WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
GS 500 po taniosci ?
Autor Wiadomość
sharpi 

Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   GS 500 po taniości ?

Witajcie :)

Zapewne niektórzy czytali już moje powitanie - jeśli nie to zapraszam do odpowiedniego działu :)

Sprawa wygląda w ten sposób - w grudniu/styczniu chce kupić gs500 jako pierwszy "większy" motocykl. Problemem jest budżet - na sam motocykl chce przeznaczyć maksymalnie 3000.
I niestety nie ma JAKIEJKOLWIEK możliwośći by dołożyć biorąc pod uwagę moje finanse. Tak wiem - zawsze można dołożyć, niestety mam zobowiązania lecz to będzie już mój drugi sezon kiedy odpuszczam i mam po prostu dość. Może zachowuje się jak dzieciak ale uwierzcie mi, to uczucie gdy widze innych motocyklistów doprowadza mnie czasami do łez tymbardziej że mój "chińczyk" odmówił posłuszeństwa i jedyne kółka jakie mam to rower :/

Pytanie do Was - czy w tych pieniądzach można kupić jeżdżący egzemplarz który nie będzie wymagał wkładu przez przynajmniej te 3 - 4 miesiace ? Jest troche ofert na olx allegro, problem jest taki że dla mnie nie sposób ocenić czy to za tanio czy nie, choć nie oszukujmy się - GSik to taki fastfood wśród motocykli...

Tak wiem, że moge kupić super MZte, w tej kasie czy koreańską 125, i nawet bym tym jeździł, sporo też jest fajnych ofert Yamahy XS400 którą znam i szybciej w tej kwocie znajde dobry egzemplarz mimo słabego dostępu do części, jednak to są rozwiązania awaryjne a GS byłby chyba najlepszym rozwiązaniem - i tak nim pojeżdże sezon maks dwa bo docelowo chce mieć Kawasaki Zephyr 750 albo CB 750 :)

Jak to w końcu jest ?
 
 
AdrianOstr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 88
Skąd: Ostrowiec/Warszawa
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016   

Witam,
Pytanie brzmi czemu nie chcesz poczekać te 3 czy 4 miesiące ? Osobiście zapłaciłem sporo mniej za mój egzemplarz i to kilka lat temu. Tylko że ja liczyłem że do jadę do domu i dawaj go na warsztat :hyhy: . Tak zresztą się stało, silnik był jeszcze zablokowany wersja z roku 1992 i to przeważyło, z rzeczy krzyczących to uszczelka popychacza sprzęgła bo znaczyłem sobie ślad :) . Reszta to już żmudna praca i niestety spory wydatek. Jeśli masz ciśnienie to kupuj, olej wygląd patrz na serce bo to najważniejsze. W drugiej kolejności opony bo moje były spoko ale miały 10 lat :kwasny: . Aż tak odważny nie jestem.

Podsumowując jeśli masz ciśnienie to kupuj ale nie oszczędzaj na bezpieczeństwie ;) Wizuala zrobisz po swojemu za trzy czy cztery miechy. A moim skromnym zdaniem 3 000 to wcale nie jest tak mało.
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 445
Skąd: RKR
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

I sprawdz stan hamulcow, bo komplet na.przod kosztuje okolo 700zl, a fajnie jest miec motocykl ktory hamuje :)
Poza tym tak jak wyzej. Olej stan wizualny, male wgniotki rysy, czy nawet kolor. Skup sie na.silniku hamulcach, oponach i napedzie.
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
AdrianOstr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 88
Skąd: Ostrowiec/Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Ooo hamulce prawda XD dawno nie latam może dlatego nie pamiętałem hehe :rotfl: a tak serio to hamulce jak hamulce oby tarcze były spoko i brak wycieków. Pamiętajmy że płyn hamulcowy pięknie niszczy lakier i zawsze ubywa szybciej niż założymy xD
 
 
sharpi 

Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

To nie jest kwestia "dołożenia" pieniędzy - po prostu mam ułożone swoje finanse z półrocznym wyprzedzeniem - zobowiązania, kwalifikacje zawodowe itd...mam po prostu swój cel i rezygnuje ze wszystkiego...prócz motocykla ;) Nie chce tego przekładać bo jeśli teraz go nie kupie to już małe będą szanse że w przyszłym sezonie wreszcie z Wami polatam xD

O strój się nie martwie, na początek kupie używki i kask od Lazera z tym certyfikatem bezpieczeństwa o którym zawsze jest mowa przy tanich kaskach...nie pamietam tylko jak sie nazywa.

Rozumiem, że mogę odezwać się na forum po drobną pomoc jak przyjdzie co do czego ? ;)

(nie zarejestrowałem sie tutaj tylko dlatego ze mam sprawe ;D )
  
 
 
AdrianOstr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 88
Skąd: Ostrowiec/Warszawa
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Na ile się da na tyle się pomoże; ) myślę że z tym podejściem udowodniles że jesteś pasjonatem :) szkoda by było jakby przepadło ;) . Z tym kaskiem to powiem szczerze że sam nie wiem miałem jakiś yohe za 180 , obecnie mam HJC za tys. Różnica owszem jest ale nie proporcjonalna do ceny. Może przy uderzeniu widać dużą różnicę ale nie sprawdzałem i nie zamierzam; ) .
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 25 Sie, 2016   

sharpi 3 tysie to nie jest aż tak mało żeby się nie dało nic kupić.
Mam jeszcze w pamięci GSa, którego mój kolega nie mógł sprzedać kilka miesięcy (było sporo po sezonie a jego cisnęło bo nasprowadzał motocykli) i wkońcu poszedł chyba za 3 tysie z małym hakiem. Z niemcowni sprowadzony, produkcja około 1996 wszystko było sprawne, napęd praktycznie nowy, nawet chyba na forum wklejałem ofertę.
Tylko to było poza sezonem ale może teraz też byś coś wynalazł nadającego się do użytku.

Rozumiem że cię ciśnie ale szkłem dupy nie utrzesz. Kask kupisz za 200 złotych, najtańsze spodnie tekstylne i jakieś tam drobiazgi też tylko pamiętaj że poza tym musisz jeszcze zrobić serwis i jak się znasz to spoko ale jak nie to się nie oszukuj że przy pomocy forum ogarniesz wszystko. Zawory OK prosta sprawa ale gaziory to już więcej kopania. Do tego dochodzą jeszcze inne kwestie, coś będzie trzeba dołożyć bo zawsze trzeba, jakieś filtry, olej.
Chęci chęciami ale zastanów się czy cię na to stać bo jak masz jeździć złomem na łysych oponach i 2 lata nie robić serwisu to się mija z celem. Nie będziesz tego miło wspominał.

Dobrze się zastanów jakbyś coś taniego kupował bo czasem się wydaje że sensowna oferta a później trzeba włożyć kilka tysięcy żeby to jeździło.
 
 
konrad1f 

Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 31 Sie, 2016   

masz na miejscu :)
http://forum.gs500.pl/vie...cfd7b61e5a43e86
 
 
Vexatus 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 40
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 61
Skąd: Jaworze
Wysłany: Sro 31 Sie, 2016   

sharpi, ja zacząłem od kupienia gearu, żeby potem ustalić ile mogę na moto wydać ;)
Kask kupiłem LS2 nie najniższy model, kosztował mnie niespełna 400PLN, kurtka probiker 23PLN (serio! kupiłem od gościa kurtkę i spodnie za 160, a spodnie sprzedałem za 150 minus koszt wysyłki 13PLN). Buty 120, ochraniacze (ostatnio mocno lecę z wagi, więc spodnie jeansy motocyklowe kupię na wiosnę dopiero, póki co zakładam ochraniacze na kolana pod spodnie), rękawice shima 170PLN.
Na moto postanowiłem przeznaczyć też 3k i koniec końców udało mi się kupić z tego ogłoszenia:
http://olx.pl/oferta/suzu...html#cbe1ba696b
Zapłaciłem 2800, do zrobienia na już jest łożysku główki ramy (około 90-120PLN) i napęd (250-400PLN). Klocki hamulcowe sezon jeszcze zrobią, tarcze OK, opony jak nówki, ale mają 5 lat, więc pewnie sezon góra 2 i będę musiał wymienić. Wiadomo, że moto ma jakieś tam niedoróbki (jak choćby dziwnie pracujący obrotomierz), ale przecież ma 26 lat! Na dobrą sprawę można by go na żółte blachy zarejestrować :P
_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
 
 
AdrianOstr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 88
Skąd: Ostrowiec/Warszawa
Wysłany: Sro 31 Sie, 2016   

Dobrze konserwowana opona powinna służyć max do 8 lat tak że jeszcze trochę pośmiga. Wymień olej i sprawdź gaźniki za to świec nie sprawdzaj, wypier.... wymień znaczy na nowe. Jedyne co ważne to ich kolor najgorsza barwa to biel :hyhy: . No i gratuluje zakupu ;) .\
  
 
 
rafalt1717 

Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 1
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Sro 31 Sie, 2016   

No to ja się podepnę do kolegi tematu, bo na wiosnę/lato też planuję zakup GS500, ale kwota jaką chciałbym przeznaczyć na moto to 4 tysiące. Czy w takich pieniądzach można znaleźć motor, do którego nie trzeba będzie dużo dokładać? Chętnie bym skorzystał z pomocy doświadczonej osoby przy zakupie (woj. łódzkie) ze względu na brak doświadczenia. Może ktoś z forum będzie sprzedawał w tym okresie.
 
 
Vexatus 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 40
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 61
Skąd: Jaworze
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

rafalt1717, teoretycznie im starszy i droższy tym mnie trzeba będzie dołożyć. Pakiet startowy to wiadomo, zawsze dochodzi - jakieś 300-400 za dobry olej i komplet filtrów. Takie rzeczy jak zawory, czy gaźniki to już zależy czy potrafisz sam zrobić, czy zapłacisz za to. Na pozostałe rzeczy trzeba już patrzeć. Na innym forum ktoś mi napisał taką listę podstawowych rzeczy do sprawdzenia:
Cytat:
Zasadniczo na to samo co w samochodzie.

- korozja ramy (stali, alu) - zerknij na tył ramy pod siodełkiem, tam zazwyczaj nikt nie sprząta
- luzy na łożyskach główki ramy tylnym zawiasie (ten drugi trudniej sprawdzić, pierwszy to zaciskacz klamkę hamulca i próbujesz ruszyć moto przód tył - jak luz to czuć na kierownicy "stukanie", czasami słychać stukanie od zacisku hamulca, trzeba być zatem czujnym)
- wycieki na silniku, kardanie - powinno być sucho jak pieprz.
- jak pali na ciepło i zimno
- sprawdź kolor kolektorów wydechowych na obu cylindrach (szczególnie gorzej chłodzony tył!) - nie powinny być przebarwione bo to sugeruje ubogą mieszankę i/lub przegrzanie.
- czy rozrusznik dobrze zazębia (wiem, że w VX750 i VX1100 były z tym problemy nie wiem czy w 535 też)
- czy ciepły silnik dymi na błękitno po ostrym dodaniu gazu
- czy na ciepło nie klekoczą zawory, panewki, czy szumi łańcuszek rozrządu (tu trzeba mieć ucho wyrobione ale posłuchaj jak pracują takie moto na YT i jak to co będziesz oglądał, i jak będzie generować dźwięki niepokojąco inne, to powinna Ci się zapalić lampka ostrzegawcza). Panewkę dobrze słuchać jak wbijesz jedynkę, zaciśniesz hamulec i pomału puszczasz sprzęgło zwiększając obciążenie silnika - dźwięk jest podobny to takiego jakbyś stukał metalowym kluczem w obudowę silnika w rytm obrotów. Czasami słychać go lepiej na ciepło, czasami na zimnym silniku.
- czy sprzęgło dobrze działa, klamkę da się nacisnąć bez żyły na szyi, czy płynnie zasprzęgla, nie skacze, szarpie
- czy kosz sprzęgła nie dzwoni - dzwoni zazwyczaj na luzie z puszczoną klamką sprzęgła
- czy ściąga w którąś stronę, czy zakręca tak samo w lewo i prawo
- czy biegi wchodzą dobrze (w górę i w dół) czy nie wyskakują po ostrym dodaniu gazu, czy poszczególne biegi nie wyją
- czy tarcze nie mają dużego rantu świadczącego o ich zużyciu
- czy hamulce dobrze hamują i czy nie "puchną" po kilkukrotnym wciśnięciu klamki/pedału lub po dłuższym hamowaniu.
- czy kardan nie dzwoni podczas jazdy po dodaniu gazu i odpuszczeniu.
- stan opon (czy stare i ile zostało bieżnika)
- wycieki na lagach z przodu.
- jak masz miernik uniwersalny to sprawdź ładowanie na aku (ma być 13,7-14,4V - tak mniej więcej)

I to chyba tyle z ważniejszych spraw. Jak żadne z powyższych nie wystąpi to jest spora szansa, że to prawie 30-letni ideał. Jak jakieś znajdziesz to warto się zastanowić. Niektóre są błahe i można z nimi żyć niektóre znaczące/kosztowne a niektóre IMO dyskwalifikują moto. Reszta to loteria.

Najważniejsze to IMO silnik+skrzynka i kardan. Resztę zazwyczaj opłaca się naprawić. Estetyka to sprawa indywidualna.

Koniecznie wybierz się tam z kimś kto ma jakiś pojecie o moto. On nie będzie zaangażowany w zakup i zazwyczaj trafniej oceni stan motocykla i zachowanie sprzedającego (czyli bez zbędnych emocji).

Sprawa tyczyła się innego moto, ale ogólne zasady mają zastosowanie wszędzie ;)
_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
 
 
AdrianOstr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 88
Skąd: Ostrowiec/Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Zapoznaj się z tym artykułem: http://www.scigacz.pl/Zak...zac,8710x2.html

Sporo cennych rad. Osobiście na oględziny moto zabieram również lusterko ( bardzo ułatwia zaglądanie w niedostępne miejsca, coś jak dentysta :D ). Proponuje zrobić listę pozycji do sprawdzenia bo w emocjach łatwo zapomnieć sprawdzić czy też zapamiętać właściwy stan.

No i najważniejsze sprawdź kilka egzemplarzy w przedziale 3000 do 5000 i zobaczysz sobie jakie istotne są różnice w jakim przedziale. Schemat jak ustalono powyżej 1. Bezpieczeństwo 2. Stan mechaniczny/techniczny 3. Wygląd zewnętrzny.

Ps. Z tym słuchaniem silnika to może być różnie bo w końcu stuki puki to Suzuki. Mnie dźwięk silnika GS do dziś potrafi zaniepokoić bezpodstawnie. :oczami:
  
 
 
Vexatus 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 40
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 61
Skąd: Jaworze
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Mnie osobiście dźwięk GS'a przypomina to:
https://youtu.be/-14EcZ44IAU?t=3758
Mój (zimny) chodzi tak i jest to, jak mówią, całkowicie normalny dźwięk:
https://www.youtube.com/watch?v=3SYXwEHAQ4Q
_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
 
 
AdrianOstr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 88
Skąd: Ostrowiec/Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Trafione porównanie. A gdzie Ty kolego szacowny masz tabliczkę znamionową ramy :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.