Brak ladowania,przygasajace swiatla,szalejace kierunkowskazy |
Autor |
Wiadomość |
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013 Brak ładowania,przygasające światła,szalejące kierunkowskazy
|
|
|
Witam
W tamtym roku przy pomiarze ładowania,było ono na poziomie 14,6V (na światłach).
W ostatnim czasie po trasie 150km akumulator wydawał się dziwnie słaby,podładowałem go i tak jeździłem.Zaczęły się problemy z kierunkowskazami (przy wyższych obrotach strasznie szybko migały),zmieniłem przerywacz na inny elektroniczny,nie dało to żadnej poprawy na wolnych obrotach jest ok,lekka przegazówka i kierunkowskazy zapie*** jak głupie
Akumulator wysiadał po ok 3 dniach,więc wstawiłem nowy z drugiego Suzuki,i ok kreci fajnie.
Wczoraj pojechałem do kolegi z forum sprawdzić ładowanie,no i niestety nie ma go.
Akumulator 12V,po odpaleniu napięcie delikatnie spada,co dziwne po włączeniu świateł mijania pojawia się ładowania na poziomie 12,3V(na wolnych,przy przegazówce spada i przygasają światła).
Sprawdzone zostało napięcie z alternatora i na 3 fazach jest takie samo w granicach 80-90V,na wyjściu z regulatora napięcie 11,8V,kolejna próba i chwilowo ładowanie było na poziomie 13,4V.
Zmiana regulatora nie pomogła,pomiary identyczne w obu przypadkach,dlatego regulator został wykluczony.Alternator daje prąd,regulator ok co jest?
Dzisiaj wybebeszyłem całą kostkę z bezpiecznikiem,z racji jej stanu zastąpiłem ją nową,zrobiłem pomiar ładownia i bez zmian. Żadnych stuków z silnika,które mogły by świadczyć o luźnych magnesach.
Nie mam pojęcia co to może być,kable styki popsikane kontaktem,zero rekcji.
Nie wiem czy to normalne,ale po ok 2-3min pracy silnika kable od alternatora od strony kranika robią się ciepłe |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
co do szybko migających kierunków, też tak mam...na początku, jak kupiłem Suzę, wkurzało mnie to, że migają wolno na wolnych obrotach, często bałem się że ktoś nie zauważy, że migam i popchnie mnie z tyłu;p dopiero później zauważyłem, że przy wzroście obrotów częstotliwość migania wzrasta |
_________________ 5* |
|
|
|
|
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013
|
|
|
Problem rozwiązany
Przyczyną cyrków była wiążka od regulatora,jakiś kabel robi zwarcie.Podłączyłem bezpośrednio regulator pod akumulator no i wyniki:
-wolne obroty 14,1V
-wolne obroty (światła) 14V
-obroty >3k 14,5V zarówno na światłach jak i bez
Zostało odszukać rozwalony kabel,i można śmigać |
|
|
|
|
Djbomba88
Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 25 Sty 2016 Posty: 1 Skąd: Ujazd
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
Ryder, mogę wiedzieć jak podłączyłeś bezpośrednio regulator pod aku? |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Djbomba88 napisał/a: | Ryder, mogę wiedzieć jak podłączyłeś bezpośrednio regulator pod aku? |
Witam kolege cichociemnego
Nie ma potrzeby kombinować z podłączeniem dodatkowych przewodów. Zeby sprawdzić "drożność instalacji" należy, przy wpiętym w motocykl regulatorze, przytknąć przewody multimetru (w pozycji DC do 20V) do minusowego przewodu regulatora i minusa akumulatora. Odczytać wskazania multimetru, otrzymana wartość to spadek napięcia na przewodzie minusowym instalacji (stare przewody, skorodowane połączenia, zaśniedziałe styki itp.). Tak samo zrobić z plusem.
A kolega Ryder pewni zrobił to tak:
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|