Hamulce
Odpowiedz do tematu

: Hamulce
Witam, ciężko jest mi opisać w miarę fachowo o co mi chodzi, bo się na tym nie znam, więc napisze własnymi słowami.

Jechałem wczoraj eksperówką, tak ok 120km/h i musiałem zacząć ostro hamować, więc użyłem obu hamulców, i gdy ostro wytracałem prędkość zauważyłem, że przy przednim kole cały mechanizm hamulca, to coś co zaciska się na tarczy poruszało się szybko prostopadle do koła. Najpierw myślałem, że coś się odkręciło, i nie mam już hamulców ale wszystko normalnie działa, więc zastanawiam się czy takie poruszanie się tego mechanizmu hamulca jest normalne?

:
Nie wiem czy można to przypisać pływającej tarczy - z tego co napisał Delfin to zacisk na prowadnicach jeździł.

W takiej sytuacji chyba bym sprawdził czy tarcza nie jest skrzywiona...

:
Delfin, nie napisałeś jaki motocykl i czy dobrze rozumiemy o co CI chodzi.

GS 500 SF
:
Forum GS500 więc uznałem, że oczywiste :D Model z 92r.

Chodzi mi o to, że tak jakby cały ten mechanizm który zaciska się na tarczy chodził prostopadle do powierzchni tarczy, w jedną i drugą stronę. Z mojej perspektywy latał w prawo, i w lewo, nie przypatrzyłem się dokładnie ponieważ tak jak mówiłem, gwałtownie hamowałem, i zajmowałem się nie wjechaniem w dupę samochodu stojącemu przedemną. Nie wykluczam, że latał razem z tarczą, potem jeszcze rozpędzałem się do ~80 i hamowałem ale już czegoś takiego nie zauważyłem

:
Mi się wydaję, że przy ostrym hamowaniu zacisk z klockami po prostu wyginał tarczę i da tego taki efekt.

GS 500 SF
:
to nie jest normalne? Tarczę odebrałem po szlifowaniu ze 2 miesiące temu

:
Delfin napisał/a:
Tarczę odebrałem po szlifowaniu ze 2 miesiące temu
???

:
Oddałem motocykl do mechanika, wymienił mi klocki i zregenerował tarcze. Może źle się wyraziłem ze "szlifowaniem" ale wydawało mi się że na tym polega ta cała regeneracja :D

:
Co było nie tak z tarczą że wymagała regenracji? Na czym dokładnie polegała regeneracja?

Jaka jest obecnie ich grubość?

:
BOCIEK PIEKNIE WYJAŚNIL DODAJAC TEN ARTYKul... a ja wyjaśnie na chlopski rozum...
Pewnie do toczenia daleś nie do szlifowania... a co do drugiej sprawy zacisk chodzi na prowadnicach... przy mocniejszym hamowaniu ten nie ruchomy klocek co siedzi w obudowie calej oddzialuje na tarcze i dlatego ten drugi sie pporusza... wiec wizualnie to wyglada jak wyglada, a zawsze przy zaciskach na prowadnicach wystepuje ruch.. tutaj pewnie wiekszy dlatego ze toczyl pan mechanik tarcze bo miala albo juz rant albo byla nierownomiernie wytarta...i spowodowalo to ze tarcza jest cienka i zacisk wykonuje wiekszy ruch niz przy normalnej grubosci tarczy...

:
dgalka nie zgadzam się. Ruch zacisku który opisujesz występuje/powienien występować tylko podczas zaciskania klamki hamulca.

Ruch tarczy pływającej jest raczej niewielki, więc nie uzasadnia widocznego ruchu zacisku.
Zacisk pływający ma zapewnić równomierne zaciśnięcie się na tarczy i wtedy pracuje...

Jeśli ruch boczny w trakcie hamowania jest widoczny to dla mnie powody mogą być następujące:

1. Zwichrowana tarcza - do wymiany
2. Tarcza cienka jak papier i się wygina - do wymiany
3. brak luzu na nitach przez co przy mocnym hamowaniu odkształca się - do wymiany.


Dlatego też pytam jak dokładnie była tarcza regenerowana.

O szlifowaniu/toczeniu tarczy motocyklowej nie słyszałem. Limit serwisowy grubości tarczy to 4mm. Grubość nowej to mniej więcej 5mm. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić tarczy która jest tak nierówna żeby komuś przyszło do głowy toczenie, a po takiej operacji miała jeszcze dopuszczalną grubość.

Jeśli natomiast ktoś spojrzał że ma luzy na nitach i je zlikwidował (na przykład tak: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=11384 albo tak: https://www.youtube.com/w...6NYXIyh6A&t=71s ) to wyszedł brak znajomości zasady działania hamulców i niestety tarcza do wymiany.

:
SIMIN... chodzilo mi o to ze wlasnie ruch jest zauwazalny przy wciskaniu klamki jak ty napisales... i pewnie u niego tez tak bylo bo pewnie popmowal kilku krotnie klamke... a jak bylo rzeczywiscie ze przydluzszej chwili hamowania zaczal sie poruszac nie naciskajac klamki to napewno tarcza do wywalenia.... jak szlifowal ktos to pewnie przegrzal i sie wygiela lub delikatnie skrzywiła..

:
Mnie zastanawia kto przy ostrym hamowaniu ma czas na patrzenie co robi zacisk i tarcza. Wiemy jak działa teoria ale i tak nikt na to nie patrzy no chyba, że bardzo chce :)

GS 500 SF
:
dgalka napisał/a:
chodzilo mi o to ze wlasnie ruch jest zauwazalny przy wciskaniu klamki jak ty napisales... i pewnie u niego tez tak bylo bo pewnie popmowal kilku krotnie klamke...

Delfin napisał że było to w momencie hamowania awaryjnego - nie sądzę żeby pompował w takiej sytuacji klamkę od 0 do max, a delikatnego zmniejszenia/zwiększenia siły hamowania by nie zauważył.

Dodatkowo napisał że zacisk latał szybko - ruch generowany przez klamkę jest na tyle niewielki że nie byłby tak widoczny. Bo zgaduje że nie pompował klamki w tempie 5x na sekundę.

Delfin, daj znać jak pójdzie weryfikacja tarczy.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.