Montaz voltomierza+zegarka+termometru w obrotomierzu
Odpowiedz do tematu

: Montaż voltomierza+zegarka+termometru w obrotomierzu
Postanowiłem dołożyć do swojego GS'a zegarek, długo szukałem, aż znalazłem przy pomocy użytkowników forum :padam: w Aliexpres taki oto sprzęcik

Wskaźnik minimalistyczny- LINK
Na przesyłkę czekałem tydzień. Cena 22.40 PLN
Musiałem jeszcze zakupić przełącznik podwójny chwilowy, montowany na kierownicę znalazłem taki : Przełącznik podwójny- LINK Cena: 21 PLN
Dopiero dziś zamówiłem więc, czekam na przesyłkę.

Wyświetlacz jest bardzo małych rozmiarów, posiada dwa przyciski w płytce. Zasilanie z akumulatora 12V/24V oraz baterię podtrzymującą zegarek w czasie czuwania.
Postanowiłem wbudować ten wyświetlacz do tarczy obrotomierza.





1. Konieczne jest "przeniesienie przycisków" gdyż obrotomierz jest zamkniety, a chcemy przecież móc sterować wyświetlaczem. Znalazłem w okolicy sklep z elektroniką. Zaniosłem, powiedziałem o co chodzi i na drugi dzień miałem już wyświetlacz z kabelkami przylutowanymi do przycisków zaznaczonych na zdjęciu. Cena usługi całe 3 zł



2. Zabrałem się za demontaż. Obrotomierz jest otwierany od spodu poprzez odgięcie blaszki:


3. Następnie trzeba odkręcić dwie śrubki (zaznaczone na zielono) aby uwolnić tarczę z kubka. Dodatkowo warto wywiercić/ przepalić dziurkę zaznaczoną na czerwono, aby wypuścić nią kable od sterowania i zasilania wyświetlaczem.


Po tym zabiegu otrzymamy taki widok:


4.Teraz najważniejsza część, musimy przymierzyć w którym miejscu ma być wyświetlacz, zaznaczyć czarnym markerem (aby nie było az tak widać), jego wymiary.
Następnie trzeba zabrać sie za wycinanie. Ja byłem leniwy i nie chciało mi się isć po wiertarkę wiec przepalałem tarcze lutownicą :D Co nie było najlepszym pomysłem...


Wypaliłem mniej więcej taki wymiar jak ma być i próbowałem wcisnąć wyświetlacz, lecz nie wchodził wypalałem znowu, i troszkę za dużo wypaliłem. No ale trudno.


Następnie, pobawiłem się pilnikiem, przykleiłem wyświetlacz na kleju cyjanoakrylowym, później oblepiłem poxyliną. Szarą zastyglłą poxylinę, która była widoczna przy wyświetlaczu pomalowałem flamastrem kilka razy. Kable puściłem wypaloną dziurką i poskładałem wszystko. Efekt końcowy jest taki:


Pozostało jeszcze zamontować przełącznik do kierownicy i podłączyć go do wyświetlacza. Osobiście zasilanie wyświetlacza podepnę pod stacyjkę + może jakiś dodatkowy włącznik zrobię.



Łączny koszt:
21 przełącznik
22,40 wyświetlacz
3 usługa elektroniczna
2 klej cyjanoakrylowy
5 poxylina
4-pak piwa
Razem: 53,4 PLN + koszty piwa + kilka niecenzuralnych słów :D

Gdybym miał robić to jeszcze raz to jednak podreptałbym po tą wiertarkę ;)

Zaktualizuje gdy dojdzie przełącznik.

Być może komuś się przyda ;)


EDIT: tak wygląda przełącznik- jak dorobię się lepszego aparatu to zrobię lepsze zdjęcia :D

Przełącznik sprawia dosyć słabe wrażenie, ciekawe czy wyblaknie. No ale okaże się w trakcie użytkowania. Najwyżej poszukam innego wtedy, póki co zostaje taki jak jest

Ostatnio zmieniony przez Mordkaaa Czw 10 Mar, 2016, w całości zmieniany 3 razy
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Lubię takie mody. Brawo! W drugi zegar wyświetlacz biegów i miodzio :hyhy:

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Wuswietlacz mam juz miedzy zegarami, poza tym w predkosciomierzu jest malo miejsca bo jest bebenek :)

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.