Tylny amortyzator - regulacja, mocowanie, naprawa, itp |
Autor |
Wiadomość |
str6
Model GSa: GS 500E
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 144 Skąd: Radziwiłłów Maz.
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2009
|
|
|
A jak sprawdzić na jakiej pozycji jest ustawiony amortyzator,według czego się odnieść?Potrzebuję go trochę utwardzić bo w dwie osoby strasznie na dołkach siada.I jeszcze jedno pytanko czy do regulacji tylniego amora trzeba coś odkręcać żeby go regulować? |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2009
|
|
|
masz tam bodajże oznaczenie
i nic nie odkęcasz.. wciskasz śrubokęt, krecisz i 'utwardzasz' |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
str6
Model GSa: GS 500E
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 144 Skąd: Radziwiłłów Maz.
|
Wysłany: Nie 01 Mar, 2009
|
|
|
no dzieki lemon ok ale jeszcze jedno pytanie kręcąc od strony tłumika bo tam lepszy dostęp żeby był twardszy amor to do przodu w stronę silnika czy do tyłu w stronę tylnego koła mam kręcic śrubokrętem |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
|
|
|
|
Tony [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
|
|
|
Chcialbym wymienic amortyzator w swojej suczy bo juz wogole nie trzyma poza tym chyba jest krotszy tylko teraz pytanie jak mam wersje K4 F to czy uzywany amorek od powiedzmy GS 500 E bedzie taki sam i bedzie pasowal? |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
|
|
|
są takie same
ale swoją droga K4 a juz amor zjechany? |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
|
|
|
Tony napisał/a: | Chcialbym wymienic amortyzator w swojej suczy bo juz wogole nie trzyma poza tym chyba jest krotszy tylko teraz pytanie jak mam wersje K4 F to czy uzywany amorek od powiedzmy GS 500 E bedzie taki sam i bedzie pasowal? |
Możesz mieć dłuższe dog bones i stąd niższy tył motocykla. Po prostu poprzedni użytkownik był za niski. |
|
|
|
|
Tony [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
|
|
|
Kiedyś jeździła nim dziewczyna i obniżyła sadze ze wymieniła amorek na inny. Dog bones? Chodzi o te dwie metalowe blaszki? Koles w servisie suzuki sprawdzał i długością są takie same. |
|
|
|
|
rastaman [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2009
|
|
|
Witam.
Mi również padł tylny amorek. Odradzano mi regenerację, więc postanowiłem kupić używkę. Moja Suzi jest z 2005 roku. I tu problem. Amorki sprzed 2001 roku (od kiedy zaczęli robić je w Hiszpani) wyglądają trochę inaczej (np. nie mają osłoniętego tłoka).
Czy mimo tego będzie pasował amorek sprzed 2001 roku? Bo tych nowszych na allegro nie ma
Jak to sprawdzić? Co robić? |
|
|
|
|
str6
Model GSa: GS 500E
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 144 Skąd: Radziwiłłów Maz.
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2009
|
|
|
Chyba te suzuki składane w Japonii są najlepsze mimio swojego wieku ;)Mam suzi 93 i amor trzyma pięknie i jest suchutki bez wycieków sprawdzałem |
|
|
|
|
rastaman [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Mar, 2009
|
|
|
str6 napisał/a: | Chyba te suzuki składane w Japonii są najlepsze mimio swojego wieku ;)Mam suzi 93 i amor trzyma pięknie i jest suchutki bez wycieków sprawdzałem |
Tak to już jest... Chciałem nowszy, żeby był pewniejszy, a tu się okazuje, że koło prawdziwego "japońca" to nawet nie stał... Ponoć te amorki hiszpańskie dość często padają. Mimo to nie mogę znaleźć żadnych zamienników.
Stąd moje pytanie czy amorek ze starszego będzie pasował? |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009
|
|
|
jutro jadę z moją kobietą (pierwszy raz ) trochę pojezdzić po okolicy i już GSa byłem naszykować na dodatkowe obciążenie. Ale coś tej regulacji mało...
Oczywiście robiłem to na centralce - łatwo poszło płaskim wkretakiem.
Tylko tam jest chyba jakiś odwrotny gwint - jak kręciłem w prawo to luzowałem sprężyne, a jak w lewo to ściskałem. Mniejsza o to - w każdym razie żeby był twardszy to oczywiste, że sprężynę trzeba napiąć. Obawiam się tylko, że to i tak za mało.
Można coś jeszcze podregulować do jazdy we dwójkę ? bo jakoś cienko to widzę jak i GS siądzie |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009
|
|
|
To napięcie sprężyny to pic na wode i pomaga to faktycznie niewiele.
Nie przesadzaj też,że będzie ciężko z plecaczkiem.
Jeśli nie śmigałeś z pasażerem to pierwsze kilometry będzie ciężko ale jak się wjeździsz i wyczujesz moto podczas manewrów itp to będzie OK.
Ja śmigam czesto z plecaczkiem i nie mam najmniejszych problemów a podczas szybszej jazdy jedzie się jakoś stabilniej... mocniej dociążony motocykl
Nie bawie się w ustawianie amortyzatora - cały czas mam opcję na miękko
Poczytajcie sobie http://serwisy.gazeta.pl/...21,2073522.html przyda się wam obojgu. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2009
|
|
|
Wczoraj zauważylem, że GS kolegi jest troszkę wyżej. Tzn dupka jest nad kołem, tak że tworzy przestrzeń pomiędzy kołem, a dolnym plastikiem.
jak na tym foto
a u mnie koło jest przykryte i nie ma tej przestrzeni. Wygląda że jest niżej nawet po tym jak idzie wahacz.
Nie wiem co jest, ale chyba ktoś wcześniej go obniżał na tych tzw. "dog bones" bo jak się nie myle to jedyna opcja podwyższenia i obniżenia zawiechy??
A może wcześniejsze modele (on ma 92) były jakoś minimalnie inne niż moj 99 choć wątpie, bo na tej fotce jest model F i ma tak samo jak kumpel
W sumie mi to nie przeszkadza jak jade sam. Ale z plecaczkiem moto znacznie siedzi
Może są jakieś zestawy do przedłużenia tego, albo coś da się zrobić? |
Ostatnio zmieniony przez metalbeast Nie 07 Cze, 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Cze, 2009
|
|
|
Oglądałem fotki twojego GS
i nic niepokojącego nie widzę. Zadupek masz na normalnej wysokości.
metalbeast napisał/a: | że GS kolegi jest troszkę wyże |
Może to on ma inny amor - np. z Bandita metalbeast napisał/a: | A może wcześniejsze modele (on ma 92) były jakoś minimalnie inne niż moj 99 |
Mój GS90r jest troche niżej osadzony na przednim zawieszeniu.
Odległość od dolnej półki do początku goleni w moim jest mniejsza.
Prawdopodobnie ma też przez to mniejszy skok zawieszenia.
Tył wygląda tak samo.
[ Dodano: Sob 06 Cze, 2009 ]
metalbeast napisał/a: | Ale z plecaczkiem moto znacznie siedzi
|
Jak to z plecaczkiem. Normalka |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|