Szelest silnika (stuki) |
Autor |
Wiadomość |
berberys [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2008 Szelest silnika (stuki)
|
|
|
Witam ponownie
Tak się zastanawiam. Wiem że silnik w suzuki nie należy do najcichszych. U mnie strasznie słychać szelest. Cały czas zastanawiam się na wymianą łańcucha rozrządu. Dodam tylko, że czasami ale to bardzo rzadko tylko jak silnik jeszcze nie jest rozgrzany po ujęciu gazu słychać delikatne pukanie przez chwile. Nie mam doświadczenia i zastanawiam się czy wymiana i regulacja zaworów pomoże. Czy razem z wymianą lańcucha trzeba wymienić ślizgi itd. Może ktoś miał takie dylematy i próbował je rozwiązać a może nawet rozwiązał. Nie chce wydawać kasy na darmo a co gorsza jakoś nie mam zaufania do mechaników. Czekam na jakieś opinnie. |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2008
|
|
|
Jeśli silnik nie wydaje żadnych dźwięków, które są niepokojące (wyraźne głośne stuki itp.) to raczej nie ma co robić silnik chłodzony powietrzem zawsze wydaje jakieś "dźwięki" było to często poruszane na forum i raczej nie ma sensu nic z tym robić bo i ciężko coś z tym zrobić, temat dźwięku silnika był już kilka razy poruszany na forum
Powiem tak : jak nie swędzi to się nie drap
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2008
|
|
|
Luzy zaworowe zawsze lepiej sprawdzić i ewentualnie poprawić. Przy okazji sprawdzisz stan napiecia łańcucha , zmierzysz jego długosc zalecana w serwisówce i obejzysz ślizgi. jak łańcuch nie przekracza normy to niema sensu wymieniac.
Jesli już się zdecydujesz na wymianę łańcucha to prawdopodobnie ślizgi też trzeba będzie wymienić. Tak samo napinacz. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
kunieczko [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Lip, 2009 stuki
|
|
|
od niedawna w gs zaczęło mi ''cos'' stukac gdy zdjąłem pokrywy silnika i zacząłem kręcić wałem. Z prawej strony zauważyłem ze coś nie tak jest z podkładka odkręciłem ja i zobaczyłem to: http://img21.imageshack.u...zdjcie0081u.jpg gdy kręciłem walem powoli cos tam przeskakiwało i wał stawał natomiast przy szybszych obrotach słychać było stuki. co to może
brakuje mi tej części jest cała starta http://img106.imageshack....93/piezas47.jpg |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Wto 22 Lip, 2014
|
|
|
odkopuje. z silnika wydobywa się szelest i z każdym 1000km jest coraz większy (chyba) czy to może być łańcuch rozrządu ? |
_________________ |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014
|
|
|
_adam_ napisał/a: | czy to może być łańcuch rozrządu ? |
....tak.
Z tym, że szelest pracy łańcuszka rozrządu jest czymś najzupełniej normalnym. Mam tutaj na myśli normalną prace łańcucha, który jest jak i inne pośrednie zespoły pomagające w przeniesieniu napędu na układ rozrządu... w dobrym stanie mechanicznym, oraz że ma zapewnione optymalne warunki pracy. Zaznaczając jednocześnie, że praca silnika chłodzonego powietrzem jest bardziej "kontrastowa" w porównaniu z silnikiem chłodzonym cieczą (czynnik chłodzący pełni pewną rolę "tłumika drgań"). Myśl ta nie dotyczy w pewnym stopniu np. silników ducati i innych, chociaż w ich przypadku silniki też rzężą/jęczą z innych powodów. |
Ostatnio zmieniony przez KATANA Sro 23 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Sro 23 Lip, 2014
|
|
|
ok dzięki, czyli jeździć dalej i po sezonie zajrzeć co tam się dzieje |
_________________ |
|
|
|
|
paulina89 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Sie, 2014
|
|
|
Hej!!!
Nic bardziej mylnego. Fakt Gs specyficznie pracuje (co osobiście bardzo lubię ) ale.... często niepotrzebnie uważa się, że taki urok SUZUKI, że słychać same stuki
Najprawdopodobniej metaliczne stuki, które słyszycie w rejonach rozrusznika, bardziej słyszalne na zimnym silniku, i przechylonym motocyklu to (wierzcie lub nie) luzy na śrubach przy kole magnesowym i sprzęgiełku rozrusznika. Mój moto jeździł bez zarzutu tylko dźwięki były niepokojące, więc mechanik rozłożył go całkowicie doszukując się przyczyny w rozrządzie, a tu psikus. Sam był bardzo zdziwiony. Gwint na śrubach był w połowie wyrobiony, stąd te stuki. Wkręcono nowe śruby na kleju i wszystko bangla tak jak powinno.
Co śmieszniejsze chcąc poszukać czy inni też mają taki problem trafiłam na świetny post użytkownika tego forum, który wszystko rozgryzł i sam usunął "usterkę" odsyłam do niego:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=5091
w życiu lepiej bym tego nie wyjaśniła.
Pozdrawiam!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|