Zawory? |
Autor |
Wiadomość |
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017
|
|
|
Nowatek napisał/a: | Rozrzad ogarnę będzie mi pomagał kolega mechanik tyle ze samochodowy;p |
No to możesz już zrobić cały serwis silnika:
-sprawdzenie/wymiana podkładek na wałkach,
-regulacja zaworów, bo
Nowatek napisał/a: | od tego czasu zrobiłem 5.5k km |
- wymiana oleju...
Wstaw fotki z podkładkami po demontażu.
Co do przebiegu to pytałem bo problem z luzem na wałkach pojawia się raczej przy większych przebiegach, w wersjach od 2006 roku, ze sprężystymi podkładkami.
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
Nowatek
Model GSa: GS 500F
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2015 Pochwał: 1 Posty: 106 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Nie 19 Mar, 2017
|
|
|
ehh Pan w Suzuki w Toruniu nie wiedział o co mi chodzi
dopiero po pokazaniu zdjęcia spisał numer cześci i sie dogadalismy
podkładka 2 szt
płytka 4 szt
łącznie 80,26zł do odbioru na sroda/czwartek no bo przecież nie ma na miejscu :O |
|
|
|
|
M.A.X
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 08 Lut 2010 Pochwał: 2 Posty: 227 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Pon 20 Mar, 2017
|
|
|
To widzę że jeszcze moment jeszcze chwila i będziesz śmigał też muszę się zabrać za swój, daj znać co z tą środą lub czwartkiem bo akurat mam wolne |
_________________ SÓZÓCKI GS500 -> Hyosung GT650R -> Hyosung Aguila GV650 Limited Edition -> MZ 660 Mastiff -> Buell XB12XT Ulysses
|
|
|
|
|
Nowatek
Model GSa: GS 500F
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2015 Pochwał: 1 Posty: 106 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017
|
|
|
no i tego .....
odebrałem dzis podkładki/płytki i wzieliśmy sie za robote .....
po oględzinach doszlismy do wniosku ze wałek ssący jest ok
na wydechowym był luz wiec wymienilismy tylko tu podkładki w kolejnosci jak byly stare
stała/sprężysta/stała po wymianie walek siedzial ciasniej/lepiej udalo sie to bez rozpinania rozrządu wyjelismy tylko napinacz....
skręcamy to do kupy odpalamy no i ..... albo jestem przewrażliwiony albo cos nadal puka tyle ze na pewno ciszej niz przed zmiana podkładek .... łańcuszek rozrządu jest ok bo na niego tez patrzyliśmy ...
pytanie co dalej ? na starej podkładce sprężynowej widać 3 punkty w ktorych jest ta podkładka (wyślizgana/obita/czy jak to nazwać inaczej..)
a pytanie jeszcze jedno
mamy wałek ---------
patrząc na niego z góry z pozycji jak bysmy siedzieli normalnie na moto to te podkladki byly z prawej
a z lewej jest jakas 1 podkładka czy cos takiego tylko chyba troszke grubsza ? ona tez jest wymienna / czy nie trzeba tego robic ? badz co innego dalej ? |
|
|
|
|
Nowatek
Model GSa: GS 500F
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2015 Pochwał: 1 Posty: 106 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Gdzieś na forum tu odkopalem temat ze moze być to coś z magneto bądź sprzegielkiem rozrusznika objawy ponoć były takie jak u mnie |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Mar, 2017
|
|
|
Nowatek napisał/a: | albo jestem przewrażliwiony albo cos nadal puka tyle ze na pewno ciszej niz przed zmiana podkładek |
Jeśli ciszej to znaczy że, trzeba jeszcze podkładki wymienić na ssącym. Wymiana na samym wydechowym może nie dać efektu.
Nowatek napisał/a: | po oględzinach doszlismy do wniosku ze wałek ssący jest ok |
Tak jak pisałem wcześniej, ocena stanu technicznego podkładki sprężystej jest trudnym zabiegiem.
Dlatego profilaktycznie musisz wymienić też na ssącym aby mieć komplet wymieniony.
Jak dla mnie masz jeszcze stuki właśnie na tym drugim wałku.
Po nagrzaniu silnika wałek dostaje większego luzu w głowicy, a jak sprawdzasz na zimnym silniku te podkładki to może się wydawać że jest "OK".
Doradzam wymianę podkładek na ssacym przed dalszym rozbieraniem silnika celem szukania przyczyny stukania
Nowatek napisał/a: | a z lewej jest jakas 1 podkładka czy cos takiego tylko chyba troszke
grubsza |
Tak ma być, poniżej fiszka z układem wałków dla rocznika 2006, podkładka stała NR 2
http://www.cmsnl.com/suzu...06.html#results |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
Nowatek
Model GSa: GS 500F
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2015 Pochwał: 1 Posty: 106 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Czw 20 Kwi, 2017
|
|
|
Moto na serwisie okazało się ze winne jest koło magnesowe....
Ma ktoś używke do sprzedania ? |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 30 Kwi, 2017
|
|
|
Nowatek napisał/a: | Moto na serwisie okazało się ze winne jest koło magnesowe.... |
No to dobrze że problem zdiagnozowany.
Tak na przyszłość to jednak trzeba wstawiać filmik z pracą silnika, bo sugestie właściciela nie zawsze dają pełny obraz awarii.
Uszkodzone koło magnesowe a pukanie na wałkach to zupełnie inny rodzaj hałasu/dźwięku.
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
robdk
Dołączył: 13 Cze 2017 Posty: 1 Skąd: Końskie
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
Witam
Podepnę się pod temat.
Potrzebuję tej podkładki do likwidacji luzu na wałkach o grubości 1,2mm (0916022075), gdzie mógłbym je dostać w necie w Polsce w miarę szybko?
Macie panowie namiary na sklep z częściami oryginalnymi?
Pozdrawiam
robdk |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017
|
|
|
robdk napisał/a: | Potrzebuję tej podkładki do likwidacji luzu na wałkach o grubości 1,2mm |
Mam taką na stanie 2 sztuki.
Napisz do mnie na maila: ppietrzkowski@interia.pl
Napiszę jutro jaka cena z wysyłką.
Oczywiście podkładka nowa w opakowaniu.
pozdro
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017
|
|
|
PePeMotoryzacja napisał/a: |
Ja mam zdanie, że nie można z tym jeździć
W głowicy wałki wyrabiają luz w gniazdach i półpanewkach które je "dociskają".
PS. Producent nie bez powodu przewidział do roczników 1989-2005 /ze stałymi podkałdkami na wałkach/ nad wymiarowe podkładki kasujące ten luz.
Podstawowa/nominalna grubość podkładki to 1mm. Nadwymiary są trzy: 1,1mm; 1,2mm; 1,3mm-według producenta
A to czy wymienisz czy skasujesz ten luz czy nie to już Twoja sprawa, większość użytkowników tego motocykla olewa ten temat. Proces trwa jakiś czas a później trzeba wałki lub głowicę wymieniać |
Jakby mało było tematów o stukach to odgrzebie jeszcze ten
Mędrkowałem po innych tematach i mnie tez dopadło - luz osiowy wałka rozrządu - stuki (filmik).
Dźwięki na rozgrzanym silniku, z okolicy wałka wydechowego i półpanewki B, po przechyleniu cichnie ( od 0:08 sekundy filmu).
W związku z czym pytanie by już wyczerpać temat: co dokładnie wydaje ten stukot? Czy to dźwięk poruszającego się na boki lewo/prawo - "obijającego się" wałka rozrządu o gniazda mocujące? |
_________________
|
|
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 15 Maj, 2018
|
|
|
Odpowiem sobie sam
Luz osiowy skutkuje tym, że wałek rozrządu obija się na boki o panewki mocujące. Nie jest to szkodliwe dla silnika.
http://www.sportbikes.net...asmc_004983.pdf
https://pl.scribd.com/document/161077508/asmc-004983
Cytat: |
- 1/2 -MOTORCYCLE DIVISION4-STROKEBULLETIN GS/GSX/GSX-R NO. 139
Revised DATE: 3/21/2006
Some GS500FK4/K5 motorcycles may exhibit a mild but annoying knocking noise fromthe cylinder head area. This sound will be heard only at idle or just off idle.
Solution
This knocking noise may be caused by the camshafts walking side to side during operationdue to excessive end play. The “walking” movement will not cause damage.Note: Test the source of the noise for camshaft “walking” by carefully leaning themotorcycle over to the left (toward the sidestand) while the engine is running and continueto listen for the noise. The noise will quiet if the camshafts are loaded toward the left handside. |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 29 Cze, 2018
|
|
|
Kolejna część mojego monologu:
I po 35 tys. km problem sporadycznych stuków, które jak się okazało powodował luz osiowy wałka wydechowego został rozwiązany.
Standardowa podkładka grubości 1,00mm została zastąpiona podkładka 1,10mm przez co luz z 0,22mm zmniejszył się do 0,12mm (dopuszczalne przez serwisówkę 0,15mm).
Jak ten GS pięknie chodzi po rozgrzaniu |
_________________
|
|
|
|
|
|
ave666
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 10 Cze 2018 Pochwał: 1 Posty: 23 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018
|
|
|
Czy używałeś specjalnego klucza do wciśnięcia zaworu żeby włożyć podkładkę? Jak sobie z tym poradziłeś? Ja mam teraz problemy z mocą na niskich obrotach (bardzo słabo przyspiesza na obrotach poniżej 3000, ruszanie ze świateł to męczarnia) i zaczynam myśleć że będę potrzebował regulacji zaworów. Moto jest stare i niestety trochę zaniedbane ale po to je kupiłem żeby w międzyczasie się tego i owego nauczyć |
_________________ Ja nie wiem, nie chce mi się |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 30 Cze, 2018
|
|
|
ave666 napisał/a: | Czy używałeś specjalnego klucza do wciśnięcia zaworu żeby włożyć podkładkę? Jak sobie z tym poradziłeś? Ja mam teraz problemy z mocą na niskich obrotach (bardzo słabo przyspiesza na obrotach poniżej 3000, ruszanie ze świateł to męczarnia) i zaczynam myśleć że będę potrzebował regulacji zaworów. Moto jest stare i niestety trochę zaniedbane ale po to je kupiłem żeby w międzyczasie się tego i owego nauczyć |
Specjalny klucz służy do wymiany płytek w czasie regulacji luzów zaworowych.
Żeby wymienić podkładkę regulująca luz osiowy wałka trzeba wyjąć wałek rozrządu.
Może to brzmi banalnie, ale w przypadku problemow z wkręcaniem na obroty to najczęściej pomaga podstawowy serwis: regulacja luzów zaworowych i czyszczenie, regulacja i synchro gaźników, warto przy okazji sprawdzic tez stan króćców ssących i szczelność układu dolotowego. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|