Hamulec przod nie odbija ?
Odpowiedz do tematu

: Hamulec przód nie odbija ?
Witam Panowie mam problem z hamulcem przód w gs mianowicie gdy kupiłem motocykl koło kręciło się z oporem rozkręciłem przód, wymieniłem klocki w zacisku na nowe złożyłem koło bez zacisku ładnie się kręci zakładam zacisk, wyczuwalny lekki opór, naciskam parę razy klamkę hamulca i opór zwiększa się 5 razy ( ciężko zakręcić kołem). Wymieniałem klocki w innych motocyklach i zawsze było wszystko dobrze. Co o tym myślicie ? zapowietrza się ? tłoczki nie odbijają ? czy po prostu klocki muszą się ułożyć ? Szukałem takiego tematu ale nie znalazłem :/ co o tym sądzicie ?

:
Tłoczki się cofają.

Sprawdzałeś ich stan?

Prawidłowa wymiana klocków to nie tylko wyciągnięcie i włożenie nowych ale też oględziny zacisku, dokładne czyszczenie i odpowiednie smarowanie.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
tłoczki były w dobrym stanie, wyczyściłem specjalnym preparatem k2 ale nie przesmarowałem, czym przesmarować ?

[ Dodano: Pią 22 Sty, 2016 ]
jutro przejdę się po sklepach motoryzacyjnych i czegoś poszukam, jeszcze raz rozbiorę i przesmaruję, i zobaczymy ;) dzięki za szybką odpowiedź ;)

:
Tłoczków jako tako bym nie smarował, są dwie szkoły, a ja jestem za tą, że tłoczki mają być suche.

Zobaczy czy tłoczki lekko chodzą, wyciągnij klocki i obadaj czy się cofają.

Przesmaruj specjalnym smaren do hamulców klocek/zacisk w odpowiednich miejscach.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
tłoczki ładnie się chowają, możliwe że to pompka ? może coś się zabrudziło w środku pompki ? nie miałem wcześniej gs nie mam porównania jak ta klamka powinna chodzić :/

[ Dodano: Sob 23 Sty, 2016 ]
a więc tak, wszystko jeszcze raz rozebrane nasmarowane możliwe że odpowietrzone ale nie wiem czy zrobiłem to dobrze :P tłoczki zaczęły odbijać aczkolwiek koło nadal z zaciskiem kręci się z oporem myślicie że to kwestia ułożenia klocków ?

:
Opór na tarcz jest prawidłowy, tylko nie może być za duży, ale tarcie powinno być na tyle żeby tarcza nie była gorąca.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
wydaje mi się za duży ale poczekamy do wiosny, zrobię trochę km i zobaczymy, klocki powinny się ułożyć płyn będzie miał inną temperaturę, zobaczymy. Wielkie dzięki tmi ! ;)

:
Oprócz tego że sam tłoczek musi pracować płynnie w cylinderku, to dla prawidłowego funkcjonowania układu/mechanizmu hamulcowego koła, należy również wspomnieć o prowadnicach po których pracuje zacisk hamulcowy. Prowadnice muszą zapewniać płynną pracę zacisku bez zacięć, czy blokowania się zacisku w jarzmie. W innym razie będzie skutkowało to oporem wywieranym na tarczę hamulcową.

:
prowadnica była przeczyszczona i nasmarowana, chodziła płynnie, dzięki za dobrą uwagę ;) mam nadzieję że jak klocki się ułożą będzie ok ;)

:
Panowie właśnie zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych przednich i zauważyłem, że podczas wypompowania tłoczków jeden wysuwa się o wiele mocniej niż drugi (jeden ruszą się na około 0,5 centrymatra, gdzie drugi może nawet wypaść. Tak powinno być, ewentualnie jak temu zaradzić ?

:
W płynie hamulcowym je "umyj" i powinno być okej. Może w jednym jest większe tarcie od jakichś brudów

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
:
Wasik napisał/a:
Panowie właśnie zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych przednich i zauważyłem, że podczas wypompowania tłoczków jeden wysuwa się o wiele mocniej niż drugi (jeden ruszą się na około 0,5 centrymatra, gdzie drugi może nawet wypaść. Tak powinno być, ewentualnie jak temu zaradzić ?


Generalnie powinny oba wysuwać się w miarę jednocześnie.

Polecam (bo masz teraz okazję) przeprowadzić serwis przedniego zacisku - fotorelacja :ok: Przy okazji zmienisz sobie płyn hamulcowy :)

Dużo cennych infromacji mozna zanaleźć w forumowym kompendium wiedzy o hamulcach.

:
a nie wystarczy przytrzymać tego co mocniej się wysuwa ? wtedy siła nacisku powinna iść na tłoczek bardziej schowany ( u mnie tak jest ) jakbyś potrzebował jakieś części do zacisku to pisz ;)

:
kubek5081 napisał/a:
a nie wystarczy przytrzymać tego co mocniej się wysuwa ?


Podczas jazdy też będziesz jeden przytrzymywał? Chyba logiczne jest, że oba tłoczki muszą jednocześnie się wysuwać dociskając całą powierzchnię klocka do tarczy. Tylko tak uzyskasz maksymalną siłę hamowania.
Wasik rozbierz cały zacisk, sprawdź stan uszczelek, wszystko oczyść, przesmaruj (chyba, że bliższa jest Ci szkoła "żadnego smarowania"). Wszystko ładnie opisane w temacie Dymnego.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
u mnie też jeden tłoczek wysuwał się mocniej myślałem że tak powinno być , złożyłem wszystko hamulec działał odbijał ale nie o tyle co powinien i cały czas tarł o tarczę aktualnie zacisk zdjęty czeka na rozebranie czyszczenie tłoczków i smarowanie

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.