Nowy silnik czy wal i jego oznaczenia GS 500
Odpowiedz do tematu

: Nowy silnik czy wał i jego oznaczenia GS 500
Witam Wszystkich
Jestem nowym użytkownikiem forum i mam pewien dylemat
Otóż przez niedopilnowanie stanu olej w moim gs ie została zatarta jak i pekneła panewka na korbowodzie uszkadzajac korbowód i wał. I teraz mam dylemat czy kupic drugi silnik czy wyremontowac obecny. Otóż aktualnie rozłozylem silnik na czesci i jestem sam go w stanie złozyc tylko mam taki problem bo na wale znajduja sie oznaczenia i jak patrze na ALLEGRO czy OLX wały z panewkami to nie bardzo pokrywaja sie te oznaczenia czy ktos wie co to za oznaczenia??? co one swiadcza ?? ? na portalach znajdje ogłoszenia co np jedno oznaczenie jest takie same drugie juz np o jedna literke inna sa i czy to bedzie pasowac??? Z góry dziekuje za pomoc

Marek
:
Na karterze silnika też masz oznaczenia. W zależności od wartości na karterze i na wale dobiera się nowe panewki...

W serwisówce Hainesa (do znalezienia na Forum) strona 87 (2.52 w numeracji książki).

:
Czyli oznaczenie na karterze musi byc takie samo jak na wale ( chodzi o kombinacje np AABA)??? Dobrze rozumie z tej ksiazki ?? ? A te drugie oznaczenie czego ono tyczy ?? ?

Marek
:
Na karterze masz 2 rządki oznaczeń, na przykład:

Kod:
A    A
ABAB


2 górne wartości to oznaczenie do wałka balansowego.
4 dolne określają kolejne panewki wału korbowego.

Jak zmieniasz wał i masz na przykład oznaczenie:

CABC

to podkładając wartości do tabelki z serwisówki wiesz że panewki jakich potrzebujesz patrząc od lewej strony to:
brązowa
czarna
czarna
żółta


W drugiej serwisówce masz również informacje jaki rozmiar mają kolejne oznaczenia, bo w sytuacji szlifowania wału panewki również się zmieniają.


Jeśli chodzi o drugie oznaczenie to nie wiem o które ci chodzi. Obstawiam że albo o oznaczenie panewek wałka balansowego o którym pisalem wyżej.

Natomiast jeśli chodzi ci o drugie wartości wybite na wale (L12R) to określają one rozmiary czopów korbowodów.

Na korbach też masz wybite 1 albo 2 z boku - na podstawie obu wartości dobierasz odpowiedni kod koloru potrzebnych panewek.

:
MarRoxi napisał/a:
mam taki problem bo na wale znajduja sie oznaczenia i jak patrze na ALLEGRO czy OLX wały z panewkami to nie bardzo pokrywaja sie te oznaczenia czy ktos wie co to za oznaczenia???


Dobór panewek w Suzuki GS 500 polega na połączeniu "dwóch składowych", wartość tych składowych jest opisana w kodzie wielkich liter o które pytasz.
MarRoxi napisał/a:
chodzi o kombinacje np AABA)???

Takie oznaczenia mamy na tylnej części karterów i na jednej z przeciwwag wału korbowego.

1. Dobór panewek na podpory wału korbowego jest następujący ( podpór jest 4 szt, a półpanewek 8 szt):
Szczytujesz kod wielkich liter z wału i z karterów. Łączysz pierwsze litery w parę i sprawdzasz w tabelce jaka wychodzi panewka-kod panewki. Tabelka znajduje się na stronie nr 74, rozdział 3.37 ENGINE na poniższej instrukcji:
http://forum.gs500.pl/ftp...vice_Manual.pdf
Np. Masz ma wale literki AAAB a na karterach BABA.
Łączysz pierwsze dwie litery czyli A i B, a z tabeli wychodzi kolor-kod panewki "BLACK".
Czyli pierwsza podpora ma dwie czarne półpanewki
Następne dwie literki (druga podpora) A i A, z tabeli wychodzi kolor-kod panewki "GREEN"...
i tak dalej dla 2 i 3 podpory.
Jeśli masz ustalone kolory (które czasem można sprawdzić na rantach panewek) w ostatniej tabelce pod kolorami panewek masz nr katalogowe każdej panewki. Np. kolor zielony to nr katalogowy 12229-01 DOO-OAO. Oczywiście można jeszcze sprawdzić wymiar "grubości" panewki z ostatniej tabelki ze strony 74, strona 3.37 ENGINE.
2. Dobór panewek na wałek balansera. Postępujemy tak samo jak w pkt. 1. Ta sama tabelka. Wartość składowych opisana jest w postaci dwóch wielkich liter na ciągiem znaków z karterów.
simin napisał/a:
Kod:
A    A
ABAB


W tym przypadku mamy litery A i A, druga składowa (litera) znajduje się na przeciwwadze wałka balansera. Literka jest jedna dla obu stron (obu czopów). Np mamy wypiaskowaną nie nabijną literę A. To znów korzystamy z tej samej tabelki jak pkt.1. Półpanewki na balanserze są w tym samym wykonaniu jak na podporach (liczbowo wychodzi- dwie podpory 4 szt półpanewek).
3. Dobór panewek na korby. Znów łączymy dwie składowe nr korby i nr czopu po którym obraca się korba.
Nr korby szczytujesz z samego korbowodu i sa dwa rozmiary:
simin napisał/a:
Na korbach też masz wybite 1 albo 2 z boku

Nr czopu wału zawarty jest w kodzie :
simin napisał/a:
wybite na wale (L12R)

Np. Masz korby lewa i prawą nr "2" a na wale opis L12R.
Lewy czop ma nr "1" w połączeniu z nr korby "2" daje panewkę "BLACK".
Prawy czop ma nr"2" w połączeniu z nr korby "2" daje panewkę "BROWN".
Tabelka na stronie nr 71, rozdział 3-34 ENGINE.

Jeśli miałbyś jeszcze pytania to pisz lub dzwoń na nr 501362069
pepe motoryzacja

obecnie dżiksa:)
:
Chyba zacząłem rozumieć o co w tym chodzi czyli oznaczenie wału i oznaczenie na karterze nie muszą sie pokrywac? np na karterze jest AABA to na wale nie musi byc też AABA tylko moze na wale byc inna kombinacja? tylko to jest kwestia doboru panewek ?Bo aktualnie na karterze mam oznaczenie AABA a na wale BAAB teraz w sumie spojrzałem na wybicie na karterze i na podstawie tego mam z tabelki sobie panewki dobrac????

Marek
:
dokładnie.

sprawdź też od razu oznaczenia dotyczące czopów korbowodów, bo też mogą wymagać innych panewek.

:
Dzieki panowie za wytumaczenie zrozumiałem na czym to polega całe to oznakowanie tylko w sumie dalej nie wiem czy remontowac czy wymienic silnik ale to juz inny temat dziekuje za pomoc i pozdrawiam :)

Marek
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.