WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec przod nie odbija ?
Autor Wiadomość
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
  Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   Hamulec przód nie odbija ?

Witam Panowie mam problem z hamulcem przód w gs mianowicie gdy kupiłem motocykl koło kręciło się z oporem rozkręciłem przód, wymieniłem klocki w zacisku na nowe złożyłem koło bez zacisku ładnie się kręci zakładam zacisk, wyczuwalny lekki opór, naciskam parę razy klamkę hamulca i opór zwiększa się 5 razy ( ciężko zakręcić kołem). Wymieniałem klocki w innych motocyklach i zawsze było wszystko dobrze. Co o tym myślicie ? zapowietrza się ? tłoczki nie odbijają ? czy po prostu klocki muszą się ułożyć ? Szukałem takiego tematu ale nie znalazłem :/ co o tym sądzicie ?
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Tłoczki się cofają.

Sprawdzałeś ich stan?

Prawidłowa wymiana klocków to nie tylko wyciągnięcie i włożenie nowych ale też oględziny zacisku, dokładne czyszczenie i odpowiednie smarowanie.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

tłoczki były w dobrym stanie, wyczyściłem specjalnym preparatem k2 ale nie przesmarowałem, czym przesmarować ?

[ Dodano: Pią 22 Sty, 2016 ]
jutro przejdę się po sklepach motoryzacyjnych i czegoś poszukam, jeszcze raz rozbiorę i przesmaruję, i zobaczymy ;) dzięki za szybką odpowiedź ;)
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

Tłoczków jako tako bym nie smarował, są dwie szkoły, a ja jestem za tą, że tłoczki mają być suche.

Zobaczy czy tłoczki lekko chodzą, wyciągnij klocki i obadaj czy się cofają.

Przesmaruj specjalnym smaren do hamulców klocek/zacisk w odpowiednich miejscach.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 22 Sty, 2016   

tłoczki ładnie się chowają, możliwe że to pompka ? może coś się zabrudziło w środku pompki ? nie miałem wcześniej gs nie mam porównania jak ta klamka powinna chodzić :/

[ Dodano: Sob 23 Sty, 2016 ]
a więc tak, wszystko jeszcze raz rozebrane nasmarowane możliwe że odpowietrzone ale nie wiem czy zrobiłem to dobrze :P tłoczki zaczęły odbijać aczkolwiek koło nadal z zaciskiem kręci się z oporem myślicie że to kwestia ułożenia klocków ?
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Opór na tarcz jest prawidłowy, tylko nie może być za duży, ale tarcie powinno być na tyle żeby tarcza nie była gorąca.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

wydaje mi się za duży ale poczekamy do wiosny, zrobię trochę km i zobaczymy, klocki powinny się ułożyć płyn będzie miał inną temperaturę, zobaczymy. Wielkie dzięki tmi ! ;)
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 23 Sty, 2016   

Oprócz tego że sam tłoczek musi pracować płynnie w cylinderku, to dla prawidłowego funkcjonowania układu/mechanizmu hamulcowego koła, należy również wspomnieć o prowadnicach po których pracuje zacisk hamulcowy. Prowadnice muszą zapewniać płynną pracę zacisku bez zacięć, czy blokowania się zacisku w jarzmie. W innym razie będzie skutkowało to oporem wywieranym na tarczę hamulcową.
 
 
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 26 Sty, 2016   

prowadnica była przeczyszczona i nasmarowana, chodziła płynnie, dzięki za dobrą uwagę ;) mam nadzieję że jak klocki się ułożą będzie ok ;)
 
 
Wasik 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 12
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto 09 Lut, 2016   

Panowie właśnie zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych przednich i zauważyłem, że podczas wypompowania tłoczków jeden wysuwa się o wiele mocniej niż drugi (jeden ruszą się na około 0,5 centrymatra, gdzie drugi może nawet wypaść. Tak powinno być, ewentualnie jak temu zaradzić ?
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 09 Lut, 2016   

W płynie hamulcowym je "umyj" i powinno być okej. Może w jednym jest większe tarcie od jakichś brudów
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 09 Lut, 2016   

Wasik napisał/a:
Panowie właśnie zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych przednich i zauważyłem, że podczas wypompowania tłoczków jeden wysuwa się o wiele mocniej niż drugi (jeden ruszą się na około 0,5 centrymatra, gdzie drugi może nawet wypaść. Tak powinno być, ewentualnie jak temu zaradzić ?


Generalnie powinny oba wysuwać się w miarę jednocześnie.

Polecam (bo masz teraz okazję) przeprowadzić serwis przedniego zacisku - fotorelacja :ok: Przy okazji zmienisz sobie płyn hamulcowy :)

Dużo cennych infromacji mozna zanaleźć w forumowym kompendium wiedzy o hamulcach.
_________________

 
 
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 09 Lut, 2016   

a nie wystarczy przytrzymać tego co mocniej się wysuwa ? wtedy siła nacisku powinna iść na tłoczek bardziej schowany ( u mnie tak jest ) jakbyś potrzebował jakieś części do zacisku to pisz ;)
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 11 Lut, 2016   

kubek5081 napisał/a:
a nie wystarczy przytrzymać tego co mocniej się wysuwa ?


Podczas jazdy też będziesz jeden przytrzymywał? Chyba logiczne jest, że oba tłoczki muszą jednocześnie się wysuwać dociskając całą powierzchnię klocka do tarczy. Tylko tak uzyskasz maksymalną siłę hamowania.
Wasik rozbierz cały zacisk, sprawdź stan uszczelek, wszystko oczyść, przesmaruj (chyba, że bliższa jest Ci szkoła "żadnego smarowania"). Wszystko ładnie opisane w temacie Dymnego.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
kubek5081 

Model GSa: GS 500F
Wiek: 26
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 28
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 11 Lut, 2016   

u mnie też jeden tłoczek wysuwał się mocniej myślałem że tak powinno być , złożyłem wszystko hamulec działał odbijał ale nie o tyle co powinien i cały czas tarł o tarczę aktualnie zacisk zdjęty czeka na rozebranie czyszczenie tłoczków i smarowanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.