WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
Delfin 

Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   Hamulce

Witam, ciężko jest mi opisać w miarę fachowo o co mi chodzi, bo się na tym nie znam, więc napisze własnymi słowami.

Jechałem wczoraj eksperówką, tak ok 120km/h i musiałem zacząć ostro hamować, więc użyłem obu hamulców, i gdy ostro wytracałem prędkość zauważyłem, że przy przednim kole cały mechanizm hamulca, to coś co zaciska się na tarczy poruszało się szybko prostopadle do koła. Najpierw myślałem, że coś się odkręciło, i nie mam już hamulców ale wszystko normalnie działa, więc zastanawiam się czy takie poruszanie się tego mechanizmu hamulca jest normalne?
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 921
Skąd: Werchrata RLU

Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   

http://autokult.pl/2642,c...arcze-hamulcowe
_________________
GS 500 SF
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   

Nie wiem czy można to przypisać pływającej tarczy - z tego co napisał Delfin to zacisk na prowadnicach jeździł.

W takiej sytuacji chyba bym sprawdził czy tarcza nie jest skrzywiona...
 
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 921
Skąd: Werchrata RLU

Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   

Delfin, nie napisałeś jaki motocykl i czy dobrze rozumiemy o co CI chodzi.
_________________
GS 500 SF
 
 
 
Delfin 

Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017   

Forum GS500 więc uznałem, że oczywiste :D Model z 92r.

Chodzi mi o to, że tak jakby cały ten mechanizm który zaciska się na tarczy chodził prostopadle do powierzchni tarczy, w jedną i drugą stronę. Z mojej perspektywy latał w prawo, i w lewo, nie przypatrzyłem się dokładnie ponieważ tak jak mówiłem, gwałtownie hamowałem, i zajmowałem się nie wjechaniem w dupę samochodu stojącemu przedemną. Nie wykluczam, że latał razem z tarczą, potem jeszcze rozpędzałem się do ~80 i hamowałem ale już czegoś takiego nie zauważyłem
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 921
Skąd: Werchrata RLU

Wysłany: Wto 16 Maj, 2017   

Mi się wydaję, że przy ostrym hamowaniu zacisk z klockami po prostu wyginał tarczę i da tego taki efekt.
_________________
GS 500 SF
 
 
 
Delfin 

Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017   

to nie jest normalne? Tarczę odebrałem po szlifowaniu ze 2 miesiące temu
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Delfin napisał/a:
Tarczę odebrałem po szlifowaniu ze 2 miesiące temu
???
 
 
 
Delfin 

Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 23
Skąd: Radom
Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Oddałem motocykl do mechanika, wymienił mi klocki i zregenerował tarcze. Może źle się wyraziłem ze "szlifowaniem" ale wydawało mi się że na tym polega ta cała regeneracja :D
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Co było nie tak z tarczą że wymagała regenracji? Na czym dokładnie polegała regeneracja?

Jaka jest obecnie ich grubość?
 
 
 
dgalka 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 17 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017   

BOCIEK PIEKNIE WYJAŚNIL DODAJAC TEN ARTYKul... a ja wyjaśnie na chlopski rozum...
Pewnie do toczenia daleś nie do szlifowania... a co do drugiej sprawy zacisk chodzi na prowadnicach... przy mocniejszym hamowaniu ten nie ruchomy klocek co siedzi w obudowie calej oddzialuje na tarcze i dlatego ten drugi sie pporusza... wiec wizualnie to wyglada jak wyglada, a zawsze przy zaciskach na prowadnicach wystepuje ruch.. tutaj pewnie wiekszy dlatego ze toczyl pan mechanik tarcze bo miala albo juz rant albo byla nierownomiernie wytarta...i spowodowalo to ze tarcza jest cienka i zacisk wykonuje wiekszy ruch niz przy normalnej grubosci tarczy...
  
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 18 Maj, 2017   

dgalka nie zgadzam się. Ruch zacisku który opisujesz występuje/powienien występować tylko podczas zaciskania klamki hamulca.

Ruch tarczy pływającej jest raczej niewielki, więc nie uzasadnia widocznego ruchu zacisku.
Zacisk pływający ma zapewnić równomierne zaciśnięcie się na tarczy i wtedy pracuje...

Jeśli ruch boczny w trakcie hamowania jest widoczny to dla mnie powody mogą być następujące:

1. Zwichrowana tarcza - do wymiany
2. Tarcza cienka jak papier i się wygina - do wymiany
3. brak luzu na nitach przez co przy mocnym hamowaniu odkształca się - do wymiany.


Dlatego też pytam jak dokładnie była tarcza regenerowana.

O szlifowaniu/toczeniu tarczy motocyklowej nie słyszałem. Limit serwisowy grubości tarczy to 4mm. Grubość nowej to mniej więcej 5mm. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić tarczy która jest tak nierówna żeby komuś przyszło do głowy toczenie, a po takiej operacji miała jeszcze dopuszczalną grubość.

Jeśli natomiast ktoś spojrzał że ma luzy na nitach i je zlikwidował (na przykład tak: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=11384 albo tak: https://www.youtube.com/w...6NYXIyh6A&t=71s ) to wyszedł brak znajomości zasady działania hamulców i niestety tarcza do wymiany.
 
 
 
dgalka 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 17 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

SIMIN... chodzilo mi o to ze wlasnie ruch jest zauwazalny przy wciskaniu klamki jak ty napisales... i pewnie u niego tez tak bylo bo pewnie popmowal kilku krotnie klamke... a jak bylo rzeczywiscie ze przydluzszej chwili hamowania zaczal sie poruszac nie naciskajac klamki to napewno tarcza do wywalenia.... jak szlifowal ktos to pewnie przegrzal i sie wygiela lub delikatnie skrzywiła..
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 921
Skąd: Werchrata RLU

Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

Mnie zastanawia kto przy ostrym hamowaniu ma czas na patrzenie co robi zacisk i tarcza. Wiemy jak działa teoria ale i tak nikt na to nie patrzy no chyba, że bardzo chce :)
_________________
GS 500 SF
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Maj, 2017   

dgalka napisał/a:
chodzilo mi o to ze wlasnie ruch jest zauwazalny przy wciskaniu klamki jak ty napisales... i pewnie u niego tez tak bylo bo pewnie popmowal kilku krotnie klamke...

Delfin napisał że było to w momencie hamowania awaryjnego - nie sądzę żeby pompował w takiej sytuacji klamkę od 0 do max, a delikatnego zmniejszenia/zwiększenia siły hamowania by nie zauważył.

Dodatkowo napisał że zacisk latał szybko - ruch generowany przez klamkę jest na tyle niewielki że nie byłby tak widoczny. Bo zgaduje że nie pompował klamki w tempie 5x na sekundę.

Delfin, daj znać jak pójdzie weryfikacja tarczy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.