WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: studi
Nie 24 Sty, 2016
Tutorial - Przeróbka czujnika luzu z 5 na 6 biegów
Autor Wiadomość
Kurczi 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 08 Gru 2015
Pochwał: 2
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   Tutorial - Przeróbka czujnika luzu z 5 na 6 biegów

Jako osoba chcąca zamontować do swojego GS500 wyświetlacz biegów postanowiłem się wgłębić w temat. Przeczytałem poradnik Leonidasa i napotkałem na jeden problem. Ciężko w Internecie kupić czujnik luzu do Suzuki GN125 6 biegowego. 99% czujników jest do skrzyń 5 biegowych. Znalazłem tylko jeden używany za jakieś śmieszne pieniądze. Postanowiłem więc kupić czujnik 5 biegowy i go przerobić jednocześnie robiąc dla was tutorial. W Internecie napotkałem na kilka opcji takich jak np. użycie gwoździków mosiężnych. Ja brakujący pin postanowiłem dorobić z pręta mosiężnego. Średnica pinów w czujniku to ok. 4mm i taki pręt mosiężny można znaleźć w popularnym markecie budowlanym Leroy Merlin za cenę około 8zł/metr.

Czujnik przed przeróbką:


Potrzebne materiały i narzędzia:
-czas – maks 1h + czas schnięcia kleju
-czujnik 5 biegowy
-wiertła 2mm i 4mm + wiertarka
-klej epoksydowy (ja zastosowałem dwuskładnikowy Distal), patyczki do mieszania i nakładania
-kawałek ok. 60cm kabla + wsuwka
-papier ścierny (użyłem gramatury 150) i pilnik (ewentualnie)
-lutownica+cyna
-piłka/brzeszczot do metalu
-imadło lub inne trzymadło typu ścisk IMHO imadło najwygodniejsze
-taśma izolacyjna

Opis wraz ze zdjęciami (po kliknięciu w miniaturę zdjęcie się powiększy):

1. Wyznaczamy miejsce na nowego pina, ja do tego wykorzystałem cyrkiel i wymierzyłem nim odległości innych pinów od krawędzi bocznej a potem między pinami i odkładając te wielkości określiłem położenie środka pina.


2.Wiercimy otwór wiertłem 2mm na wylot uważając na przebiegające kable. Bezpośrednio w miejscu wiercenia nie powinno być żadnego kabla, ale warto to sprawdzić bo każdy czujnik może się trochę różnić.

3. Zaznaczamy na wiertle 4mm głębokość na którą będziemy wiercić. W moim przypadku jest to 7mm. Obklejamy taśmą wiertło pozostawiając pierwsze 7mm wiertła wolnym. Wiercimy od strony z pinami otwór, wykorzystując wcześniejszą dziurkę jako prowadnicę. W ten sposób uzyskaliśmy otwór o średnicy 4mm na nasz pin przechodzący w otwór 2mm na wyprowadzenie kabla.


4. Wkładamy w otwór pręt mosiężny i zaznaczamy na nim długość pina który będziemy docinać.


5. Odcinamy zaznaczony fragment piłką do metalu.


6. Przymierzamy do otworu w czujniku patrząc ile wystaje, a następnie przy pomocy pilnika uprzednio montując przyszłego pina w imadle spiłowujemy go delikatnie i powoli, żeby miał jakieś 0,2-0,3mm więcej niż głębokość otworu. Co kilka ruchów pilnikiem (szczególnie jeżeli to pilnik o grubym ziarnie) warto przymierzyć pina do czujnika żeby nie spiłować zbyt dużo.


7. Następnie wycinamy w ściance naszego pina dwie bruzdy brzeszczotem, co poprawi trzymanie się kleju w późniejszym etapie, oraz po złapaniu w imadło wiercimy od góry w pinie otwór wiertłem 2mm na głębokość około 4-5mm również zaznaczając na wiertle pożądaną głębokość.


8. Idziemy do kuchni i stawiamy przegotowanego przez nas pina na palniku kuchenki gazowej. Czekamy, aż się rozgrzeje, a kiedy to nastąpi (po 2-3 minutach) wkładamy do otworu odizolowany fragment przewodu oraz wpuszczamy kilka kropli cyny.


9. Rozrabiamy klej (jeżeli tego wymaga), przekładamy kabel przez otwór, nakładamy do niego klej i wciskamy pina. Ważne, żeby najpierw nałożyć część kleju do otworu, gdyż to umożliwi ładne rozprowadzenie się po ściankach i dobre przyklejenie pina. W moim przypadku pozwoliłem na to, żeby spora ilość kleju pozostała na zewnątrz, na powierzchni styku czujnika z „wybierakiem” w silniku. Zrobiłem to, gdyż w miejscu gdzie powinien być pin mój czujnik miał lekkie wgłębienie tak na oko to jakieś 0,1-0,2mm i chciałem je wypełnić, żeby uzyskać możliwie płaską powierzchnię.



10. Po wyschnięciu kleju jego nadmiar wraz z nadmiarem pina wystającym nad „poziom” czujnika usuwamy pilnikiem a następnie wygładzamy papierem ściernym.


11. Kabel wprowadzamy do koszulki z innymi kablami przeciągając go przy pomocy drutu. I na jego końcu przylutowujemy wsuwkę. Miejsce przecięcia koszulki przy czujniku zabezpieczamy taśmą izolacyjną.


Efekt końcowy:
Ostatnio zmieniony przez Kurczi Nie 24 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Mordkaaa 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 23
Dołączył: 12 Gru 2015
Pochwał: 12
Posty: 441
Skąd: RKR
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

No no, piekny poradnik. Swietne zdjecia i opisy. ;) gratulacje ;)
Ale z ciekawosci wpisalem w allegro czujnik luzu gn i wyskoczylo juz na pierwszej pozycji 6cio biegowy :D ale nie zmienia to faktu ze przydatny poradnik i profesjonalny :]
_________________
SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1683
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Dobra robota! :super:
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Kurczi 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 26
Dołączył: 08 Gru 2015
Pochwał: 2
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 24 Sty, 2016   

@Mordkaaa Właśnie z tej aukcji mam ten, który jest w tutorialu. Mają wstawione złe zdjęcia. Dzwoniłem do nich i babka proponowała mi zwrot, ale odmówiłem. Dzwoniłem do kilku innych sklepów w polsce i nigdzie nie mieli 6-biegowego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.