WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sie nazywa ...
Autor Wiadomość
maxipalia 

Wiek: 44
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Banino
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   Jak się nazywa ...

Cześć mam problem jak się fachowo po polskiemu nazywa "Valve guide"
czyli taka tulejka w której suwają się zawory
(na tą część "nabite" są uszczelniacze zaworowe)
i gdzie to tanio kupić ;)
 
 
nav 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 11
Posty: 294
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Prowadnica?
_________________
XR&XR&FE
 
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

maxipalia napisał/a:
jak się fachowo po polskiemu nazywa "Valve guide"


Prowadnica zaworu.

maxipalia napisał/a:
gdzie to tanio kupić

Nowa w serwisie lub aso, nr katalogowy : 1111545740
lub używkę na allegro lub olx.
Ja mam kilka używek na stanie /oczywiście do wymontowania:)/, jakbyś potrzebował to pisz.
_________________
obecnie dżiksa:)

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 781
Skąd: Otwock
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Pierwsze słysze żeby ktoś wstawiał prowadnice zaworu używaną :rotfl:
Tak się nie robi, tylko i wyłącznie nową, ponadto wymiar zewnętrzny prowadnicy powinien być o 2-3 setki w plusie a po wbiciu prowadnicy powinno sie odpowiedniej średnicy rozwiertakiem poprawić otwór bo wbita prowadnica moze sie odrobinę zacisnąć i zawór nie bedzie prawidlowo pracował, a to może doprowadzić do zatarcia zaworu a co za tym idzie do uszkodzenia silnika.
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
maxipalia 

Wiek: 44
Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 19
Skąd: Banino
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

Wielkie dzięki za wsparcie ;P
numer w google zadziałał ... 85pln zamiast 140 w ASO
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

maxipalia napisał/a:
numer w google zadziałał ... 85pln zamiast 140 w ASO

Jak się poszuka można kilka złotówek zaoszczędzić :)
MacGyver napisał/a:
Tak się nie robi, tylko i wyłącznie nową
MacGyver napisał/a:
Pierwsze słysze żeby ktoś wstawiał prowadnice zaworu używaną :rotfl:

No to ja muszę się pochwalić że kilka razy tak naprawiłem głowice, i o dziwo te motocykle jeżdżą już kilka sezonów :)
Oczywiście wyjmuje się komplet prowadnicy z zaworem i szklanką i daje się nowy uszczelniacz. Całość oddaje się na 2-3 dni do warsztatu gdzie obrabiają głowicę i za 80-100 zł się odbiera zregenerowaną głowicę po obróbce całego gniazda z doszlifowanym zaworem;)
Przyznam się, że w takim modelu jak GS 500 lepiej kupić drugą głowicę bo nowe części to wyjdą tyle co dobra używana głowica.
Natomiast jeśli moto jest z lat 80, 70tych i nie ma do niego nowych już części i zamienników to pozostaje wspomniana obróbka- też przepraktykowane ;)
To na tyle z praktyki w pepe ;)
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 781
Skąd: Otwock
Wysłany: Pią 13 Sty, 2017   

To tu nie ma się czym chwalić, dupe mozna podetrzeć papierem jak i rówmież sianem, nie bede wchodził w jakie kolwiek dyskusje bo i po co, tylko nie dziwcie sie poźniej są motocykle jakie są.
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
inferius 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 27
Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 24
Skąd: Żory
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

MacGyver , myślę ,że się mylisz. Jeśli wymienia się zawór razem z prowadnicą a gniazdo i zawór są doszlifowane, to taki komplet jest lepszy niż nowy bo już dotarty :D . Myślę ,że kolega PePeMotoryzacja nie odstawia fuszerki, jeśli prowadnica i zawór nie były mocno wyeksploatowane to taki połączenie powinno być wystarczające by przejeździć kilka sezonów co zresztą kolega potwierdza :)
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 781
Skąd: Otwock
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017   

inferius napisał/a:
to taki komplet jest lepszy niż nowy bo już dotarty

Hahaha.. :rotfl: :rotfl:
Chcesz powiedzieć że wolisz staruszkę od powiecmy 18sto letniej dziewczyny?
Zrobiłem w swoim życiu pae-dziesiąt głowic więc raczej wiem co piszę.
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

W przypadku urwanego,zatartego zaworu w głowicy mamy następujące warianty naprawy:

1. Regeneracja, o której wspominam, na używany ale dotartych i spasowanych podzespołach.
Koszt zakupu części w GS 500 to max 80 zł /zawór, prowadnica, szklanka, sprężyny, podkładki,zabezpieczenie na zawór-dla jednego gniazda/.

2. Regeneracja, o której wspomina [b]MacGywer, na nowych oryginalnych częściach. [b]Koszt zakupu części jak wyżej, tylko że oryginalnych dla jednego gniazda-360zł


3. Wymiana głowicy na używaną / lub nową.
Koszty kompletnej używanej głowicy zaczynają się 250 zł do 450 zł. w zależności od stanu i rocznika.
Koszt nowej głowicy wyjdzie ponad 4.000 zł.


Do kosztów części trzeba doliczyć koszty robocizny. Nie podaje ich bo są różne stawki, ale dla powyższych wariantów będą one prawie takie same. Wiążą się one z demontażem i montażem głowicy.

Wybór wariantu należy do klienta który przyprowadza moto do naprawy, do serwisu.

Dla klientów z GS 500 najlepszą opcją jest wymiana całej głowicy na drugą używaną.
W przypadku braku kasy, najczęściej klient wybiera wariant 1
W przypadku braku dostępności nowych części do starszych motocykli, z lat 90, 80, 70tych...pozostaje tylko wariant 1.
Ze względu na bardzo drogie oryginalne części bardzo rzadko klienci decydują się na regenerację głowicy motocyklowej na nowych częściach.
Jedyny znany mi przypadek wymiany zaworów w silnikach motocykli japońskich to motocross. W swojej CFR-fce naprawiał głowicę. Wałek dekompresatora zablokował zawór i trzeba było robić :) Doradzano mi oryginały ale kupiłem zamienniki firmy PROX, które kosztował ok 650 zł /4 szt./ oryginały kosztowały ponad tysiak:). Piszę o tym bo bardzo często nie stać przeciętnego Polaka na taką drogą naprawę.

Więc nie wiem dlaczego kolega MacGyver pisze że naprawił kilkadziesiąt takich głowic?
Temat naprawy głowic na nowych częściach znany mi jest z branży samochodowej i chyba takie głowice kolega naprawia?
Ze względu na dostępność tanich zamienników robi się takie naprawy.
Ale tylko i wyłącznie ze względu na niską cenę zamienników, bo gdyby kupić nowe oryginalne części to czasem wartość naprawy przerosłą by wartość pojazdu. Tak było w moim przypadku jak wysiadła mi 6cylindrowy silnik w BMW. Na zamiennikach nie chciałem naprawiać i kupiłem drugi dobry silnik.

Pisze o tym ponieważ są takie realia na naszym rynku, a nie dlatego że tak uważam ;)
PS. Dal kolegi MacGyver-a, oczywiście zgadzam się z Tobą że naprawa na nowych oryginalnych częściach jest najlepszym wariantem ale niestety bardzo rzadko spotykanym na naszym rynku, ze względu na koszty :)
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 781
Skąd: Otwock
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Zgodze sie z kolegą PePeMotoryzacja co do kosztów, tak wiem są ogromne i trudno dostępne w przypadku starej japońskiej motoryzacj bo naprawiam silnik w swojej Klr np.(korbowód tylko ze stanów 1300zł jedno łozysko na wał 700zł to taki przykład)
Nigdzie nie napisałem ze tania naprawa nie bedzie działać, pytanie tylko jak długo. Co do do samych prowadnic to kupuje się tzw. Surówki i na tokarce sie toczy na wzór oryginału później szlifuje i rozwierca w środku, taka prowadnica niczemu nie odbiega od oryginału a jej koszt jest bardzo niski.
Pracuje przy silnikach motocykli zabytkowych i przerobilem ich naprawdę pokaźną ilość, a części do takich pojazdów są prawie nie osiągalne więc trzeba je dorobić, często taka dorobiona część przy dzisiejszych możliwościach przewyższa jakością oryginał.
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.