WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Brak zasilania w GS 500/dziwne objawy
Autor Wiadomość
Majkelo95 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   Brak zasilania w GS 500/dziwne objawy

Witam wszystkich forumowiczów

Jest to mój pierwszy post na tym forum, jestem świeżym członkiem naszej społeczności jak i świeżym posiadaczem tytułowej maszyny. Maszynę kupiłem od znajomego, stała 2 lata nie odpalana ale w bardzo okazyjnej cenie. Do rzeczy.

Po pierwszych pracach z moto przed pierwszym odpaleniem tj. czyszczeniu gaźników i oczyszczeniu baku z benzyny która była tam 2 lata, uznałem, że czas na pierwsze odpalenie. Chciałem zobaczyć jak silnik chodzi, czy są jakieś niepokojące stuki itp. Akumulatora nie było, założyłem doraźnie pożyczony od kolegi.

Pierwsze podłączenie, wszystko na pierwszy rzut oka jest okej, kontrolka biegu neutralnego i niskiego ciśnienia oleju się świeci. Próbuje zakręcić, silnik dość szybko odpalił. Uśmiech na twarzy trwał jednak niedługo bo po minucie moto zgasło. Pomyślałem, że to nic dziwnego skoro 2 lata nie chodził. Po kolejnej próbie, znów pochodził chwilę aby za chwilę zgasł. W końcu po 4 próbie silnik zgasł w trochę inny sposób, mianowicie nie wyglądało to jak standardowo, że traci moc i powoli chyli się ku zgaśnięciu, tylko nagle przy w miarę równomiernej pracy KONIEC, jakbym wyciągnął kluczyk ze stacyjki. Brak świecących się kontrolek mimo kilkukrotnego przekręcenia kluczyka.

Pierwsza myśl, bezpiecznik. Sprawdzam, jest ok. Może stacyjka? Jakieś zwarcie? Też wyglądało na sprawne. Po kilku próbach zlokalizowania naocznego uszkodzenia elektryki, wydrukowałem sobie schemat i po kolei sprawdzałem miernikiem gdzie jest prąd a gdzie już nie dochodzi. Po 30 min ślęczenia z miernikiem doszedłem do zadziwiającego odkrycia. Wg miernika prąd jest wszędzie, wg suzuki, czegoś brakuje.

Z garażu przeniosłem się do pokoju, laptop, internet i szukam. I tu mam pytanie do was. Wyczytałem, że w tych modelach jest takie sprytne urządzenie CDI, które powinno działać nawet przy nagłym odłączeniu akumulatora podczas pracy silnika. Wtedy przypomniało mi się, że przy jednej z prób odpalenia motocykla, przypadkowo klema spadła z akumulatora podczas pracy silnika i motocykl automatycznie zgasł. Więc zacząłem się zastanawiać czy może to nie wina tego CDI. Mógłby ktoś potwierdzić lub obalić moją tezę, że problemu warto szukać przy tym właśnie urządzonku?

Za wszystkie porady, wskazówki, sugestie będę wdzięczny. Na mechanice/elektryce trochę się znam ale jakieś specjalistyczne pojęcia już sprawiają problemy. Jak nie dam rady sam ogarnąć, to oddam moto gdzieś to jakiegoś magika i posprawdza co w trawie piszczy. Ale gdyby się okazało, że to może kwestia jakiejś pierdółki to chętnie się z tym pobawię.

Liczę na waszą pomoc! :)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

Ok, piszesz, że miernikiem prąd dochodzi wszędzie, a fizycznie nic nie działa, nawet kontrolki - rozumiem, że także światła nie działają, nie kręci rozrusznik etc.

Pytanie sprawdzałeś to miernikiem względem "-" akumulatora, czy może względem przewodu masowego w instalacji elektrycznej (przewód czarny z białym paskiem), sprawdziłeś czy jest przejście z akumulatora na masę ?

Czy da się uruchomić rozrusznik na krótko - tam gdzie jest bezpiecznik to właśnie przekaźnik rozrusznika, z jego tyłu są dwa śrubunki wysokoprądowe idące które zamykają obwód między akumulatorem a rozrusznikiem, zrób jakimś śrubokrętem zwarcie między nimi oczywiście nie dotykając ramy i sprawdź czy zadziała rozrusznik - uwaga tego obwodu nie zabezpiecza żaden bezpiecznik a prąd rozruchowy w tym motocyklu to nawet 160A więc dość znaczny i można w przypadku zwarcia nieźle sfajczyć instalację i sam akumulator.

Po sprawdzeniu tych rzeczy będziemy myśleć dalej, bo może być to wina kilku elementów nie koniecznie sterownika zapłonu.

Ten motocykl jest wrażliwy na pracę cewek zapłonowych bez obciążenia jak i pracę regulatora napięcia bez podłączonego akumulatora.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Majkelo95 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 25 Sty, 2017   

Witam ponownie,

Po dłuższej przerwie (niestety z powodów zdrowotnych) znalazłem chwilę żeby znów przysiąść nad tematem. Problem leżał w połączeniu (-) z ramą. przeczyściłem złącza i Suzi ożyła :)

Dzięki za podpowiedź :)

Pozdrawiam :)
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 25 Sty, 2017   

Na przyszłość zapamiętaj, że układ zapłonu w twoim moto (i cała seria gs) nie ma nic wspólnego z układem CDI. Został błędnie nazwany nawet w katalogach specyfikacji techniczno/serwisowej pojazdu, przez co użytkownicy później powielają błędne info w takich, czy innych tematach. Dla ciebie/i innych użytkowników jest to bardzo ważna informacja- dlaczego?... bo o ile w układzie CDI po odłączeniu klemy akumulatora motocykl (czy inny podobny pojazd) będzie dalej pracował bez większego problemu, tak w twoim moto (jak każdym innym z tego typu układem zapłonowym) silnik zgaśnie, stwarzając jednocześnie zagrożenie uszkodzenia/spalenia min. modułu zapłonowego. Dzieje się tak dlatego, ponieważ regulator napięcia pracującego silnika zostaje pozbawiony odbiornika jakim jest akumulator, który jest jednocześnie stabilizatorem napięcia w instalacji elektrycznej moto, oraz podstawowym i jedynym źródłem zasilania modułu sterującego zapłonem. Z kolei wspomniany całkowicie odmienny układ CDI ma własne źródło zasilania (cewkę ładującą), który to układ zapłonowy jest całkowicie niezależny od akumulatora.

Rzecz jasna układ/typ zapłonu w gsie ma swoją właściwą (z zasady działania) nazwę
  
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 25 Sty, 2017   

Katana, czy mógłbyś wymienić kilka znanych Ci z doświadczenia zachowań, które skutkują spaleniem CDI? Mam moto z CDI bez akumulatora, w którym podobno często padają moduły. Zastanawiam się na ile to wada fabryczna a na ile błędy użytkowników (np. sprawdzanie iskry gdy świeca nie dotyka żadnego elementu motocykla).
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 26 Sty, 2017   

W większej mierze moduły psują się z powodu dużego przebiegu. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego jaką ciężką rolę spełniają w zapewnieniu prawidłowej pracy silnika, przez cały okres użytkowania danego pojazdu (a jak wiemy najczęstszymi naprawami jest naprawa elektroniki). W modułach po dłuższym okresie ich pracy padają półprzewodniki, bardzo często powstają zimne luty, które powodują brak kontaktu na druku, dochodzi do rozczelnień hermetycznie zamkniętych modułów, to wszystko powoduje zakłócenia w ich funkcjonowaniu. Do częstych uszkodzeń modułów zapłonowych (także tych bardziej zaawansowanych jednostek sterujących) dochodzi na skutek umieszczania ich np. bezpośrednio na silniku, gdzie nie dość że panuje wysoka temperatura i sterownik znacznie się nagrzewa, to jeszcze narażony jest na ciągłe/zmienne wstrząsy pochodzące od pracującego silnika- ale cóż... projektanci czyli księgowi zawsze mieli bogatą fantazję, za którą ludzie później słono płacą.

Natomiast co do doświadczeń ze spalonymi modułami, to w tych przypadkach spotykałem się zazwyczaj z takim czynnikiem jak ludzki błąd. Po prostu ktoś w sposób niedoświadczony obchodził się z próbą naprawy moto, bo ktoś np. odłączył w niewiadomym celu akumulator podczas pracy silnika. Napięcie prądnicy jest wystarczająco duże, aby w takiej sytuacji regulator puścił całe napięcie na instalację/odbiorniki smażąc po drodze wszystko co akurat jest załączone pod sieć. Dotyczy to zwłaszcza układów zapłonowych opartych na zasilaniu bateryjnym. Ponieważ moduł w tym układzie jest również podłączony (wspólnie z akumulatorem) pod regulator napięcia. Z układami CDI jest podobnie, z tą różnicą, że mamy tutaj indywidualny układ zasilania modułu. Najważniejszymi elementami tego układu są cztery zasadnicze elementy: Cewka ładująca, induktor wyzwalający czas iskry, wysokonapięciowy kondensator (moduł), cewka WN- wszystkie te części muszą spełniać względem siebie ustalone fabrycznie parametry. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli tego nie zrobimy/lub co gorsza o tym zapomnimy, to zastosowanie części zamiennych o innych parametrach może poskutkować nieprawidłowym działaniem... prowadzącym ostatecznie nawet do zagotowania modułu. Spotkałem się z takimi kilkoma przypadkami...ludzie mają czasami zadziwiające pomysły na próby naprawienia/uruchomienia maszyny... :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.