WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
stozkowe filtry powietrza
Autor Wiadomość
Timur 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2016
Pochwał: 1
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016   stożkowe filtry powietrza

Cześć,

przepraszam, jeśli temat już był, ale nie udało mi się go znaleźć.
Chcę zastąpić airbox'a stożkowymi filtrami powietrza.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć na, co zwrócić uwagę przy całej operacji oraz jakie dodatkowe czynności (wymiany) będą konieczne?

pozdrawiam!
 
 
xalor 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2016
Pochwał: 6
Posty: 259
Skąd: Krk
Wysłany: Pią 14 Paź, 2016   

A co chcesz tym, ciekawość, osiągnąć poza zwiększonymi kosztami?
 
 
Łukasz77 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: DĘBICA
Wysłany: Sob 15 Paź, 2016   

Stożkowe filtry jeśli chcesz zastosować to tylko markowe. Zmniejszają opór powietrza więc poprawiają napełnienie komory spalania. W teorii daje nam to zwiększenie mocy ale...
Ja stosowałem i nie zauważyłem jakiegoś znaczącego przyrostu mocy. Koszt znaczny bo ok 70 zł razy ilość cylindrów. Dodatkowo filtr stożkowy powinien byś nasączony specjalnym olejem. Olej jest bardzo lepki i wyłapuje najmniejsze zanieczyszczenia. Jednak trzeba pamiętać, że zapchany filtr obniża moc a więc filtry stożkowe trzeba czyścić. Płuczemy w benzynie ekstrakcyjnej i ponownie nasączamy olejem. Jak dla mnie kłopotliwość i niepotrzebny koszt. Wole częściej wymieniać oryginalny filtr powietrza ale jak ktoś chce zaszpanować to nie widzę przeciwwskazań.
_________________
Łukasz
https://www.facebook.com/...100001873994200
 
 
Timur 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2016
Pochwał: 1
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Ciężko mówić o szpanowaniu GS'em;) , a filtrów i tak nie będzie widać. Chodziło mi o lepszą pracę silnika. Czytałem opinie, że jest lepiej. Co do mocy to jakoś strasznie mi na tym nie zależy bo i tak dupy nie urwie.
Wiem, że trzeba filtry odpowiednio konserwowac i czyścić. Ale powiedz, czy po za wymiana filtrów coś jeszcze robiłeś? Jakieś zmiany w gaźnikach? Czy miałeś kłopoty z regulacją gaźników przy stożkowych filtrach?
Ostatnio zmieniony przez Timur Wto 18 Paź, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Łukasz77 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: DĘBICA
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Kolor świec pozostał bez zmian więc nie ruszałem nic w gaźnikach ale to był inny silnik Kawasaki GPZ 750. Po zmianie można się spodziewać zubożenia mieszanki bo więcej powietrza dotrze do komory spalania. Sprawdziłbym właśnie kolor świec zapłonowych. Nie wiem czy u kolegi zajdzie konieczność regulacji gaźników dlatego proponuję po zmianie filtrów skontrolować kolor świec zapłonowych.
_________________
Łukasz
https://www.facebook.com/...100001873994200
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016   

Więcej powietrza to bardziej uboga mieszanka więc potrzeba więcej paliwa.

Pytanie czy wystarczy to wyregulować położeniem iglicy, śrubą wolnych obrotów i poziomem paliwa w komorach pływakowych, czy trzeba będzie zmienić rozmiar dysz w gaźniku...
 
 
 
Łukasz77 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: DĘBICA
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

Nie umiem odpowiedzieć jednoznacznie. Wydaje mi się, że wymiana dysz nie będzie potrzebna i sam bym zaryzykował ale to Twój motocykl.Dobrze by się wypowiedział ktoś, kto ma GS500. Mechanika jak niejednokrotnie się przekonałem uczy pokory i cierpliwości. Jeśli nie mam pewności wolę być ostrożny w wypowiedziach.
_________________
Łukasz
https://www.facebook.com/...100001873994200
 
 
ded 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 92
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon 17 Paź, 2016   

W autach to zwykle prowadzi do zwiększonego spalania, pogorszenia charakterystyki momentu obr. na niskich obrotach i jest zabójcą przepływki. Ja czysto teoretycznie widzę to tak. Mieszanka stechiometryczna jest uzyskiwana przy odpowiednim stosunku paliwa do powietrza. Mamy więcej powietrza, to musimy dać więcej paliwa. Z tym że nie robi się tego na oko. Powinno być to poparte wyliczeniami, badaniami, testami, hamownią itp. Ponoć sporo ludzi czuje przyrost bo silnik ma na niskich i średnich obrotach muła a potem łapie moc i czuć lepsze kopnięcie + autosugestia. Osobiście uważam że tuningować można turbodiesla - tanio, efektywnie i skutecznie. A jak chcesz szybsze moto to sprzedaj obecne i takie kup. Pewnie taką radę słyszałeś wielokrotnie ale to poparte doświadczeniem. Ładowanie kasy w filterki raczej nie da wymiernej korzyści. Tym bardziej że wypadałoby kupić jakieś markowe dedykowane do tego konkretnie silnika. Mam też wątpliwość co do tego czyszczenia wiecznych filtrów stożkowych. Obawiam się, że te płyny nie wymyją mikrozabrudzeń na dłuższą metę a kosztują tyle co nowy papierowy filtr.
_________________
Suzuki GS 550 M Katana '82
 
 
Łukasz77 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: DĘBICA
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

Nie mogę się zgodzić z kolegą DED twierdzącym, że regulacja stosunku stechiometrycznego powinna być poprzedzona wyliczeniami. Jak to wyliczyć??? Czy nie prościej użyć analizatora spalin? Jeśli ktoś chce być perfekcjonistą to analizator spalin załatwia sprawę. Proszę o sprostowanie jeśli się mylę.
_________________
Łukasz
https://www.facebook.com/...100001873994200
 
 
ded 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 92
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

Myślę że tak ale nie spotkałem się żeby ktoś to stroil w ten sposób. Do tego klasyczny filtr ma określana charakterystykę a stożkowy może mieć zupełnie inna. Wystroisz małe obciążenie, dużego może się nie udać. Za to spotkałem się z montowaniem kibelrury w autach i tanich stozkow byle średnica pasowała. Takich modów raczej nikt nie robi zgodnie ze sztuką bo kosztują za dużo w stosunku do korzyści. Jak ktoś ma pojęcie to idzie inna droga a najtaniej zmienić moto.
_________________
Suzuki GS 550 M Katana '82
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

Jak ktoś chce założyć filtry stożkowe bo fajnie wyglądają, to może to zrobić na serii i wyregulować gaźniki tak żeby w miarę dobrze pracowały.

Natomiast jak ktoś chciałby zrobić taką modyfikację profesjonalnie żeby zwiększyć moc, trzeba przyjrzeć się układowi wydechowemu i zbadać czy da radę odprowadzać zwiększoną ilość spalin.

Nawet stosując sportowy filtr w oryginalnym airboxie powinno się dopasować do tego gaźniki - są na przykład gotowe zestawy DynoJet.


Polecam poczytać o gaźnikach motocyklowych i od czego zależy skład mieszanki w różnym zakresie obrotów.



Osobiście uważam że taka modyfikacja bez dokładnej analizy i wielu testów może tylko pogorszyć kulturę pracy moto.
 
 
 
Timur 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2016
Pochwał: 1
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 18 Paź, 2016   

Dobra Panowie, gratuluję skutecznie mnie zniechęciliście do dokonania modyfikacji.
W takim razie ciekawe, co będę robił zimą?! ;)

A na poważnie to dzięki za opinie.
 
 
Łukasz77 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 46
Dołączył: 10 Paź 2016
Posty: 28
Skąd: DĘBICA
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Myślę, że kolega nie chce drastycznie rasować (zniszczyć) silnika więc proponuję w zimie zadbać o należyty stan tego co jest bez większych zmian. Mam na myśli np. kontola rozrządu (luzy zaworów i łańcucha), szeroko rozumiane czyszczenie (wszystkiego co się da), woskowanie lakieru, kontrola zestawu napędowego (łąńcuch+zębatki), smarowanie linek itp. Filtry, płyny, regulacje... Ja lubię przy tym grzebać a na wiosnę sprzęt chodzi jak nowy.
_________________
Łukasz
https://www.facebook.com/...100001873994200
 
 
Timur 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2016
Pochwał: 1
Posty: 48
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Dokładnie, jest, co robić.
Panuję między innymi:
- wymianę płytek zaworów wydechowych (już zmierzone- za duży luz) + wymianę uszczelki pokrywy + regulacja gaźników;
- płyny- olej silnikowy, płyn hamulcowy;
- klocki- przód i tył;
- wymiana krócców ssących;
- czyszczenie i konserwowanie...

Ale zainteresowałeś mnie tematem smarowania linek, więc podpytam jak i czym to robić?
Zauważyłem jakiś czas temu, że w miejscu łączenia liki od licznika z silnikiem zbiera się olej. Próbowałem to dokręcić, ale nie pomogło. Może podpowiesz, co z tym zrobić?

pzdr
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Timur napisał/a:

Ale zainteresowałeś mnie tematem smarowania linek, więc podpytam jak i czym to robić?or
Zauważyłem jakiś czas temu, że w miejscu łączenia liki od licznika z silnikiem zbiera się olej. Próbowałem to dokręcić, ale nie pomogło. Może podpowiesz, co z tym zrobić?
pzdr


Linki można przesmarować olejem.
Co do wycieku to winę ponosi oring lub/i uszczelniacz napędu obrotomierza. Czesci oryginale do dostania tylko ASO Suzuki:
Cytat:
o-ring 26451-45000
simmering 09289-05002


Do swojej listy możesz dodać jeszcze wymianę oleju w lagach zawieszenia, wymianę przewodów hamulcowych na stalowy oplot i rozbiórkę (czyszczenie) zacisków na części pierwsze :ok:
_________________

  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.