Odpowiedz do tematu
: Problemy z mechanikiem
Cześć, mam pytanie odnośnie niedotrzymania warunków umowy. Oddałem mechanikowi motocykl do wymiany cylindrów. Cylindry zostały wymienione i wszystko by było ok, gdyby nie wyciek oleju spomiędzy cylindrów i głowicy. Raz już był oddawany, to mechanik dokręcił śruby na szpilkach o 5 nm więcej (zajęło mu to tydzień). Problem dalej występował (dodam, że głowica nie była planowana bo mechanik powiedział, że to jest mała powierzchnia i nie trzeba będzie tego robić). Motocykl znowu poszedł do mechanika i ten powiedział, że trzeba by to splanować zarówno cylindry jak i głowicę. Teraz pytanie: za co mam zapłacić? Wiadomo, trzeba ściągnąć cylindry z głowicą i kupić do nich nowe uszczelki, o ile jestem w stanie zapłacić za planowanie bo to nie było robione, tak nie jestem do końca pewien co z uszczelkami i robocizną? W końcu oddaję na gwarancję bo nie jest zrobione tak jak być powinno.
:
Porozmawiaj z nim na spokojnie , po części jego wina . Za robotę nie powinieneś płacić bo wcześniej mówił że nie trzeba planować. On jest mechanikiem a nie Ty . Więc niech rozbiera za darmo bo wcześniej już płaciłes za rozebranie moto. A dokręcenie śrub nie wchodzi w grę bo jeśli dokręcil odpowiednim momentem a tak powinien to nawet nie powinien mocniej dokręcać. Chyba że wiedział że kręcił na pałę i pomyślał że za lekko hehe . A co do planowania to nie ma różnicy mała powierzchnia czy duża przy remoncie tego typu trzeba robić i tyle w temacie.
Gs 500 F ------> Bandit 600S
:
Przy takim wycieku zanim zaczniesz planować głowicę i cylindry/ i wydawać kolejną kasę/,sprawdź na początek stan o-ringów na szpilkach na które mocuje się same cylindry i głowicę.
O-ringi są na skrajnych szpilkach /4szt./ i jest tak że bardzo często są sparciałe lub przerwane i leci spod nich olej - dość częsty przypadek w Suzuki GS 500
Tutaj masz fiszkę gdzie te oringi występują /nr 9 na rysunku/.
http://www.cmsnl.com/suzu...02.html#results
A tutaj sam oring:
http://www.cmsnl.com/suzu...0/#.WBHdwdSLTDc
O-ringi te zakłada się je pod uszczelkę w wytoczony rowek na skrajnych otworach cylindra, tam gdzie wchodzą szpilki.
Warto sprawdzić stan tych o-ringów, bo jeśli będą sparciałe lub przerwane to planowanie głowicy nic nie da.
Tak od siebie dodam, że jeśli kompresja jest Ok i moto nie ma przedmuchów to raczej będą to o-ringi
pozdro
pepe
grimmrock napisał/a: |
gdyby nie wyciek oleju spomiędzy cylindrów i głowicy |
Przy takim wycieku zanim zaczniesz planować głowicę i cylindry/ i wydawać kolejną kasę/,sprawdź na początek stan o-ringów na szpilkach na które mocuje się same cylindry i głowicę.
O-ringi są na skrajnych szpilkach /4szt./ i jest tak że bardzo często są sparciałe lub przerwane i leci spod nich olej - dość częsty przypadek w Suzuki GS 500
Tutaj masz fiszkę gdzie te oringi występują /nr 9 na rysunku/.
http://www.cmsnl.com/suzu...02.html#results
A tutaj sam oring:
http://www.cmsnl.com/suzu...0/#.WBHdwdSLTDc
O-ringi te zakłada się je pod uszczelkę w wytoczony rowek na skrajnych otworach cylindra, tam gdzie wchodzą szpilki.
Warto sprawdzić stan tych o-ringów, bo jeśli będą sparciałe lub przerwane to planowanie głowicy nic nie da.
Tak od siebie dodam, że jeśli kompresja jest Ok i moto nie ma przedmuchów to raczej będą to o-ringi
pozdro
pepe
obecnie dżiksa:)
:
Pepe masz rację ale żeby sprawdzić to oringi to wiaże się z ponownym rozebraniem więc mechanik na swój koszt powinien to robić . Tak jak pisałem on się zna i powinien je sprawdzić.
Gs 500 F ------> Bandit 600S
:
No niestety trzeba rozebrać ponownie górę silnika. W posiec chciałem tylko podpowiedzieć gdzie może leżeć problem, tak ze strony technicznej.
Jeśli się okaże że to o-ringi to ja bym również nie zapłacił, bo:
Osobiście jak czasem rozbieram silnik to przy rozdzielaniu głowicy od cylindrów czasem jest nieuniknione rozerwanie tych o-ringów.
Tak czy siak powinien je wymienić lub sprawdzić.
Piter napisał/a: |
żeby sprawdzić to oringi to wiaże się z ponownym rozebraniem więc mechanik na swój koszt powinien to robić |
No niestety trzeba rozebrać ponownie górę silnika. W posiec chciałem tylko podpowiedzieć gdzie może leżeć problem, tak ze strony technicznej.
Jeśli się okaże że to o-ringi to ja bym również nie zapłacił, bo:
Piter napisał/a: |
powinien je sprawdzić |
Osobiście jak czasem rozbieram silnik to przy rozdzielaniu głowicy od cylindrów czasem jest nieuniknione rozerwanie tych o-ringów.
Tak czy siak powinien je wymienić lub sprawdzić.
obecnie dżiksa:)
:
Oringi na szpilkach wymienił, problem można rozwiązać tylko poprzez planowanie, tylko jeszcze co z uszczelkami? kto za nie płaci? No bo trzeba dać nowe pod głowicę i pod cylinder
:
Według mnie jego wina on oceniał części i powiedział że nie trzeba . Powinien zrobić to na swój koszt by nie tracić klienta choć i tak ja już więcej nie pojechał bym do niego. Podsumowując jego robota i uszczelki.
Gs 500 F ------> Bandit 600S
: Re: Problemy z mechanikiem
Zmień mechanika, jeśli chcesz jeszcze cokolwiek mieć z tego silnika.
grimmrock napisał/a: |
Motocykl znowu poszedł do mechanika i ten powiedział, że trzeba by to splanować zarówno cylindry jak i głowicę |
Zmień mechanika, jeśli chcesz jeszcze cokolwiek mieć z tego silnika.
:
No będę musiał zmienić chyba, ale jeszcze niech zrobi tę robotę bo nie chcę tracić gwarancji
:
Odpowiedz do tematu
Jak meches ma odrobinę rozsądku powinien tą robotę ogarnąć w ramach "gwarancji" i policzyć tylko za planowanie.
A na przyszłość daj znać to podeślę numer do sprawdzonego mechanika w Krakowie.
A na przyszłość daj znać to podeślę numer do sprawdzonego mechanika w Krakowie.