Uszkodzony kranik?
Odpowiedz do tematu

: Uszkodzony kranik?
Objawy:
dłuższa jazda z prędkością 120km/h powoduje, że silnik zaczyna po kilku km się dławić z powodu braku paliwa w gaźniku. Ten sam efekt jest, jeśli rozpędzam moto z odkręconą do końca manetką - jestem w stanie rozpędzić się do ok 140-150 km/h i zaczyna się dławić.
Efekt występuje przy kraniku w pozycji Normal i w pozycji Rezerwa. Po ustawieniu kranika w pozycji PRI (czyli napełnianie gaźników - wszystko chodzi idealnie).

Czy dobrze rozumiem, że to musi być wina kranika i czy zakup i zaaplikowanie zestawu naprawczego do kranika (taki dostępny za kilkadziesiąt zł na allegro) wyeliminuje tę usterkę?

Oczywiście najpierw sprawdzę przewód podciśnienia, który idzie do kranika.

:
krzych650 napisał/a:
Czy dobrze rozumiem, że to musi być wina kranika i czy zakup i zaaplikowanie zestawu naprawczego do kranika (taki dostępny za kilkadziesiąt zł na allegro) wyeliminuje tę usterkę?

jak sam napisałeś sprawdź najpierw podciśnienie bo może to być wina kranika, ale także uszkodzonego przewodu od podciśnienia, który nie do końca otwiera kranik, a w pozycji PRI swobodnego przepływu wszystko jest ok.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
To może być to. Sporo na to wskazuje.

:
Dziękuję za odpowiedzi, jak tylko znajdę wolną chwilę, to w pierwszej kolejności skontroluję ten przewód od podciśnienia. Jeśli on będzie ok, to naprawę kranika pewnie sobie zostawię na jakiś jesienno-zimowy wieczór :)

:
Trochę zgłupiałem już...
Wczoraj jechałem na moto, kranik w pozycji PRI... i zaczął mi się dławić... zjechałem na bok, patrzę w filtr paliwa, a tam sucho, ponaciskałem trochę na przewód paliwowy między kranikiem a filtrem paliwa i po chwili paliwo zaczęło napływać do filtra... Odpaliłem moto i wróciłem do domu.
Sprawdziłem przewód podciśnieniowy łączący kranik z gaźnikiem i wydawał się być ok.
Odczepiłem przewód paliwowy od filtra paliwa, podczepiłem strzykawkę, ustawiłem kranik na PRI i parę razy zaciągnąłem i ponownie wtłoczyłem paliwo (strzykawka 100ml). Po tej akcji w strzykawce zostało mi trochę piasku (!!!) i mały kamyczek (taki ok 2-3 mm średnicy) - pomyślałem, że jest szansa, że to ten piasek przytkał kranik, mimo że był w pozycji PRI.
Dzisiaj rano jechałem na moto i się wkurzyłem bo zaczął się dławić, ale skojarzyłem, że kranik mam w pozycji "normal" a paliwa w zbiorniku ok. 1l (przy zabawie ze strzykawką spuściłem całe pozostałe paliwo do butelki, stąd wiem ile go było), przełączyłem na rezerwę, jechał lepiej ale dziwnie... - do ok. 4 tyś obrotów mulił, a od 4 w górę jechał ok. Przy niższych obrotach ciężko nawet było przegazować przy redukcji biegów...
Ostatecznie pojechałem na stację i zatankowałem do pełna, przełączyłem kranik na "Normal" i... jeździ idealnie!!
Póki co obstawiam, że główna część awarii spowodowana była przytkanym przez piasek kranikiem, natomiast nie wiem czemu przy niskim stanie paliwa moto nie chciało jechać normalnie na "rezerwie"...

Sorry za takie rozpisanie się :)

Przy okazji pytanie dodatkowe - jak się nazywa i ew. skąd zdobyć taką gumę pod zbiornikiem, jak zaznaczona na zdjęciu - bo się okazało, że z jednej strony brakuje... :/

z góry dzięki za odpowiedzi

:
Jak problem pojawił się na PRI to nie ma to związku z podciśnieniem...


Ja bym przeczyścił zbiornik paliwa i kranik w baku.

:
Mnie daje do myślenia jeszcze jedna rzecz, po co dodatkowy filtr paliwa, który dodatkowo jest za kranikiem i przy grawitacyjnym układzie paliwowym ogranicza przepływ.

Dlaczego mnie to zastanawia, po pierwsze po co w ogóle skoro w smoku jest filtr paliwa, po drugie dlaczego za kranikiem a nie dwa przed kranikiem co by zabezpieczyło kranik przed dostawaniem się syfów ze zbiornika.

Odpowiedź jest prosta - uszkodzony smok w zbiorniku a dodatkowo zasyfiały zbiornik - zbliża się okres jesienno-zimowy więc będzie można ściągnąć na spokojnie zbiornik paliwa i go oczyścić z piasku, rdzy i innych osadów, a przy okazji wymienić smok na taki ze sprawnym filtrem i pozbyć się tego dodatkowego filtra za kranikiem.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi napisał/a:
po co dodatkowy filtr paliwap


nie śmiej się, ale nie wiedziałem, że to filtr "akcesoryjny" - filtr już był jak kupowałem GS'a i myślałem, że tak ma być :D

studi napisał/a:
Dlaczego mnie to zastanawia, po pierwsze po co w ogóle skoro w smoku jest filtr paliwa, po drugie dlaczego za kranikiem a nie dwa przed kranikiem co by zabezpieczyło kranik przed dostawaniem się syfów ze zbiornika.


Założony został pewnie w tym miejscu ze względu na łatwiejszy dostęp i spełnia jedną na pewno pozytywną funkcję - jak coś nie gra w silniku, to jednym rzutem oka na przeźroczysty filtr paliwa mogę stwierdzić czy to brak paliwa, czy coś innego :) (foto)

studi napisał/a:
Odpowiedź jest prosta - uszkodzony smok w zbiorniku a dodatkowo zasyfiały zbiornik - zbliża się okres jesienno-zimowy więc będzie można ściągnąć na spokojnie zbiornik paliwa i go oczyścić z piasku, rdzy i innych osadów, a przy okazji wymienić smok na taki ze sprawnym filtrem i pozbyć się tego dodatkowego filtra za kranikiem.


No zbiornik raczej wymaga czyszczenia/odrdzewiania (jeszcze nie wiem jak się za to zabrać, ale myślę że na YouTube coś znajdę :) )
Niestety po ostatnich zabawach ze ściąganiem zbiornika okazało się, że jak zatankowałem go do pełna, to zaczęło mi paliwo wyciekać na połączeniu kranika pod bakiem i samego baku.... - więc czekało mnie nieplanowane spuszczanie 15 litrów paliwa i kolejne ściąganie zbiornika, wszystko wyczyściłem i uszczelniłem (na bogato ;) ) , nie sprawdzałem bardzo dokładnie, ale filtr który jest w baku wydawał się być cały...

No nic... zima nadchodzi, będzie czas na takie rzeczy. Póki co moto jeździ idealnie, przyśpiesza, nie gaśnie, NIE CIEKNIE :D aż żal, że się pogoda kończy...
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi

:
krzych650 napisał/a:
nie śmiej się
nie śmieje się
krzych650 napisał/a:
to jednym rzutem oka na przeźroczysty filtr paliwa mogę stwierdzić czy to brak paliwa, czy coś innego
brak paliwa a i owszem, ale już za mały przepływ i co za tym idzie dławienie się na wyższych obrotach już nie
krzych650 napisał/a:
ale filtr który jest w baku wydawał się być cały...
jeśli był cały i sprawny to dodatkowy nie ma sensu, ale skoro w nim zbierają się zabrudzenia o których pisałeś wcześniej to sugeruje jednak, że ten w zbiorniku coś nie domaga i przepuszcza

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.