowej niczego nie zmieni na lepsze.... a wręcz zniszczy twój obecny silnik.

:
dymny napisał/a:
GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? :niepewny: )

Słusznie kolega dymny zauważył i doprecyzował temat. Właściwie skoro jest inna uszczelka to samo się nasuwa że kartery są inne :)
Naprawa wymagała by wymiany dodatkowo karterów, a to chyba zrobi bardzo duże koszty?

KATANA napisał/a:
Więc powieszenie samej chlodnicy z podmianą miski olejowej niczego nie zmieni na lepsze.... a wręcz zniszczy twój obecny silnik.

Dokładnie tak będzie bo raczej nie będzie właściwego ciśnienia oleju.
pepe motoryzacja

obecnie dżiksa:)
:
Faktycznie wymiana karterów generuje już zbyt duże koszty. Więc żeby nie zaczynać nowego tematu może ktoś z kolegów i koleżanek podsunie mi jakiś pomysł na poprawienie chłodzenie, mam akcesoryjny termometr i w upalne dni temperatura skacze mi nawet do 110 stopni trochę mnie to niepokoi i chciałbym coś na to poradzić.

:
Rioux napisał/a:
upalne dni temperatura skacze mi nawet do 110 stopni trochę mnie to niepokoi

Osobiście nie sprawdzałem temperatury oleju podczas jazdy, ale słyszałem wypowiedzi użytkowników GSów że czasami olej sięgał ponad 120 stopni Celsjusza. Oczywiście cytuję wypowiedzi klientów którzy robili serwis u mnie.

obecnie dżiksa:)
:
Dlaczego Cię to niepokoi? To normalna temperatura w prawidłowym zakresie. Powyżej 130 mógłbyś się zastanawiać a tak to nie ma co szukać dziury w całym.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.